• Detta ämne har 37 svar, 2,937 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Niklas.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #121553
    Niklas
    Deltagare

      Det lilla rallyt var knappast på gränsen till att få SM eller VM status men det hjälpte till att lugna skriken i rallytarmen…
      Det var väldigt skoj att se alla gå förbi min bil och höra barnen säga “är det en rallybil” och vuxna som pekar och säger “snacka om inspirerad”. Där var två andra GTor men då de var helt orginal (och inte klubbmedlemmar vad jag kunde känna igen) så var de väldigt bleka i jämförelse.
      LaGGE och jag ägde tillställningen!

      Vem som vann vet jag inte, har inte kollat upp det än men det finns en risk att PG (coachad av Kruse) i sin gula Clio vann och det säger lite om motståndet. Att hälften försvann dessutom (dock ingen där vi stod) är ännu en grej man kan höjja på ögonbrynen åt…

      Bilder kommer väl sen nångång då jag har tid, dock är det bara på min bil då LaGGE skötte korttagningen på sträckorna. 😉

      Subaru – All we’ll drive!

      #121532
      Boboo
      Deltagare

        Fick du sett nån “riktig” rally Impreza? Kom det nån sån och körde?

        #121554
        Niklas
        Deltagare

          Det enda med 4wd som var på rallyt var en gammal Mazda och en EVO5 eller 6. EVOn kom dock bara på SS4 och inte på SS8. Min bil var rallyts värsta Subaru gissar jag… 🙂

          Subaru – All we’ll drive!

          #121555
          Niklas
          Deltagare

            Boboo: nästa gång de har tävling kanske både du och jag kan vara förbil? Hade varit grymt roligt att köra runt lite på en sån här tävling. Bara leka lite…

            🙂

            Subaru – All we’ll drive!

            #121533
            Boboo
            Deltagare

              Jag är osäker. Anledningen till att jag inte ställde upp från början (innan jag visste att jag skull få förhinder) var att jag inte ville köra ett visst antal mil i ganska bra tempo på en grusväg. Då man tvättar bilen ett par gånger i veckan.

              Men vill du köra så tror jag inte det skulle vara några problem. Jag har ett nummer till en ansvarig där. Han vill nog mer än gärna ha en sån fil bil som din som föråkare 😉

              Den såg riktigt fin ut med ljusboxen på. Jag spande lite på dina bilder 😉

              /Björn

              #121556
              Niklas
              Deltagare

                Man behöver ju inte köra hur fort som hellst, mest köra för att visa upp bilen. Dock tänker jag inte köra “fort” på grusväg förrän jag får på mina rallystänkisar… 🙂
                Hade varit väldigt skoj om man varit två stycken, mest som en kul grej.

                Subaru – All we’ll drive!

                #121534
                Boboo
                Deltagare

                  Det hade faktiskt vart en kul grej. Fast som du säger inte utan rallystänkisar. Vad får man ge för såna och vart köper man dom? Köper jag såna då är jag med me än gång!

                  /B

                  #121557
                  Niklas
                  Deltagare

                    Det finns att köpa färdiga från http://www.raceequip.com/meny.html där de kostar 1650kr. Dock kan man köpa ett stort stycke blåplast för 500kr från http://www.lindberg-import.com/webbshop/biltillbeh/ovrigt/ovrigt.htm så kan man skära ut dem själv. Finns mallar för stänkisarna på nätet.

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #121558
                    Niklas
                    Deltagare

                      Hade varit riktigt roligt att köra förbil en gång. Bara det är bra vägar så man inte slår sönder något! 🙂

                      Subaru – All we’ll drive!

                      #121535
                      Boboo
                      Deltagare

                        Får la köpa såna när det närmare sig nåt rally och när man får råd. När man åker som föråkare klarar man sig nog skonsamt från diverse håler i vägen men jag skulle inte vlija åka där efter rally 😉

                        #121559
                        Niklas
                        Deltagare

                          I helgen hade de fyra SS som de körde två gånger. Så på andra varvet så kan ju vägarna vara lite sämre… fast på SS4/8 som vi var på var vägbanan helt ok efter att de kört andra gången. I ett vägbyte (vinkel höger) var det lite uppkört i innern, men vad kan man begära…

                          Subaru – All we’ll drive!

                          #121541
                          jossi
                          Deltagare

                            Hej tyvärr så var väl inte växellådan klar på “göteborgs Imprezan”
                            så det blev inget åka

                            MVH

                            Jossi

                            #121536
                            Boboo
                            Deltagare

                              Okaj. Tråkigt att höra.

                              Är det du som kör den?

                              #121542
                              jossi
                              Deltagare

                                Hej nej det är inte jag som kör jag är bara med och skruvar

                                MVh

                                Jossi

                                #121537
                                Boboo
                                Deltagare

                                  AlienDICE: För att följa upp ang. stänkskydden. Var får jag tag på mallarna ifall om jag köper bara materialet.

                                  //Björn

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.