SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ang. byte av downpipe

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    hellebjork
    Deltagare

Håller i skrivande stund på att plocka bort min originaldownpipe för den skall bytas ut mot en grövre. Har fått lös 4 av 5 bultar utan större bekymmer. Den sista muttern går relativt lätt i början för att sen gå trögare och till sist går den knappt att rubba (jag har för vana att dra sönder det mesta jag provar dra i så jag vågar inte försöka).

Så hur ska man lösa det? Jag varmkörde aldrig bilen före jag började, kanske man ska montera tillbaka dom andra och prova varmköra för att få lite värme i dom? Eller räcker det med att dränka den i vatten/alt 5-56?

Vill inte gärna dra av den då det känns som så mycket mer arbete att
      byta en pinnbult också.

Davve
      Deltagare

Hade samma problem. Tog en bultkäckare till slut så man var skapligt förbannad 🙂

hellebjork
        Deltagare

Hade samma problem. Tog en bultkäckare till slut så man var skapligt förbannad 🙂

Efter många svordommar så ligger den nu äntligen lös i garaget! Köpte WD-40 och jävlar i min låda vilket effektivt medel, kan starkt rekommendera det. Dock följde pinnbulten med ut på en av muttrarna men det kan väl inte spela så stor roll. NU väntar jag bara på att Schenker ska ringa och komma förbi med den nya downpipen 🙂

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.