SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 198 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Ok, har skickat ett mail till återförsäljaren och ser om han kan ändra ordern. 3-poliga speglar till alla.

Niklas
      Deltagare

De hade allt hemma i Tyskland (StyleTech’s grossist i Tyskland) så det skickas till Sverige på måndag och har vi riktig tur så har vi paketet i slutet av veckan, men vem vet, kanske tar längre tid. Hoppas nu att allt passar och funkar som det skall! 😮

Janne248
        Deltagare

Åhhhhh! Kan man få så man hinner monetar innan den 15 Juli?!?!? :7

Niklas
          Deltagare

Det beror helt på Posten. 🙂

Jag åker på semester i två veckor snart men skall se till att paketet skickas till den adressen istället så jag kan skicka dem till er därifån istället, om det nu skulle bli så att jag inte hinner få paketet innan avfärd.

Niklas
            Deltagare

Speglarna finns hos svenska säljaren nu och de skickas till mig idag så jag har dem förhoppningsvis imorgon. Då skickar jag dem till er så ni förhoppningsvis har dem på fredag.

Vad jag förstod så har PetterSolberg beställt själv, så du får dina direkt från säljaren imorgon. Vet inte om du får samma pris som oss andra men det hoppas jag.

Uppdaterar er med mer information då det finns mer att berätta.

PetterSolberg
              Deltagare

jag löste det själv där efter jag tittat lite närmre på grejorna, för gruppköpet hade gått iväg redan men han skull nog ge mig samma pris. blir nog bra det här..

patrik
                Blå WRX-01

Niklas
                Deltagare

Bra att alla som ville ha fick speglar.

Vi får se, har vi tur kommer säljaren personligen hit och levererar idag, annars kommer speglarna med posten imorgon om leveransen funkar.

Nikke McRae
                  Deltagare

Låter helbra! Hitills verkar leveransen gått riktigt snabbt. 🙂

Då ska jag ut och kontrollmäta en sista gång, så att jag kan ge snabb hjälp här med inkoppling till de som behöver och om det behövs. 😛

Niklas
                    Deltagare

Ligger ett stort paket här i vardagsrummet nu! 🙂

14 backspeglar och 14 adapterplattor, suverän kundservice från StyleTech.se kan jag säga. Detta var nog det bästa jag varit med om. Hemleverans till dörren av snubben istället för att riskera att posten strular till frakten av paketet. Skall ni ha prylar så kan jag varmt rekommendera honom!

Imorgon åker jag till posten med 6 paket så med lite tur har ni prylarna på fredag. Från Tyskland->Säljaren->Alien->köpare på 5 dagar, det måste vara ett rekord. 😀

Janne248
                      Deltagare

Wow! Härligt! Suveränt Niklas! :* :* :7 🙂

Niklas
                        Deltagare

Har provat att sätta ihop speglarna med adapterplattorna för både GT och WRX och det passar men är dock väldigt fundersam på om de är rätt skapta då adapterplattorna känns för små. Har försökt titta närmare på bilderna på Manuels bil men ser inte riktigt hur det ser ut där. Någon som har en bild på hans bil tagen rakt framifrån?

Det ser ut som om antingen är speglarna för stora eller så är adapterplattorna för små. Själva anslutningen är bra men adapterplattan borde täcka för hela ”anslutningsytan/sidan” på spegeln tycker jag.

Har precis varit ute i garaget och provmonterat på höger sida. Frågan är om man skall ta bort den där svarta gummi/plast grejen som sitter på framför rutan som gamla speglarna sitter skruvad i. Om inte så är passformen på adapterbitarna även dålig mot denna. Pallar inte lägga upp bilder och rita skiss nu, tar det imorgon.

Någon som hittar bilder på Manuels bil får gärna lägga upp dem.

/N – fundersam om tveksam på om man vill ha det så här om det nu skall vara så här 🙁

EDIT:

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/speglar.jpg

Eller har jag fattat det helt fel och de skall inte sitta så här?

Här är en bild på Manuels bil där speglarna ser ut att sitta perfekt, inte alls som det blev på min igår när jag provmonterade.
                          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?full=1&set_albumName=Storms-Bilder&id=PICT0240

Niklas
                          Deltagare

Har plockat av de gamla speglar och då sitter denna svarta gummiplatta kvar…

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/speglar2.jpg

…som jag antar att man måste ta bort? Hur sitter den fast? På insidan ser jag två skruvar men båda sitter så jääääävla hårt…

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/speglar3.jpg

…kommer nog bli tvungen att borra bort dem, stjärnan har redan blivit lite skadad vid försök till avmontering.

Någon som vet hur man får bort dem eller vet om jag är på rätt spår?

Niklas
                            Deltagare

Så här ser det ut till en WRX:

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/speglar_wrx1.jpg

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/speglar_wrx2.jpg

Detta kommer precis som på GTn innebära att speglarna inte kommer sitta helt perfekt mot dörrarna. Det kommer att glipa lite upptill och lite nertill då adapterplattan inte täcker hela spegeln.

Niklas
                              Deltagare

Jag är osäker på om jag vill skicka ut prylarna till er förrän jag vet att allt är som det skall. Skall kontakta Styletech och se vad de säger om passformen.

Grejen är den att på Manuels bil ser det perfekt ut, eller så har de lyckats fotografera i ”rätt vinklar” på alla bilder så man inte ser glipor.

Janne248
                                Deltagare

Skicka bilder på Manuels bil till dem för att se vad de säger?

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 198 totalt)
                                • Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.