Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Anders_J
    Deltagare

Hej!

Är en nybliven Subaruägare (Outback ridge 2015) och ska ta bilen till England om ett par veckor.

Är det någon som vet om det är möjligt att justera halvljuset på något sätt för att undvika att blända när man kör vänstertrafik?

Strålkastarna har ju automatisk justering av höjd så det gamla tricket att “skruva” ned ljusbilden maximalt funkar ju inte.

Mvh

Anders

Christian S
      Deltagare

har du halogen eller xenon lampor? många xenon lampor kan man ändra genom att flytta en “pinne” inne i strålkastaren (borde står i instruktionsboken om man kan göra så, kan gör det på min Volvo V40 ´14) har du därimot halogen så går det nog inte att ändra dom på något enkelt set utan det är väll om du sätter någon form av tejp på strålkastarna så att ljusbilden blir rak.
        annars får du väll stänga av halvljuset och köra på p-ljuset eller helt släckt, vet inte hur dom ifrån england gör när dom kommer hit men dom som jag har sett tycker jag inte har bländat.

Simon.x
        Deltagare

Hej!

Är en nybliven Subaruägare (Outback ridge 2015) och ska ta bilen till England om ett par veckor.

Är det någon som vet om det är möjligt att justera halvljuset på något sätt för att undvika att blända när man kör vänstertrafik?

Strålkastarna har ju automatisk justering av höjd så det gamla tricket att “skruva” ned ljusbilden maximalt funkar ju inte.

Mvh

Anders

Hej

Ska du bara turista där så behöver du inte göra något med halvljuset då den bilen är SWE regg och du är bosatt i SWE. d—0.o—b

Glöm inte bara att köra på rätt sida av vägen 🙂

//Simon

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.