Tänkte kolla med er om ni besiktat bilen med halvsats system och om det inte blev några anm/problem som dom skrev ned.
Vad jag förstår ska det väl inte vara några problem med insatsen i vid besiktning ? Rätta mig gärna om det inte stämmer.
Nej då, det är inget att vara orolig över. Så länge du kör med org downpipe med kat och har pluggen i så kan du vara lugn. Kör gärna några mil innan bes bara så håller det nere avgasvärderna
plugg, va är det för trams? jag har inte ens nån sån skit till min.
jag har besiktat min ett par gånger utan problem och den låter skapligt mycke då det sitter 3″ hela vägen och en 100 cells racekatt på den:D
okok! Tack så mycket för responsen/svaren.
Åkte på en flygande besiktning i lördags och fick reggbesiktning.., trots halvsats bara. En riktigt gubbjävel. Så nu lär man väl peta dit original systemet? eller ska man besikta med catback:et ?
Föreläggande om registreringsbesiktning är INTE att leka med.
Vill det sig riktigt illa så kan de nämligen få för sig att begära in en massa intyg på att bilen är helt orginal (från generalagent/återförsäljare/märkesverkstad eller liknande) och de intygen är det ingen som vill skriva under…
Du ska med androa ord se till att den är 100% orginal.
Annars så kan du bli stående med en bil som bara duger till folkrace…
okok! Tack så mycket för responsen/svaren.
Åkte på en flygande besiktning i lördags och fick reggbesiktning.., trots halvsats bara. En riktigt gubbjävel. Så nu lär man väl peta dit original systemet? eller ska man besikta med catback:et ?
Mvh STiAndré
Subaru Impreza STi-07 ABE II
Vart åkte du på flygande bes? Kolla dom igenom hela bilen eller?
Utanför johannesbergs flyfält i Västerås. Dom kollade lampor, vidrutespolning, slutrör, varningstriangel, reggskylt fram, dragöggla fram, alkohol och körtkortskontroll. Resultat: Reggbesiktning, avgassystemet låter för mycket och reggskylt fram saknas, jag kör med usa plåt. Men den var jag medveten om, tycker fortfarande inte man ska behöva åka på en reggbesiktning för det, han mätte aldrig db nivån t.ex
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.