Har en liten fråga: Sitter här på jobbet och surfar lite subaruprylar som vanligt och hittar på de amerikanska firmorna bara imprezan med 2,5l motor.
Frågan till kunniga: Passar de delarna på en vanlig svensk 2,0 eller är det helt olika morotar?
Priserna är ju trots tull med mera ganska bra på vissa delar. Dessutom är man ju där ibland och skulle kunna handla med sig lite prylar hem.
Snälla pojkar ge mig svar.
Är det inte strokerkitet på 2,2l du menar nu eller är jag ute och trampar i det blå.
I alla fall så är en sådan operation ej tilltänkt, men väl så önskad tro mig. Det finns mycket som behöver göras innan.
I Amerikat fanns inte ”gamlingen” som Turbomodell. Man hade istället 2.5 RS som alltså inte har en glädjesnurra. Nu har man dock samma sortiment som vi förutom deras djävulusiskt coola STI 2.5 med 300 kusar som jag tror introduceras som årsmodell 2004. 2.5 RS:en orginal var förvillande lik GT:n men ska, om jag förstått det rätt, ha bla sämre bromsar och säkert andra klenare delar. Lite lurigt att handla prylar därifrån om man inte VET att grejerna passar mao.
Beror väl lite på VILKA prylar du kollar på.
2.5 RS är väl tvådörrars så det är väl å tänka på.
Motorprylar kan ju vara ett frågetecken då dom inte har någonturbosnurra.
Plaststyling lär väl fungera det mesta.