SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning andra toppmonternigar?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    subaru_daniel2
    Deltagare

någon som har provat att köra med HKS toppmonteringar för ställbar cambervinklar osv ? finns på http://www.jrm-racing.se/

simo
      Deltagare

Ett par reflektioner bara, jag har ej testat dessa!

* Bilen kommer att bli högre
        * Metall mot metall -> kommer låta en del
        * Vem orkar mecka med detta vid en banträff
        * Dyrt

/K&N

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag har kört med dem, på gedigt hårda coilovers dock, de skärpte till den berömda ”känslan” en hel del, men som sagt, det var inga normala fjädrar som de vanliga topplagringarna tog hand om..

Har du inte rdäck på bilen, så hoppar du dessa, däcken ger så mycket mer.

/J

subaru_daniel2
          Deltagare

jag kör med ställbara öhlins coilovers så borde funka 😉 värkar som en bra investering

SecretAgentMan
            Deltagare

Har du skaffat riktiga däck?

subaru_daniel2
              Deltagare

ja ska köpa det till bankörningarna i sommar tänkte jag. du kanske har några tips på vad man ska köpa? går det bra att köra med 16tum eller 17 ? stor skillnad ?

SecretAgentMan
                Deltagare

16″ är billigast, och det finns ännu inga klockrena dimensioner i 17 – så Toyo R1R i 205/50×16 är mitt stalltips för lite sansade pengar (handlas självklart av någon av klubbens sponsorer – finns i listan om du loggar in på medlemssidorna på impreza.nu).

/J

subaru_daniel2
                  Deltagare

går det bra och köra bankörning med så hög profil då ??

SecretAgentMan
                    Deltagare

Rdäck har inte det problemet, att stommen viker sig när det belastas, inte alls på samma sätt som gatdäck i alla fall.

Så nej, det är inte alls något problem (Ulrik hade iofs liiiite lägre profil och spöade mig med 3 hundradelar i Superstage ;)).

/J

subaru_daniel2
                      Deltagare

ok låter bra. då kan man använda sig av sina 16″ guldfälgar så man slipper köpa ny uppsättning däck till mina 18″ sommarfälgar

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.