› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…
- Detta ämne har 197 svar, 11,300 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2007 kl. 16:22 #160316
Niklas
DeltagareRättelse, jag hämtar spelgarna imorgon och lämnar dem till PBZ då. Jag fick inte åka, tillverkaren fick inte jobba extra och PBZ-killen fick inte möta mig och hämta prylarna. Tre damer som håller koll på sina män. 🙂
/N – toffla
15 februari, 2007 kl. 06:00 #160149Janne248
DeltagareBra jobbat Niklas! Hoppas din nya tillverkings partner fungerar bättre.
15 februari, 2007 kl. 08:06 #160317Niklas
DeltagareJag tar med WRX-speglarna så får vi se om de kan lösa den biten också för att få adapterplattor till både GT och WRX.
17 februari, 2007 kl. 21:17 #160318Niklas
DeltagareSåja, nu har jag själv byggt en första platta. Det tog ungefär 2h att fixa till formen. Krävs dock lite slipning för att få den i bättre form. Men plattan är ifs gjord av gips och spackel…men det är alltid något för tillverkaren att titta på och göra gjutformar från.
En dålig grej för GT-ägarna är att nya spegelns fästyta är större än originalspegelns vilket medför att adapterplattan kommer att kona ut sig istället för att kona in sig. Svårt att förklara men men..
WRX-ägarna däremot har bättre tur här. Deras originalspeglar är större och större än de nya speglarna, så deras plattor kommer att smalna av från dörren ut till spegeln.Jag återkommer med foton när jag har byggt klart de fyra plattorna (höger och vänster till GT och höger och vänster till WR), får se om jag hinner med det i helgen.
26 februari, 2007 kl. 15:19 #160216Nikke McRae
DeltagareHoppas det där med GT-speglarna ser bättre ut än det låter. 😛
Kanske ska man leta efter ett par elektriska, riktiga Impreza speglar istället. 🙁Har du hört nått hur det går för PBZ?
Har de sagt när de kan tänkas vara klara?26 februari, 2007 kl. 15:30 #160319Niklas
DeltagareDe har inte fått prylarna än. Han som jag skulle lämna speglarna till var hemma men hade glömt mobilen på jobbet. Så jag stod utanför och ringde och ringde men fick inte tag på honom. Fick åka hem X antal mil (han bor på andra sidan stan). Då bestämde jag mig för att göra ”dummies” för plattorna själv som man kan lämna och visa och säga ”detta vill vi ha”. Jag har byggt en platta men inte slipat till den och fått den fin. Har haft fullt upp med annat och denna helgen gick bort i en resa ner till Skåne.
Dessutom var jag tvungen att skicka tillbaka WRX-speglarna till PetterSolberg så nu har jag bara GT-speglar här. Men det får vara så tills vi fått plattor till GT. Då tar vi fram plattor till WRX. För om de inte klarar av att göra till GT eller om det blir för dyrt så kommer vi inte vilja be dem göra till WRX heller.
Jag återkommer när jag har varit i kontakt med PBZ. Problemet är att de inte har öppet på helger, men kanske kan man åka hem till herr Arash själv och lämna dem där. Passa på att ta ett besök på Biltema i Uppsala också.
14 mars, 2007 kl. 16:27 #160217Nikke McRae
DeltagareVad säger PBZ nu då? Får de till några plattor?
28 mars, 2007 kl. 07:05 #160320Niklas
DeltagareNu är mina hemmagjorda ”dummy” versioner gjorda av gipsplattor och spackel, precis vad en hobbyrenoverare som jag har hemma. Skall bara förfina dem lite till sen så. Därefter skall jag försöka få iväg dem till PBZ.
Antar att ingen har själv tagit tag i saken och kommit längre än vad jag gjort så jag återkommer med mer info när PBZ hör av sig.
28 mars, 2007 kl. 14:51 #160218Nikke McRae
DeltagareHoppas det löser sig smidigt. Har en deadline på mig själv nu. Ska ställa ut bilen den 12:e Maj.
