SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning ang däck till banträffar?

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    ExOrdis
    Deltagare

Nej det behövdes ingen reparation av det, eftersom Imprezasida + VV räcke som strykare = Imprezafärg och plåt ger sig före. Inga skador på räcket förutom lite repor och färgskrap mao. Det var en typisk mjuk och därför väldigt onödig sammanstöt, pga friktionen mot marken var för dålig i förhållande till hastigheten. 😀 😀

ExOrdis
      Deltagare

Det finns GOTT om räcken på banorna och tur är väl det.
        I mitt fall hade avsaknad av räcket på allmän väg med största sannolikhet inneburit värre saker än lite plåtskador längs sidan…
        Tack för det Vägverket!!

ExOrdis
        Deltagare

Yeah right… Gud vad lätt det är att hålla igen på gasen med så bred och fin väg och inget vilt och annat otäckt på vägen. Grejjar man det, har man i mina ögon grym makt över sina känslor. 😉

Det är en välsignelse att få sträcka ut snubben ordentligt!

/K

>Felfelfelfelfel…
          >
          >Man behöver inte köra SKITEN ur grejerna bara för att man skall ut på
          >bana – du kan lugnt ta ut bilen med de vanliga gatdäcken.
          >
          >Bankörningens huvudregel no 1:
          >
          >Man väljer själv nivån på slitaget.
          >
          >:D
          >
          >/J
          >
          >Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
          >Banträffsansvarig SSI
          >12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

honkster
          Deltagare

Sitter och klurar på vad jag skall göra med val av däck till träffarna..På mina sommar däck sitter det pirelli p-zero och de vill jag inte slita ner(Snål). Ska jag: 1) köpa ett par beggade ”biliiga” gummin till 18″:arna
            2) Köpa gummin till 16″ (vilket borde bli avservärt mkt billigare). Men frågan är hur pass kul det är att åka 205/50/16 på bana?

Lite övriga synpunkter på vad man kanske kan behöva mer så som kanske byte av div saker….?

Ha det!

-HonKster- Blå My99 Kombi@Åre

http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi556

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.