› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…
- Detta ämne har 197 svar, 11,300 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2007 kl. 08:08 #160303
Niklas
DeltagareDags för en uppdatering. Satt i telefonsamtal med tillverkaren av våra plattor en stund igår kväll och nu har han satt igång med tillverkningen. Han säger dock att det kan bli svårt att få dem till plattor för WRXerna tyvärr då formen på originalspeglarna mot dörrarna är så annorlunda jämfört med de nya speglarna att det kommer bli jobbigt att göra. Jag skall försöka få honom till att klämma ur sig dessa också men säger han nej är det inte mycket vi kan göra. Ett alternativ är att ni som köpt till WRX antingen försöker hitta egna tillverkare eller säljer speglarna till GT-ägare som förhoppningsvis kommer kunna köpa plattor för bättre passform än de vi fick från den tyska försäljaren.
Han skall försöka få till ett antal plattor, så fort jag får tag i första paret så monterar jag dem på min bil och tar kort så ni andra kan få se. Om ni är nöjda är det bara att säga till om ni vill att jag fixar åt er. Exakt pris vet jag fortfarande inte.
Nikke McRae har önskat få sina plattor så fort så möjligt så han kan ha speglarna på då han åker upp till Svenska rallyt. Macken79 (för det var väl du? 🙂 ) har lånat ut sina speglar så han kommer få plattor och sina speglar så fort så möjligt också som tack för utlåningen.
Jag återkommer gällande status för WRX plattor, vi skall se om han klarar av det.
/N – nästan fått avsmak för att arrangera gruppköp 😛
4 januari, 2007 kl. 08:53 #160229mackan79
DeltagareDet stämmer,
8 januari, 2007 kl. 10:23 #160304Niklas
DeltagareFick en update igår, första testgjutningen är gjord men det är lite problem med plattornas design, en viss detalj går sönder då man tar loss plattan från gjutformen och går inte att räddas. Han skulle se vad han kunde göra.
Nu är varjefall gjutningen igång. Vi får se vad som händer veckorna framöver.
8 januari, 2007 kl. 14:30 #160178gotte51
DeltagareNu är varjefall gjutningen igång. Vi får se vad som händer veckorna framöver.
Låter skit bra!
:9 :9 Då får man plocka fram å damma av speglarna nu då 😉 🙂8 januari, 2007 kl. 15:01 #160305Niklas
Deltagaregotte51: Säg inte för mycket nu och jinxa allt ihop! 😀
/N – som hoppas ha nya speglar på till vårens påställning! :7 :9
8 januari, 2007 kl. 15:32 #160179gotte51
Deltagaregotte51: Säg inte för mycket nu och jinxa allt ihop! :D/N
Ha ha det löser sig nog! 😀 🙂
21 januari, 2007 kl. 20:10 #160209Nikke McRae
DeltagareTvå veckor har nu gott sedan testgjutningen. Börjar bli otålig nu. 😉
Vad är det för hemgjutare vi har o göra med? Klarar han det inte så kan han väl ge upp så vi kan anlita någon annan. 🙁
Är detaljen (som går sönder) viktig eller synlig?Mindre än 3 veckor kvar nu. Måste hinna lacka plattorna också. 😛
21 januari, 2007 kl. 20:56 #160306Niklas
DeltagareDetaljen är ett ”torn” som en skruv skall fästa i från insidan av dörren in i plattan.
Jag har inte hört mer sedan jag skrev sist. Har själv varit sjuk och inte orkat ta tag i saker och ting. Gör det imorgon när jag är tillbaka på jobbet.
Som jag skrev, om det är någon som vill leta tillverkare på egen hand så är det fritt fram. Jag gör detta på goodwill då jag känner mig lite ansvarig då jag höll i beställningen av backspeglar och det normalt brukar vara väldigt låg initiativförmåga bland folk. Så istället för att det skall bli sura miner så tar jag tag i detta också.
Nu har vi fått tag i en kille som säger sig kan göra plattorna men han har även tagit på sig 100 andra jobb som ger mer pengar än vårt. Så prioriteten har inte varit hög under höst och vinter. Eventuellt är plattorna klara och han har glömt bort oss igen, eller så har det strulat till sig. Men vad jag förstod så var de nästan klara, så när som den detaljen som gick sönder när plattan avlägsnades från gjutformen.Återkommer så fort jag hör något.
/N – som OCKSÅ har ett par extra backspeglar som INTE sitter på bilen
21 januari, 2007 kl. 23:20 #160232Mattsson
DeltagareDom värkar ha speglar som e lika blockens.
Skulle villja ha sådana speglar asså. eller sådana som ni gruppköpte om ni kan fixa en adepterplatta.
22 januari, 2007 kl. 15:25 #160210Nikke McRae
Deltagarehttp://www.scoobyworld.co.uk/Dom värkar ha speglar som e lika blockens.Skulle villja ha sådana speglar asså. eller sådana som ni gruppköpte om ni kan fixa en adepterplatta.
Adapterplatta kommer nog Alien fixa fram.
Speglarna köpte vi här ifrån: http://www.styletech.se/store/view_product.php?product=FKMR15P
för 1300:- inkl ett par plattor som passar äckligt dåligt.
Därför försöker vi ta fram ett par ordentliga plattor.Det hade varit värt att köpa speglarna från scoobyworld för 2500 om man vetat att man skulle få vänta så länge på plattorna, men nu kanske de är på G?
EDIT: Fick nyss reda på att Scoobyworld speglarna inte är elektriska.
Stort tack till Alien som tagit tag i detta elände som FK-Automotive har orsakat. 🙂
23 januari, 2007 kl. 08:05 #160307Niklas
DeltagareNikke: Personligen tycker jag betydligt mer om passformen på speglarna vi köpt än de riktiga i kolfiber som bla Blocken har. Men det är min personliga åsikt efter att ha sett dem live.
Vad jag förstått så är gjutformarna gjorda och det enda som strular är en detalj, men om man istället kan ta en längre skruv så borde det inte vara några som helst problem och plattorna är klara. Vi får se vad han säger, han skulle ringt mig igår men gjorde det inte. 🙂
23 januari, 2007 kl. 15:37 #160211Nikke McRae
DeltagareAha. Kanske tur att speglarna hos Scoobyworld inte var elektriska. Jag var väldigt nära att sälja iväg mina speglar och beställa dem.
🙂Plattorna vi fick från FK-automotiv hade inget torn som jag minns dem. Det funkar nog som du säger med en lång skruv, och kanske ha tornet löst bara som distans.
/ N – som än en gång tackar Niklas för jobbet med plattorna. Sugen på att dra igång nått nytt gruppköp efter detta Alien? 😀
23 januari, 2007 kl. 15:39 #160308Niklas
DeltagareTveksamt. 😉
/N – minst backspeglar till sommaren vinner :9
23 januari, 2007 kl. 18:08 #160233Mattsson
DeltagareJag är sugen på ett par plattor om ni får till dom. då beställer jag speglarna sedan från styletec.
24 januari, 2007 kl. 08:29 #160309Niklas
DeltagareMattsson: Har du en GT eller en WRX? Om du har en GT så är det lugnt, hurvida plattorna går att fixa till WRX är fortfarande osäkert. Så om du har en GT och vi inte får plattor till WRX så kan du fråga de som har WRX som köpt speglar om de vill sälja dem istället för att du köper nya.
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.