› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Andra förslag på mätare?
- Detta ämne har 32 svar, 1,637 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2005 kl. 14:18 #158026
jraberg
Deltagaresist ja titta så var det väldigt tomt på mätare i Aliens bil:(
Är du på g att köpa mätare(från utlandet) Alien så hänger jag nog på:)-JR
29 mars, 2005 kl. 14:20 #158036Patrik.L
Deltagarejag beställer från persåker….
29 mars, 2005 kl. 14:29 #158044Niklas
DeltagareJag har Autometer Phantom, de mätare som passar bäst ihop med orginalmätarna i bilen (tycker jag).
Jag har tre mätare liggande hos Speedworks som jag skall hämta. Oljetryck, avgastemp och volt. Skall montera ihop med Straten sen nån helg. Får väl göra som honom, trycka i dem i mätarhuset så fort man får hem dem så det inte är tre hål som gapar åt den. 😀
Om man skall köpa mätare i Sverige så rekommenderar jag Dalhems, Persåker eller Speedworks.
29 mars, 2005 kl. 15:49 #158017SecretAgentMan
Deltagare>+ Jerrymontering…tur att man jobbar
>med IT och skiter pengar ;).OT!!!
…du, jag sitter med precis samma eländiga problem! 😮
Jäklarns tur att Silverpilen är ett stort svart hål. 😀För att samla lite pluspoäng nu när man chattat i denna tråden ->
Tänk på gängor och annat kul när det handlas mätare, kan inte belysa det nog, väldigt många kör med amerikansk standard…vilken nästan passar i blocket, men inte riktigt (oljetemp t.ex) gängpaj i blocket är inget som ger glada miner..
/J
29 mars, 2005 kl. 20:10 #158027Wallinen
Deltagare>Tänk på gängor och annat kul när det handlas mätare, kan inte
>belysa det nog, väldigt många kör med amerikansk
>standard…vilken nästan passar i blocket, men inte riktigt
>(oljetemp t.ex) gängpaj i blocket är inget som ger glada
>miner..
>
>/JYtterligare ett tips på mätare.
Jag installerade elektriska Greddy mätare i helgen… oljetryck, oljetemp och bränsletryck.
Lyckades fixa det själv med hjälp av mkt sökning och några goda råd från våra levande uppslagsverk här på forumet, tack för hjälpen!Allt sitter på plats nu förutom oljetempen som jag ska placera ovanför 3:ans cylinder men den pluggen som ska bort vill jag inte ge mig på själv (rädd för att inte få ut den och göra infattningen rund, är lite knölig att komma åt även om jag tog bort ic:n)
Har fixat reservplugg från Subaru, samma som orginal oljetrycksgivare sitter i, och det passar kalas med tempgivaren i den.Till bränsletrycket fixade jag en T-koppling och rätta anslutningar från en hydraulfirma i Malmö, AMAB Hydraul, och satte det precis efter filtret före första spridaren precis som har sagts tidigare i den här tråden.
Oljetrycksgivaren passar perfekt i pluggen där orginalgivaren sitter, bara att få generatorn ur vägen, plocka bort orginal och i med den nya.
Ser väldigt bra ut och jag är mycket nöjd med dom här mätarna det lilla jag har kört med dom.
/W
29 mars, 2005 kl. 20:22 #158037Patrik.L
Deltagarevar kan man handla greddy mätare samt priset?
29 mars, 2005 kl. 20:23 #158018SecretAgentMan
Deltagare>Allt sitter på plats nu förutom oljetempen som jag ska placera
>ovanför 3:ans cylinder men den pluggen som ska bort vill jag
>inte ge mig på själv (rädd för att inte få ut den och göra
>infattningen rund, är lite knölig att komma åt även om jag tog
>bort ic:n)10 mm insex (fritt taget ur halvt fragmenterad sekundärlagring, kan vara mindre med :D) på spärrskaft med lämplig förlängare är receptet på den rackaren. 🙂
/J
29 mars, 2005 kl. 20:33 #158028Wallinen
Deltagare>10 mm insex (fritt taget ur halvt fragmenterad
>sekundärlagring, kan vara mindre med :D) på spärrskaft med
>lämplig förlängare är receptet på den rackaren. 🙂
>
>/JHehe, tror ditt lagringsmedia är ok.
