SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Alu-huv GC8, fler delar i Alu ?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Boosta82
    Deltagare

Hej,
      som rubriken antyder så vet jag att det finns Type R o RA bilar som hade aluminiumhuv från fabrik, o även vissa hade bärarmarna undertill i samma material. Finns det fler delar i lättvikt ?
      Min baklucka skulle vara i aluminium, men icke…

TypeR
      Deltagare

As Oscar has stated no scooby was ever fitted from factory with an aluminum boot, there are numerous people/sites out there that will try to sell you a car with one but a magnet will soon sort it out

Boosta82
        Deltagare

Tack. Skulle köpa en lättvikts-baklucka – men precis som ni säger – så sade magneten att det var vanlig plåt. Men fanns det WRC-bilar som hade andra aluminium-delar ?
          Tack för svaren!

Turbovin
          Deltagare

Och ärligt talat, hur mycket vikt sparar man på bagageluckan då? Den är ju inte precis gjord av den tjockaste plåten man kan hitta.

Steewe
            Deltagare

Och ärligt talat, hur mycket vikt sparar man på bagageluckan då? Den är ju inte precis gjord av den tjockaste plåten man kan hitta.

Vikten sitter väl i vingen.. Tog emot att sätta på vinge när man tänkte på vikten..

Turbovin
              Deltagare

En huv har ju lite större yta dock. Har för mig att jag läst på Scoobynet om nån som vägt en originallucka och en i kolfiber och skillnaden var inte så dramatisk.

Edit: sökte lite snabbt och fick fram en vikt på 8,5 kg för originalluckan och typ 4 kg för en i kolfiber, så visst några kg kan man ju spara om man tycker det är värt pengarna.

Turbovin
                Deltagare

Ta loss och väg då 😉 Jag haft loss min och tyckte inte den var speciellt tung iaf.

Turbovin
                  Deltagare

På Nasioc hade nån vägt en Newagelucka utan vinge till 22.7 /10.3 kg. Vingen väger ju rätt mycket som bekant.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.