› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…
- Detta ämne har 197 svar, 11,300 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
28 juni, 2006 kl. 07:36 #160255
Niklas
Deltagare’93-’00: 4-poliga speglar
’04-’06: 3-poliga speglarAntar att även ’03 har 3-poliga speglar
Frågan är bara vad ’01-’02 har…en har beställt till en ’01a. Innan vi vet det kan jag inte skicka beställningen och jag har ingen möjlighet att kolla själv.
Annars är enda lösningen att vi chansar och beställer så får det bli som det blir. Jag kan inte ringa runt och leta information till vad alla skall ha, egentligen borde var och en själv säga att de skall ha 3- eller 4-poliga speglar.
/N – som till och med ringt IM för att få svar
28 juni, 2006 kl. 08:22 #160166PetterSolberg
Deltagarevem kan veta då? så kan jag själv kolla upp kanske.. för jag antar det är mig du pratar om..
Patrik
Blå WRX-0128 juni, 2006 kl. 08:29 #160256Niklas
DeltagareJo, det är väl bara dig jag inte riktigt har koll på. 😀
Har lagt ut en tråd på Scoobynet i England också för att se om någon vet.
Först och främst, har du elvärmda backspeglar? Sen om du kan försöka kolla upp hur många sladdar som går in i spegeln, du måste ändå göra detta när du skall byta speglarna så lika bra att träna. Pilla bort den lilla svarta täckbiten som sitter på insidan av dörren vid spegeln. Sitter troligen med tre plastfästen som enkelt lossnar med milt våld, så var det på min. Sen har du tur så ser du redan där hur många sladdar det är. Annars får du ta av dörrsidan genom att lossna på alla skruvar du hittar (två grova skruvar, en ”träskruv” och ett plastclip), ta loss plasten runt handtaget (dra rakt ut)och knappsatsen för fönsterhiss (lyft upp i framkant sen drar du fram och upp). Efter detta så borde du kunna lyfta av dörrsidan eller varjefall kunna kika in bakom plasten…
28 juni, 2006 kl. 12:53 #160257Niklas
DeltagareOk, PetterSolberg har dragit sig ur gruppköpet då han inte vet vad det är han skall ha till sin bil. Jag skickar tillbaka pengarna till honom och så beställer jag till oss andra inom kort.
Jag hoppas att detta blir rätt och kommer att fungera: GT får 4-poliga, WRX får 3-poliga.
Väntar bara på ett svar från Addson som skrev i en tråd att det skall vara 3-poliga. Bäst att höra med alla…
28 juni, 2006 kl. 17:15 #160184Nikke McRae
DeltagareManu_Sti: Var kontakten annorlunda på 4-pol/3-pol, eller var det bara sladdar utan kontakter?
Jag ska ut och mäta o kolla med egna ögon på GT-n. Borde bara gå åt 3 kablar för att styra dem, enligt ritning.
Men det spelar nog ingen större roll, för mig iallfall, det ska nog gå o tjuvkoppla ihop nått, elektriker som man är. 😛
Men det vore bra med en kontakt som passar bilens kontakt.28 juni, 2006 kl. 19:13 #160258Niklas
DeltagareVisst vore det bra, men det vet jag inte om det finns en standard på. Men klarade Manuel att få ihop det så skall väl vi andra också göra det. 🙂
Jag har fått pengar från: 1, 2, 3, 5, 6, 7 och 8. Saknar alltså pengar från gotte51.
28 juni, 2006 kl. 19:48 #160185Nikke McRae
DeltagareJag tror på 3-pol till GT’n nu och alla imprezor, kolla den andra tråden. 🙂
Det fungerade på Manu’s STI, så då funkar det på GT’n.
28 juni, 2006 kl. 21:49 #160259Niklas
DeltagareMen varför skriver då Allan att det bara gick att ställa spegeln i höjdled om man hade 3-poliga speglar?
Här är bilder på elkopplingarna:
Kontakten närmast spegeln:
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/spegel_1.jpgDe fyra sladdarna som går från kontaktein i spegeln:
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/spegel_2.jpgDe fem sladdarna som kommer till kontakten:
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/spegel_3.jpgKontakterna (hona = fem kablar in, hane = fyra kablar ut):
http://www.shellkonto.nu/alien/temp/spegel_4.jpgSer ut som grön och svart går till samma kontakt, på så sätt har de fyra kablarna bara tre stift i kontakten. Sen de fem sladdarna på andra sidan har den gula och den svarta ingen kontakt med andra delen av kontakten. De två nedre stiften i kontakten har ju inga stift på andra sidan.
29 juni, 2006 kl. 14:44 #160186Nikke McRae
DeltagareSe svar i andra tråden.
Men om du fortfarande är osäker, så kanske det är lika bra att jag beställer en spegel först, och ser att det fungerar?
29 juni, 2006 kl. 14:54 #160260Niklas
DeltagareHar redan beställt. Vi får hoppas att det passar, annars blir det jag som får lösa det på något sätt. 🙂
Ingen kan ju ge ett exakt svar hur det nu skall vara, det enda klara beskedet tycker jag är Allan som klart och tydligt skriver att det inte funkar med 3-poliga speglar utan skall vara 4-poliga, varjefall på hans GT. Resten är bara gissningar och antaganden.
Men du skrev ju att det funkar med både 3-poliga och 4-poliga så det är väl inget att oroa sig för.
29 juni, 2006 kl. 14:59 #160187Nikke McRae
DeltagareJapp så är det. Allan speglar MÅSTE varit av en annan typ än de Manuel köpt. För fungerar 3pols spegeln på Manuels STI 04, så funkar den på GTn = samma lika system.
Jag är rätt säker på det här, men bil-el är lurigt. 😀
29 juni, 2006 kl. 15:06 #160261Niklas
DeltagareMen skall jag försöka byta så vi bara får 3-poliga speglar då? Det är nog inte försent än…svara snabbt! 😉
29 juni, 2006 kl. 15:07 #160188Nikke McRae
DeltagareJapp, jag vill iallfall ha 3 pol.
29 juni, 2006 kl. 15:10 #160262Niklas
DeltagareMen om jag byter till 3-pol till alla, går du i god för att det kommer att funka? 🙂
29 juni, 2006 kl. 15:11 #160189Nikke McRae
DeltagareHehe. Det fungerade ju för Manuel, så det ska fungera på GT. Annars byter jag yrke. 😀
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.