› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…
- Detta ämne har 197 svar, 11,300 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
6 juli, 2006 kl. 12:44 #160279
Niklas
DeltagareJag håller på att slå in 6 paket med backspeglar och missbildade adapterplattor nu. Jag skall ut på dekalmonteringsrunda ikväll, då måste jag slänga på orginalspeglarna så innan dess tar jag ett kort på hur illa det är med kolfiber på.
PS: De blå dekalerna har kommit, de såg ut att vara bättre passform jämfört med plattorna…men skall inte säga för mycket. 😉
6 juli, 2006 kl. 13:37 #160280Niklas
DeltagareHar fått svar från StyleTech nu och han är lika förvånad som vi.
Så det lutar åt att vi får bygga egna adapterplattor för våra speglar så det passar perfekt.
6 juli, 2006 kl. 13:38 #160198Nikke McRae
DeltagareTrevligt.
6 juli, 2006 kl. 13:40 #160199Nikke McRae
DeltagareStår han för de nya plattorna då? Man kan ju inte betala för ett par plattor som inte passar.
Isåfall är det väl ingen ide att du skickar med plattorna, ifall du ska skicka tillbaka dem? Kanske inte speglarna heller, då vi ändå inte kan montera dem.Kollinr PMas gärna, om du kan. För jag hoppas inte sommarjobbarna försöker trycka ner vare sig dekaler eller speglar i brevlådan. Då lär de väl smälta innan vår postvakt tar in posten på kvällen, nästa vecka.
6 juli, 2006 kl. 14:02 #160281Niklas
DeltagareSå här skrev StyleTech:
Det är alltid ett krux med plattorna till just race-look-speglarna iom att speglarna ligger så tajt emot plattorna,
på t.ex M3-speglarna så är det en liten fot på spegeln som sätts i plattan, sen sticker den speglen ut så himla
långt istället så det ser ju skumt ut med, men det är ju så orginal på dom också…Det finns med andra ord inga andra plattor, inte vad jag vet i alla fall, skulle vara om det är nån som gjort plattor
speciellt för Impreza och race-speglar men det har jag aldrig hört talas om tyvärr.Det som är konstigt är att de skulle sälja speglar som passar så dålig mot deras plattor. Men vi får lugna oss lite så fixar jag nya plattor efter Skåneturen till alla GT. Men hur vi gör med de tre WRXerna vet jag inte, men om jag får en WRX backspegel så kan vi fixa även för en sån.
6 juli, 2006 kl. 14:54 #160200Nikke McRae
DeltagareJa det där låter helskumt.
Varför har de samma platta till alla speglar om de är olika stora? Jo se tyskar. 😀 x(Hoppas du får något vettigt svar från FK-Automotive.
Vad skulle det kosta o tillverka egna plattor?
6 juli, 2006 kl. 21:33 #160170PetterSolberg
Deltagareom man jämför mina med manuels så känns det som att dom satt ihop platta+spegel och typ vridit åt varsitt håll om ni förstår.. alltså spegeln följer inte plattan. plus att pasformen var sådär..
är det ifrån styletech manuel har köpt sina? vi borde ju få samma isåfall 🙁Patrik
Blå WRX-017 juli, 2006 kl. 06:16 #160221Pasi_k
DeltagareSå här skrev StyleTech:Det är alltid ett krux med plattorna till just race-look-speglarna iom att speglarna ligger så tajt emot plattorna,på t.ex M3-speglarna så är det en liten fot på spegeln som sätts i plattan, sen sticker den speglen ut så himlalångt istället så det ser ju skumt ut med, men det är ju så orginal på dom också…Det finns med andra ord inga andra plattor, inte vad jag vet i alla fall, skulle vara om det är nån som gjort plattorspeciellt för Impreza och race-speglar men det har jag aldrig hört talas om tyvärr.Det som är konstigt är att de skulle sälja speglar som passar så dålig mot deras plattor. Men vi får lugna oss lite så fixar jag nya plattor efter Skåneturen till alla GT. Men hur vi gör med de tre WRXerna vet jag inte, men om jag får en WRX backspegel så kan vi fixa även för en sån.
Skåne:? Nu i helgen?
Träff har vi juh såå du vet det.? 😛7 juli, 2006 kl. 06:21 #160130SecretAgentMan
Deltagare…returnera skiten, ni har väl uttryckligen beställt speglarna med adapter till en specifik bil, och det passar riktigt illa?
/J – skulle inte kladda me’t.
7 juli, 2006 kl. 07:39 #160282Niklas
Deltagareom man jämför mina med manuels så känns det som att dom satt ihop platta+spegel och typ vridit åt varsitt håll om ni förstår.. alltså spegeln följer inte plattan. plus att pasformen var sådär..är det ifrån styletech manuel har köpt sina? vi borde ju få samma isåfall
Manuel har köpt samma prylar men han köpte direkt från tyskarna vad jag förstått.
7 juli, 2006 kl. 07:42 #160283Niklas
Deltagare…returnera skiten, ni har väl uttryckligen beställt speglarna med adapter till en specifik bil, och det passar riktigt illa?
StyleTech sa att där inte var någon returrätt på prylarna men han kanske menade för honom till tyskarna. Jag tänker inte skicka tillbaka mina då jag verkligen vill ha speglarna. De är de speglar som är mest lika WRC-speglarna och kostade en fjärdedel. Det är inte så komplicerat att fixa egna adapterplattor, även om jag gärna sluppit men men. Jag fixar plattor till de som vill ha, får jag låna en WRX-spegel så fixar jag till dessa också.
7 juli, 2006 kl. 07:50 #160131SecretAgentMan
DeltagareVad jag menade var, ni har köpt en spegel med adapter till en specifik bil, och helt klart passar det precis skit – det är väl bara att returnera…det finns säkert till och med någon lag man kan stödja sig på (distansköpslagen om inte minnet sviker säger att man pga just sådana situationer som ni hamnat i alltid har returrätt), oavsett vad leverantören hävdar…
🙂
/J
7 juli, 2006 kl. 07:51 #160132SecretAgentMan
Deltagare7 juli, 2006 kl. 08:13 #160284Niklas
DeltagareSå är det säkert, jag behåller mina och 100kr för de adapterplattorna vi fick tycker jag inte är något att bråka om när säljaren tog sin egen bil och körde till mig från Sala för att vi skulle få prylarna så fort så möjligt. Men om någon vill häva köpet så kan ni få all info ni behöver av mig, eller om jag måste ta tag i det så fixar vi det på något sätt. Ni andra som vill ha kvar speglarna och montera dem i augusti istället, ta en lugn semester så löser jag det nästa månad.
7 juli, 2006 kl. 08:50 #160171PetterSolberg
Deltagarejag kan skicka mina ena spegel eller om du vill ha båda? så kör jag med mina nya som ser lite halvbra ut..
Patrik
Blå WRX-01 -
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.