Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Fancy
    Deltagare

Beställde 4 st mätare från Dahlhems idag det blev

Autometer Phantom Series

Boost
      Oil Temp
      Oil Pressure
      Lambda

kanske lite sent att fråga men någon som har erfarenhet av denna serie från Autometer och framförallt är det dom 4 man ska ha? Hoppas jag inte gjort bort mig allt för mycket nu bara 🙂

Patrik

SecretAgentMan
      Deltagare

Lambdan är lite onödig, avgastemp är kanske mer intressant (om bilen är skruvad/körs hårt).

/J

Mats
        Deltagare

Du vet att de finns med metrisk skala också? De kanske är de du beställt men annars brukar Phantom ofast vara i F och PSI.

Mats GBG
          Regionsansvarig Göteborg

Fancy
          Deltagare

Jepp beställde i metrisk och ringde och ändrade från lamda till Avgastemp enligt SAMs råd 🙂 Installationen svår eller krävs en back öl och en helgs mek? 😛

Patrik

Desen
            Deltagare

Håll koll på din boostmätare. Jag köpte en metriskt phantom och den visade 0.25 bar fel. Kanske bara var ett dåligt ex?
              Bytte tebax till min phantom PSI som stämmer.

/Andreas, Skåne, Kristianstad
              Blå GT -99

Fancy
              Deltagare

tack för tipset har en Autometer Comp series svart nu den bör visa rätt visade den för mycket eller för lite?

Patrik

Manor
                Deltagare

…mitt tips är att köra med Defi-mätare, som Jerry monterar.

Block: Har du Defi?
                  Jag: MASSOR!!!

DÄR KOM DEN :D.

Desen
                  Deltagare

tack för tipset har en Autometer Comp series svart nu den bör visa rätt visade den för mycket eller för lite? Patrik

Den visade 0.25 bar för mycket på trycksidan och visade dessutom för högt värde på vac sidan. Dessutom när jag stannade bilen så ställde sig nålen inte alltid inom noll området. Förmodligen var det bara ett dåligt ex, men jag valde sedan att ha kvar min PSI, man lär ju sig snabbt att räkna om.

Jag e säker på att den visade fel eftersom jag kollade den mot både selectmonitor och en VDO mekanisk boostmätare.

/Andreas, Skåne, Kristianstad
                    Blå GT -99

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.