Jag lyckades faktiskt få ner en insex i hålet men kände att det inte var rakt nog för att jag skulle vilja ge det en chans.
Ska upp till Tommy o Stoffe i Vinslöv på måndag och få bytt koppling så jag tror jag låter dom ta loss pluggen om jag nu inte får förnyade krafter i helgen vill säga:-)>var kan man handla greddy mätare samt priset?
Jag köpte mina mätare från USA och dom kostade precis över 4000 inkl frakt men exkl avgifter.
/W
19 december, 2005 kl. 06:19 #158030Patrik.L
Deltagareok då får jag nog skippa soppatrycket då det va en mekanisk… är så att jag tänkte ha 5st mätare och då funderar jag på att byta ut soppa tryck mot en vattentemp mätare… hur är denna att montera? samt är de övriga mätarna också krångliga att få dit+
19 december, 2005 kl. 06:19 #158033Patrik.L
Deltagarehehe ne skiter pengar gör jag absolut inte 😀
men… har ni något förslag på vilka mätare jag ska ta då? har tänkt att ta ur phantom serien… och 5st mätare…. iom att jag inte vill ha nått tomt hål…
/MVH
Patrik19 december, 2005 kl. 06:19 #158025Manor
Deltagare>Dyrt blir det, räkna med ~1500:- /mätare, 1000:- för
>kontrollenheten, och ytterligare 1000:- för hållaren.
>Mellan tummen och pekfingret, men däromkring ligger det (plus,
>minus ett par hundringar).
>
>/J+ KnockLink + LambdaLink + Jerrymontering…tur att man jobbar med IT och skiter pengar ;).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158024Manor
Deltagare>hehe ne skiter pengar gör jag absolut inte 😀
>men… har ni något förslag på vilka mätare jag ska ta då? har
>tänkt att ta ur phantom serien… och 5st mätare…. iom att
>jag inte vill ha nått tomt hål…
>/MVH
>Patrik…om du skiter lite pengar så bör du satsa på Defi…det kan inte bli fel oavsett vad de visar ;). Om du ber snällt så kan Jerry köpa in dem samt montera dem åt dig…då behöver du inte grubbla på något :P.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158023Manor
Deltagare>Tsssk…Mats – Defimätare är aldrig tråkiga! 😀 😉
>
>Vattentemp har man ju redan i originalinstrumenteringen, och
>voltmätare är rätt meningslös med, på en standardbil (till
>lätt modifierad) är turbotryck och oljetryck/temp bra att ha,
>avgastemp är overkill.
>
>En knocklink däremot är en kalasinvestering.
>
>/JJerry – Defi är alltid kalasrätt…och skit samma vad de visar ;). Jag gillar själv avgastempen, det händer mycket med den under färd :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158022Manor
DeltagareSoppatryck är väl den tristaste mätaren som jag har…antingen så kommer det soppa, eller inte ;)…och inget som jag kan göra så mycket åt heller (känns det som). Volt-mätare verkar väl också tämligen trist, och ytterligare en vattentempmätare är väl tveksamt att investera i.
Turbotryck, oljetryck, oljetemp samt avgastemp finns det viss glädje med…så det kanske räcker med tre mätare i mittkonsolen och en på A-stolpen!!?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #158039Niklas
DeltagareLåter som en bra uppsättning, samma som jag har förutom att jag har avgastemp istället för bränsletryck. Vad som är viktigast får andra avgöra. Antar att avgastempen visar att något är fel om bränsletrycket skulle vara fel. Avgastempen är dock en dyr rackare pga den värmetåliga sensorn.
EDIT: Jerry, vad är detta?! Varför inte ha mekaniska oljemätare i bilen? Det är ju grymt! …om man har inplastad inredninig det vill säga… 😀 😉 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.