SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ang. Avgassystem med racekat.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    nossnoJ
    Deltagare

Har haft problem med avgasvärdena på min bil nu ett tag.
      Jag pratade med Joakim på JRM och frågade om han tyckte att jag skulle mappa om bilen eller inte. Han frågade vad jag hade för värden hos bilprovningen vilket han fick och han konstaterade att det var min katt som var kass. Slängde mig under bilen idag och plockade bort avgassystemet från downpipen och såg att skarvarna är helt upprostat.

Sitter och kollar runt lite på ebay nu och har hittat ett system som jag tänkte köpa. vad tror nu om detta system?

http://viewitem.eim.ebay.se/SUBARU-IMPREZA-WRX-STI-GC8-GDA-19922006-DECAT-STAINLESS-STEEL-3-EXHAUST-SYSTEM/120846289772/item

Och sen tänkte jag slänga på en racekatt. typ denna!

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/motor-tuning/katalysator/modellanpassad-racekatalysator-1-2.html

hade varit nice att kunna få hem och ihop allt innan elmia så man kan åka ner.

FiddeFuling
      Keymaster

Hallo..

Jag satte på ett system med 100cell’s race cat förra året, och jag skulle rekommendera att ha cat’en så nära motorn som möjligt då det var hopplöst att hålla den varm inför besiktning. Om jag förstått det rätt så krävs det lite temp för att den skall göra sitt jobb. Jag har ändå min i dp’n och
        fick köra som en tok för att få upp värme :S sitter nu o funderar på om man skall linda in den med avgasbandage inför näste besök på besiktningen..?

Hade gôtt

\\ Mathias

Mäki
        Deltagare

Hallo..

Jag satte på ett system med 100cell’s race cat förra året, och jag skulle rekommendera att ha cat’en så nära motorn som möjligt då det var hopplöst att hålla den varm inför besiktning. Om jag förstått det rätt så krävs det lite temp för att den skall göra sitt jobb. Jag har ändå min i dp’n och
          fick köra som en tok för att få upp värme :S sitter nu o funderar på om man skall linda in den med avgasbandage inför näste besök på besiktningen..?

Hade gôtt

\\ Mathias

Stämmer bra att ju färre celler ju mer ska det plågas för att komma upp i värme, men ofta får man lov att smiska ur bilen å ta nya värden ifall det strular. Men avgasbandage är dom du säger en bra ide.
          Annars fungerar 300cell sportkatt också, blir ju lite tätare, med sämre flöde dock.

Mvh Marcus

nossnoJ
          Deltagare

Stämmer bra att ju färre celler ju mer ska det plågas för att komma upp i värme, men ofta får man lov att smiska ur bilen å ta nya värden ifall det strular. Men avgasbandage är dom du säger en bra ide.
            Annars fungerar 300cell sportkatt också, blir ju lite tätare, med sämre flöde dock.

Mvh Marcus

Så rekommendationen är att köpa typ en 200cell och sätta den i dp’n med lite bandage. Får titta vidare på en katt med fler celler.

Mvh Marcus

I am here: http://tapatalk.com/map.php?pcjs2v

nossnoJ
            Deltagare
              Mumin
              Deltagare

Jag har fått igenom min 3 år i rad med 100 cells racekisse som sitter mitt under bilen.. inga problem.. men man få ge lite pisk innan man sak dit en ge fan att stänga av bilen så ska det gå bra 😀

nossnoJ
                Deltagare

Jag har fått igenom min 3 år i rad med 100 cells racekisse som sitter mitt under bilen.. inga problem.. men man få ge lite pisk innan man sak dit en ge fan att stänga av bilen så ska det gå bra 😀

Det låter ju bra. Får nog bli att köpa sig ett system och en 100 cells kisse isf.

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ylevzu

Mäki
                  Deltagare

Är nog inga större problem med en 100cell heller, men enklare och mindre plåg med 300cell 😉

Lycka till! Och ett nytt system med fina skarver gör nog susen ska du se 😀

nossnoJ
                    Deltagare

Är nog inga större problem med en 100cell heller, men enklare och mindre plåg med 300cell 😉

Lycka till! Och ett nytt system med fina skarver gör nog susen ska du se 😀

Ja ett nytt system blir det iaf. känns skönt att ha grejer som man vet håller. tråkigt om de skulle gå sönder.

Har beställt en 100 cells racekisse från jspec.se nu oxå!

nossnoJ
                      Deltagare

Så nu har jag beställt ett nytt system. Blev det som jag länkade tidigare i tråden.

Imorgon ska jag gå och hämta ut mitt paket från j-spec med en 100 cells kisse och lite andra småsaker.

nossnoJ
                        Deltagare

Ogillar när grejerna man beställt kommer med hemleverans och man inte är hemma. Så nu lämnade dom en avi och paketet kommer kanske imorgon till postkontoret, ist för att kör paketet dit när dom ändå är i samma stad. Tillbaka till Örebro där dom kommer sortera paketet igen och sedan ut till posten i Mariefred. Känns som en redig miljöbov för vårt samhälle den där posten. 😉

I am here: http://tapatalk.com/map.php?1bfgpn

Christian S
                          Deltagare

Ogillar när grejerna man beställt kommer med hemleverans och man inte är hemma.

så är det ju alltid och dom ringre aldrig innan och kollar att man verkligen är hemma utan dom förutsätter att den adressen man har angivet där befinner man sig alltid även om det är mitt på dagen på en vardag, för hur mångar är det inte som anger sin bostadsadress som leveransadress när man beställer delar? typ alla skulle allafall jag vilka påstå och sen undrar dom varför man inte är hemma:rolleyes:

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.