Då ska det sitta ett par kolfiberspelar på.
Antingen får jag försöka få på speglarna utan plattor, eller skjuta på mappningen och köpa riktiga speglar istället. Men allra helst löses det hela med Alien vs PBZ’s superplattor!29 mars, 2007 kl. 06:57 #160321Niklas
DeltagareDet blev en liten omkonstruktion av plattorna igår kväll. Ikväll blir de nog förhoppningsvis klara om gipset inte spricker. Ställer på Subarun på fredag så funderade på att ta en tur till helgen och lämna plattorna och speglarna till PBZ-nissen.
Funderar på att måla plattorna med vanlig väggfärg för att det skall hålla ihop lite bättre. Rädd att de grova verkstadshänderna som skall hålla och mäta plattorna kommer ha sönder dem annars. 😛
/N – som bad frugan förbjuda mig att ta på mig sånt här jobb i framtiden
9 april, 2007 kl. 17:52 #160180gotte51
DeltagareTänkte bara säga att jag var på Elmia mässan och såg att Realcar har fått in riktiga kolfiberbackspeglar från Nooze som passar rakt på Imprezan utan adapteplatta. Tänker även berätta att jag blev 2400:- fattigare p.g.a jag köpte dessa speglar 😉 😉 😀
Så här ser dem ut:(lånad bild)
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi845/CUP_CF_C_BIG2.jpg
Jag får mina i slutet av veckan…återkommer med bilder när jag minterat dem 🙂Mvh Johan
10 april, 2007 kl. 07:05 #160150Manu_Sti
DeltagareHej,
Det är många som frågar efter dem speglar jag har på bilen, referens jag har på dem är : FKMR15P, men det är för 4 poliga, och i Sti 03- behöver man 3 poliga som den 4e kabel är för värme, jag själv köpte en 4 poliga och behövde byta… Då fick jag FKMR05P som är 3 poliga..
Jag hittade :http://www.styletech.se/store/view_product.php?product=FKMR15P
Kanske dem kan beställa från Tyskland, annars finns det några som säljer direkt från Tyskland :
http://www.wasmus-tuning.de/Sportspiegel/Sportspiegel_elektrisch1.htm
http://www.carfantasy.nl/product_info.php?cPath=114_115&products_id=397&osCsid=04cf482b7eace3117ee912d1c6395509
osc…
Glöm inte plattan som kommer i mellan spegel och bilen, som dem är universal…
Jag hoppas ni ska hitta det ni vill, och kancke med en grupp köp få en bra pris… 😉10 april, 2007 kl. 14:34 #160219Nikke McRae
Deltagarehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi845/CUP_CF_C_BIG2.jpg
Är de elektriskt justerbara?
Ser ut att vara en glipa på fönstersidan. Men annars grymt snygga.
De får bli mitt backup-alternativ om inte plattorna blir klara till 12 Maj, då jag ska ställa ut.ALIEN: Har du varit i kontakt med PBZ än?
10 april, 2007 kl. 17:07 #160181gotte51
DeltagareInte elektriska men vad fan 😉 Bilden är hämtad från scoobyparts.com och det e inte de speglarna men nästan 🙂 De jag köpt ser mer ut som Blocks. :7
Som sagt, jag återkommer med bilder..
11 april, 2007 kl. 07:01 #160322Niklas
DeltagareSom sagt är jag klar med plattorna så jag kan lämna iväg dem. Frågan är bara hur jag skall lyckas med det. Som det ser ut nu så är det antingen att åka iväg efter jobbet på kvällen hem till en PBZ-anställd och lämna prylarna där eller ta ledigt från jobbet och åka upp till Uppsala och lämna dem där under dagtid. Detta då firman inte har öppet på helger.
För jag antar att det inte är någon som beställde speglar som har vägarna förbi mig och sedan till Uppsala. 😛
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.