Hej!
alla diskussioner ang att byta turbo här på forumet handlar i proncip bara om IHIs VF serie, men det sitter väl en Mitsubishi i våra bilar?
Har kommit över en TD04 16t väldigt billigt, den skall kunna klara av uppemot 350 hk har jag hört. Så vad jag förstår så passar denna bolt on på våra bilar eller? Så är det fel att sätta dit den istället för att satsa på en vf35 ny??
OM inte jag är ute o cyklar så har imprezan en trebultad fläns mot grenröret, tror många andra mitsu agg har t3 fläns, dvs rektangulär 4bultad…
Men du kanske hittade en med just trebultade flänsen, då är det lugnt…
Förutsatt att du mappar för turbon alltså!
Lek med tanken att du inte mappar än på ett tag och inte ändrar laddet på något sätt så borde den komma bättre på högre varv (5800-6500). Eller är jag helt ute och cyklar nu vill ju inte riskera motorhaveri. Får be om ursäkt för bristande kunskap i det här ämnet. 🙂