SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 198 totalt)
  • Författare
    Mattsson
    Deltagare

jag har en gt.. skulle kunna köpa av nån som har wrx å vill sälja… fixa plattorna nu bara 😉

Janne248
      Deltagare

Jag har WRX och väntar på plattor….går de inte å fixar är jag villig och sälja.

Mattsson
        Deltagare

jag är intreserad bara Alien kan fixa plattor..

Niklas
          Deltagare

Alien gör så gott han kan…

mackan79
            Deltagare

Alien gör så gott han kan…

Det tvivlar jag inte en sekund på 😉

Janne248
              Deltagare

Å fixar Alien plattor till WRX….så vill jag inte sälja 😉 utan montera :7

Niklas
                Deltagare

Janne: Jag skall försöka få tillverkaren till att göra ett försök. Jag fattar bara inte hur Manuel lyckats montera eller om han monterat med plattorna som inte passar.

Nikke McRae
                  Deltagare

12 dagar kvar till svenska rallyt. Finns det inte ett par plattor som inte gått sönder? 🙁

Niklas
                    Deltagare

Pratade med tillverkaren imorse, han berättade att han tagit på sig ytterligare jobb vilket är grymt…för honom men inte för oss. 🙂

Anledningen till att det går sönder är för att han försöker replikera originalspeglarnas form exakt, detta skiter sig hela tiden. Jag bad honom skippa detaljerna som går sönder så får vi prova med längre skruvar istället. Förhoppningsvis kommer det att fungera ändå, vi kan ju faktiskt skruva fast med så långa skruvar inifrån bilen att de går genom plattorna in i de nya speglarna. Då jävlar sitter det som en smäck.

Hoppas jag kan få plattor i tid åt dig Nikke, men det är tyvärr inget jag kan lova då jag inte är inblandad i tillverkningen.

Nikke McRae
                      Deltagare

Har han inte fått fram ett par plattor som fungerar?
                        Vad säger han om att köra utan detaljen som går sönder?

Vill ha… ;(

Niklas
                        Deltagare

Jag vet, har inte hört något på ett tag. Har börjat leta efter en annan tillverkare nu. Om han inte är klar i slutet av februari åker jag ner och hämtar prylarna så får det vara slut på det kapitlet. Men han får som sagt några dagar till på sig. Har dock för mig att han skulle åka på semester i februari, minns inte när dock.

Ibland är det skönt att inte förskottsbetala. En tröst i tragedin. 😛

Är det verkligen ingen annan som känner till ett företag som gjuter i glasfiber? Det verkar nästan som om man själv skulle starta ett sådant företag. Det verkar vara en nisch där ingen satsat. 😮 😀

Nikke McRae
                          Deltagare

Hehe, har funderat på att försöka gjuta plattorna själv, men har inte hittat nån bra guide än. 😀

När jag googlade efter plastgjutare hittade jag endast dessa som gjorde legoarbeten till bilar:
                            http://www.jpc.se
                            http://www.custommania.se

Niklas
                            Deltagare

Här är en guide för glasfiber gjutning:
                              http://www.zatzy.com/showthread.php?t=200541

Zatzy is not all bad. 😉

Niklas
                              Deltagare

Liten uppdatering: Vår tillverkare har gett upp. Jag hämtar speglarna ikväll eller imorgon kväll (beroende på om man får åka iväg på Alla Hjärtans dagen).

Jag har pratat med Shiro på Performance By Z i Uppsala och de har sagt att de kan hjälpa oss med adapterplattor så vi ger dem ett försök. De får speglarna och gjutformarna från han som misslyckades så återstår det att se om vi får plattor. Annars är det nog dags att börja lägga upp annonser på Blocket för att sälja speglarna. 🙂

Nikke McRae
                                Deltagare

Detta var ingen rolig historia. Hoppas PBZ lyckas bättre.

Må FK-Automotiv brinna för de usla adapterplattorna! x(

Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 198 totalt)
                                • Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.