SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 198 totalt)
  • Författare
    Nikke McRae
    Deltagare

Kör med en passande nyckel istället för mejsel.

Hur ser kablaget och instruktioner till det ut?

Har du verkligen rätt platta till rätt spegel då? Vänster med vänsterplatta och höger med högerplatta?
      Kolla denna bilden: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album491&id=mini_DSC07498

Åker bort på semester på söndag, kommer hem torsdag, så jag får nog vänta tills dess. För posten lär nog inte hinna med redan till imorgon, sommarjobbare! 🙁 De har redan delat ut delar av min post till fel personer. 😉

Niklas
      Deltagare

Kom på att man kunde köra hylsnyckel istället efter att Strat också påpekade det. Blind är man. Lyckades efter mycket slit få loss den svarta triangeln men det hjälpte föga, den måste vara där och den verkar inte gå att sära på, så man måste sätta adapterplattan utanpå denna och plattan passar varken mot svarta triangeln eller mot spegeln. 🙁

Just nu känns allt lagom jobbigt…dessutom ligga i garaget i någon timme med sonen runt benen. Jobbigt! 🙁

Nikke McRae
        Deltagare

Låter tråkigt värre.

Manuels Sti speglar är väl vara samma som på WRX?

Har du kollat med säljaren så det verkligen är rätt grejer?

Har du vågat koppla in dem än och se att det fungerar? 😛

Niklas
          Deltagare

Har inte kommit så långt då jag inte ens fått på dem. 🙁

Alltså speglarna är samma till alla bilar, oavsett om det är GT, WRX, STI eller BMW. Det är adapterplattan som gör att alla bilar kan ha samma speglar. Men adapterplattorna verkar helt åt helvete tycker jag, inte alls så bra passform som det verkade vara enligt bilderna på Manuels bil.

Man kan bara sätta speglarna på plattorna på ett sätt så jag lär inte ha gjort det fel.

Hade varit bra om Manuel kunde visa fler bilder på speglarna, om passformen är perfekt eller helt åt…

Man skulle kunna göra egna adapterplattor som på yttersidan passar mot de nya speglarna och på innersidan ser identiska ut med orginalspeglarnas fästyta mot dörren. Men jag undrar vad det skulle kosta att göra.

Detta är så synd, speglarna är ju riktigt snygga. Fan att det skall strula. 🙁

Men jag får väl skicka ut prylarna till er så får ni prova själva och se. Artikelnumrena är varjefall rätt så det är inget fel där.

Nikke McRae
            Deltagare

F*n, vad konstigt. Plattan måste ju vara gjord för att passa spegeln. Kanske plattan är till en annan typ av spegel?
              Att passformen mot bilen kan vara knas, kan jag förstå, det får man kanske ”dremla” eller nått.

För min del är det ingen brådska. Men är det 100% rätt grejer så skicka du om du vill.

EDIT: På denna bilden ser det ut att passa till 100: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album491&id=mini_DSC07498

PetterSolberg
              Deltagare

har testat att montera mina nu.. har tagit två bilder. dock inte så bra, mobilkamera.. http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi759&id=spegel2 och http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi759&id=spegel1

Patrik
                Blå WRX-01

Niklas
                Deltagare

Ja jag vet, helknepigt. Ser inte alls ut som det felar där ju. 🙁

PetterSolberg
                  Deltagare

så som det såg ut på den bilden nikke länkade till ser det inte ut på mina.. manuels speglar följer plattan om man säger så.. det gör inte mina.. det ser lite konstigt ut..

Patrik
                    Blå WRX-01

Nikke McRae
                    Deltagare

Det ser ju ut o passa skapligt, Patrik.
                      Dock är spegeln för stor och sticker ut i överkant, men det är väl så det blir antagligen, då spegeln säkert är gjord för en stor pansarvagn till BMW. 😛
                      Ser det bra eller taskigt ut?
                      Funkar el’en förresten? (håller tummarna) 🙂

EDIT: Kollade nogrannt på alla bilder igen. Det måste vara fel plattor. Plattorna måste vara till en annan sorts speglar. 🙁
                      Överföringen mellan platta -> spegel ska ju passa exakt, eftersom Manuels gjorde det.

Niklas
                      Deltagare

Jag har kontaktat ett företag i Stockholm som skall hjälpa mig att göra nya adapterplattor i glasfiber. Dock åker jag på semester imorgon så jag tar tag i detta efter resan. jag frågade om det var ok om 4 andra hängde på och det var inga problem. Han gör en gjutform som vi sedan kan tillverka flera i. Så ni med GT kan få nya plattor om det inte löser sig med den som sålde dessa till oss. Som sagt i tråden så verkar plattorna vi fått vara till mindre speglar. men det finns ju inte olika att välja på, det finns bara en platta till GT och en till WRX, oavsett vilken spegel du köper. Men på Manuels ser det ut att passa perfekt vilket får mig att tro att hans platta är större.

PetterSolberg har precis samma problem som mig, spegeln är för stor, ser ut som den växt 10-20% i tillverkningen.

Har kontaktat StyleTech och väntar på svar. Skall kontakta den tyska säljaren direkt också för att höra vad som kan vara fel. Det är ju de som skickat grejorna till StyleTech.

Nikke McRae
                        Deltagare

Låter bra Niklas.

Tack för den tid du lägger ner på den här röran. Det var för bra för att vara sant. 🙂

Har du nått artikelnr på plattorna till GT, så ska jag googla lite och maila runt lite.
                          EDIT: Är det FKAM013?

Niklas
                          Deltagare

FKAM187 är GT och FKAM189 är WRX.

Det till WRX kom i en fin låda och på den står det inget om att det är för endast vissa speglar. Dessutom finns det en bild på den spegelmodellen vi köpt.

Har mailat till FK Automotive (http://www.fk-automotive.com) i Tyskland och bett dem reda ut vad som hänt och varför passformen är skit.

Nikke McRae
                            Deltagare

Ok, ja det verkar som alla deras speglar passar på samma platta. Skumt att det blir så här då.

Niklas
                              Deltagare

Nåja, jag skall ha på mina speglar. För de är jävligt snygga. Retar mig bara att Manuel fick på sina och det passar perfekt medans ingen av oss oavsett GT eller WRX får på dem. x(

Något måste vara fel. Men jag skall skicka iväg dem till er idag så ni själva kan titta och fundera. 🙂

Nikke McRae
                                Deltagare

Ja, Manuel måste ju ha FKAM189. Samma som Patrik dvs. Varför passar de inte? Har plattorna legat på botten av östersjön iallafall då kanske? 😛
                                  Hoppas mina hinner mogna och växa till sig lite innan jag får dem. 😀

Ta några mer bilder när de är monterade, om du har tid.

EDIT: Har någon Pm’at eller kontaktat Manuel, om han kan säga artikelnr på sina plattor? Kanske man måste beställa plattor till en Mazda eller nått för att de ska passa? 🙂

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 198 totalt)
                                • Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.