SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 198 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Glasfiberkillen hörde av sig precis. Han förklarade läget och sa att han börjat arbeta på dem men att det kommer ta ungefär två månader till innan de är klara. Så jag förväntar mig inte att jobbet är klart förrän påställning i mars-april tyvärr.

Om någon vill prova själv på eget håll så är det bara att höra av sig till mig så jag vet. Annars hör jag av mig här när jag vet mer eller då prylarna äntligen är klara.

Nikke McRae
      Deltagare

🙁
        Jaja, så går det när man köper universalgrejer. Man kanske skulla ha köpt ett par riktiga kolfiberspeglar från subaru wrt istället. 😉 Konstigt att man kan göra så fina speglar och skicka med ett par så fula plattor. 😛

Hoppas inte arbetskostnaden blir allt för dyr nu bara, han har inte spånat något vad kalaset kostar?

gotte51
        Deltagare

Får väll bli att köra med speglarna som de är tills vidare ;(

Känns lite tråkit att lägga ut pengar på dessa speglar och sen köpa dyrare speglar. Jaja jag har sagt det innan, väntar man på något gott….

Niklas
          Deltagare

Angående priset så sa han att han inte kommer kunna ta betalt för tiden han lägger ner. Det får jag verkligen hoppas när vi snart fått vänta i 6 månader. 😉

Riktiga kolfiberspeglar från Prodrive kostar 3000-4000kr så jag tycker fortfarande att jag har gjort en bra deal. Ni andra får avgöra själva. Har fått fler intressenter som vill ha plattor så vi blir nog några stycken som får dela på den totala kostnaden vilket är bra.

Återkommer så fort jag vet något.

/N – som tycker dessa speglarna har snyggare form än Prodrives

RS
            Deltagare

Jag hade Realcars speglar på min 99:a.. med lite små justeringar gick dom rätt bra att montera uten adapterplatta..

Niklas
              Deltagare

RS: Det ser inte ut att sitta tätt mot bilen, eller? Lite dum vinkel på fotot, döljer det väsentliga. 😉

Blocken
                Deltagare

Visst är det sådana här som alla vill ha egentligen? 😉 :+

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album503/DSC_4087_copy.jpg

/Black

…………………..
                  Thai-Perr

Niklas
                  Deltagare

Jag kan mycket väl tänka mig att spara in några tusen på att vänta några månader med monteringen. Väntade i runt 12 månader på 22B-gälar så jag har inte bråttom.

mackan79
                    Deltagare

RS: Det ser inte ut att sitta tätt mot bilen, eller? Lite dum vinkel på fotot, döljer det väsentliga. 😉

Ska fixa bättre bilder på hur dom sitter då det är jag som är nya ägaren på hans bil.

Väntar med spänning på adapterplattorna så man får el-justerbara speglar.

RS
                      Deltagare

Den satt inte helt perfekt men med lite hemma snickrande är det ”nog” inte så mycke jobb att få att passa bra… 🙂
                        ska kolla om jag har nån bättre bild.

SecretAgentMan
                        Deltagare

Visst är det sådana här som alla vill ha egentligen? 😉 :+
                          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album503/DSC_4087_copy.jpg

Vad tuffa de är BloCC! Man borde nästan slå till på sådana bara för att man kan. 😀 Visst fanns de med eljustering med? 😀

/J

Blocken
                          Deltagare

Vad tuffa de är BloCC! Man borde nästan slå till på sådana bara för att man kan. 😀 Visst fanns de med eljustering med? :D/J

Japp, eljustering och extra DeLuxe – handla nu Jerry… 😉

/Klick

…………………..
                            Thai-Perr

Niklas
                            Deltagare

Block och Jerry: Starta en ny tråd så låter vi denna vara för oss som valde denna lösningen.

Nikke McRae
                              Deltagare

Jag skall göra allt i min makt att vi får hem plattorna innan nyår. 😀 Snart är det september och sen är det dags för honom att sätta igång med våra plattor. :7

Har du kollat med adaptertillverkaren på sistone? Du får tjata lite på dem nu, så att han inte har glömt bort oss!
                                Vill hemskt gärna få på dem till Svenska rallyt! ;( ;(
                                Betalar gärna ordinarie pris bara han svänger ihop dem nu, för jag vill minsann inte vänta längre. 🙂

I annat fall ingen som bor i närheten av Avesta:
                                http://www.jpc.se
                                Eller Karlstad:
                                http://www.custommania.se

Niklas
                                Deltagare

Jag hade tänkt att kolla med honom i slutet av januari men om du vill ha dem i början av februari så får jag kolla tidigare, men det är ingen garanti för att vi hinner få dem tyvärr. Jag hade däremot tänkt att kolla vad som händer och om han fortfarande är osäker på när han sätter igång / blir färdig så tänkte jag åka och hämta prylarna och lämna dem till ett företag istället. Även om det kostar mer så tänker jag ha speglarna på då jag ställer på bilen i mars/april.

EDIT: Skickade ett SMS till honom precis.

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 198 totalt)
                                • Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.