Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    neriksson666
    Deltagare

det sitter ett cargard 950s i min impreza. nu till problemet..
      varför går ej central låset igen när jag “låser” med larmdosan, det är bara larmet som går igång. men dock ibland så funkar c-låset oxå. blir lätt irriterad pga det. först så trodde jag att det var batterierna i dosan så jag bytte dom men det vart inget bättre.

nån som har nån anning om vad som kan vara på tok?

.zip
      Deltagare

Jag hade ett liknande fel på mitt T70C larm.
        Upp/ut med dörrsidan på förarsidan.
        Längst ner på vänster sida sitter låsmotorn.
        Längst efter dörrsidan går det 3-4 kablar, den vita kabeln styr centrallåset.
        Nu vet jag inte vad du kör för årsmodell, men så är det på min GT 00 iaf.

//.zip

neriksson666
        Deltagare

Jag hade ett liknande fel på mitt T70C larm.Upp/ut med dörrsidan på förarsidan.Längst ner på vänster sida sitter låsmotorn.Längst efter dörrsidan går det 3-4 kablar, den vita kabeln styr centrallåset.Nu vet jag inte vad du kör för årsmodell, men så är det på min GT 00 iaf.//.zip

ok tack för tipset.. ska kolla upp det direkt jag får tillfälle… det är en gt -00 jag har

rickey
          Deltagare

Hur gick det med detta centrallåsproblem?

Jag sitter i samma knpia + att centrallåset inte fungerar när man låser och låser upp på passargerarsidan.

Löstde det sig för er andra som provade?

OzO
            Deltagare

Passagerarsidan har väl ingen motor för centrallås? Alla lås styrs väl från förarsidan?

/G
              _____
              ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

rickey
              Deltagare

Det verkar så. Centrallåset låser bara om man låser från förardörren märkte jag. Testade alla dörrarna.

Men hittade en kabel med två sladdar som går mellan dörren och bilen, vid sidan av den vanliga kabelkorven, grön och lila tror jag de var. Denna var avknipsad på mitten?

Vad kan det vara?

rickey
                Deltagare

Det ser ut som att mitt centrallås är eftermonterat så de var de två sladdarna som drev låsningen från larmet. Bytte dessa och centrallåset/larmet fungerar som det ska.

Min bil var Impreza GT 99

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.