SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ändrat laddtryck vid avsnorkling?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Idag blev jag man, varjefall om man blir man då man får fuelcut. Skulle göra en omkörning imorse på väg in mot stan och lägger i fyran och gasar på. Helt plötsligt är det som om någon rycker i kryckan en kort stund. Kollar laddtrycksmätaren och nålen verkar ha en tendens att vilja passera 15 PSI som jag tidigare haft som gräns.

Nu till min fråga:
      Höjs laddtrycket ”på något magiskt sätt” då man tar av luftsnorkeln? Det var typ 0 grader ute och det har varit kallare tidigare i veckan och då har allt lirat utan problem med fuelcuts – och då har det gasats betydligt mer. }(

Får ta och skruva ner lite på dawesen för att få nålen att peaka på 15 PSI.

specialized
      Deltagare

Jag märkte på min ca 0,5 psi högre laddtryck efter avsnorkling. Största skillnaden just med laddtrycket tycker jag dock var att laddtrycket håller i sig bättre, även på högre varvtal där det hade en tendens att sjunka innan. > 5500 rpm. Måste ju vara ett tecken på att den andas bättre. Bilen är Tek-3:ad men principen är ju samma.

/ Mattias

Niklas
        Deltagare

Ok, blir till att skruva ner laddtrycket. Jobbigt att behöva oroa sig för fuelcut hela tiden.

Tur man är så ”skilled under the hood”! 😀

gotte51
          Deltagare

Hehe då är du å jag ”män” nu då. Fick min fuelcut i förra veckan 🙂

Välkommen i klubben!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.