SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 198 totalt)
  • Författare
    Nikke McRae
    Deltagare

Fick två fina paket idag, som sommarjobbarna nästan glömde dela ut.

Speglarna är toksnygga! :7

Plattan passar mot spegeln, men inget vidare snyggt. Fast det kanske ska vara så, tyskstuk. Och hålet för att dra kablarna i är också på fel ställe. 🙂 Manuel måste ha byggt en egen platta.

Ska provmontera imorgon, och testa hur den ska kopplas in. Instruktioner för detta, var det ju magert med. Men jag har skrivit ner ett schema för hur den gamla fungera, så det är bara att testa sig fram.
      Återkommer med resultat.

Niklas
      Deltagare

PetterSolberg: Låter kanon, jag hör av mig efter semestern…

gotte51
        Deltagare

Det är lugnt Alien! Jag väntar gärna på adapterplattorna bara det blir bra passform 🙂 Den som väntar på nåt gott…:-) 🙂

-Speglarna ser ASA BRA UT!!!

daniel83
          Deltagare

Jag väntar mer än gärna på nya adapterplattor.bara passformen är bättre.

Alien du gör ett kalasjobb.

//Daniel

Nikke McRae
            Deltagare

Haha! The 3-pol RaceSpeigel works!
              Det var som jag trodde, 3-pol is the #### punkt com.
              Kopplade in det, och det lirade perfekt. :7 Nu fattas bara en snyggare adapterplatta.

Så här ska det kopplas på GT (förarsidan):

Bilens kablar -> Nya spegelns kablar
              (inom parentes: streckets färg)

Röd/(svart) -> Svart (12V vid Hö & Upp)
              Blå/(röd) -> Vit (12V vid Vä & Ner)
              Röd (helröd) -> Röd (12V vid Hö & Ner)

Om kontakten hålls med låsningen uppåt så är ordningen från vänster till höger.

WRX:
              Jag har inte sett nån bild på kontakten, eller vilka färger som går till spegeln.
              Men troligtvis är det samma som på GT’n, eller så får man byta plats på den röda och svarta. Vita ska sitta i mitten.
              Om någon har en multimeter eller 12V lampa, etc, så kan ni kolla upp vilken kabel som stämmer överens med tabellen ovan.

Nu kan elektrikern koppla av och åka på semester. 😉

gotte51
              Deltagare

Provtestade passformen på min idag. Vilka skruv ska jag använd för att skruva adapterplattan mot själv spelgeln? Borde juh vart de mindre skruvarna men de gick trögare än trögast!

Kanon att du lade upp kopplings schema Nikke, jag bugar å bockar!:-) 🙂

Janne248
                Deltagare

Speglarna uppackade, men adapterplattan var inte så bra. Väntar med montag till WRX plattor finns att köpa från dig Niklas!

Niklas
                  Deltagare

Nu har jag lämnat Skåne och de långsamma modemen men vi körde fel och vängde av E4an vid Ödeshög och hamnade i Dalarna där vi tänker övernatta helgen ut. Sen åker jag till Stockholm och då tar jag tag i adapterplattsbyggandet på min sista semestervecka.

Nu behöver jag bara låna speglarna så fort så möjligt av er som kunde låna ut, ni har fått pm ni som erbjudit er…

mackan79
                    Deltagare

Skickar mina i mitten av nästa vecka.

Nikke McRae
                      Deltagare

Status?
                        Har du fått några orginalspeglar än?

Hur lång tid skulle det ta att gjuta plasten?

Glasfiber, det är väl normalt vitt eller kommer han gjuta med nån svartplast? Annars måste vi få dem lackade också? Eller ska var och en göra det försig?

Ps. Har du fått på dina dekalskuggor än? :9 Beställer du skuggan som jag behövde, så att du kan skicka den i samma veva som plattorna? Det är bara o hojta till när du vill ha pengar för grejerna. 🙂

Niklas
                        Deltagare

Så här ser det ut nu:

Jag har fått ett par WRX-speglar från PetterSolberg.
                          Jag har lånat ett par GT-speglar från jraberg.
                          Jag har fått ett par GT-speglar från mackan78.

Jag har snackat med glasfiberkillen men han hade inte tid att träffas denna veckan. Han skulle bli klar med Tomas Brolins båt först. På tisdag ringer jag honom igen och träffar förhoppningsvis honom på kvällen. Jag har även snackat med ”Tokan” som är killen som byggt skalet till Qvarnis Porsche. Han skulle höra av sig på tisdag han också.

Plattorna kommer levereras olackade men jag skall be att få dem ”färdiga för lack” så var och en kan göra som de vill. Själv kommer jag nog lacka dem med typ svart hammarlack eller något sånt. Antar att de kommer bli vita/grå.

gotte51
                          Deltagare

Låter kanon Alien!

Niklas
                            Deltagare

Nu är äntligen de nya och gamla speglarna lämnade till glasfibersnubben och han sa det jag ville höra:

1. inte omöjligt alls
                              2. plattorna kommer bli så små så möjligt
                              3. bör inte bli så dyrt

Dock så sa han att han har fullt upp och vi kommer inte kunna få plattorna förrän i oktober. Är det någon som vill leta tillverkare på eget håll så säg till så jag inte ber om för många plattor.

Jag fick inget pris på prylarna men det bör inte bli så dyrt tycker jag, verkade inte så på honom varjefall. Det var ganska mycket jobb sa han. Oavsett pris så skall jag ha plattor för speglarna skall på och det skall se snyggt ut.

Hör av er om ni inte vill vara med, hör av er om ni vill ha tillbaka era backspeglar som ni lånat ut. Nu var jag så jävla dum och lämnade jrabergs GT-speglar istället för Mackans men får väl åka ner till Haninge och byta då Johan vill ha tillbaka sina.

Erbjöd även killen billiga dekaler för att få ner vårt pris ytterligare.

Kommer ha kontakt med tillverkaren då och då för att allt skall tillverkas rätt. Uppdaterar läget här i tråden…

Niklas
                              Deltagare

Inte bara vi som har problem med passformen, här är en bild från Italien:

http://www.lester.it/img_articoli/SLN3054.jpg

Nikke McRae
                                Deltagare

Ja, då är det väl bara att vänta. Du har inte hört något från tyskarna, vad de har att säga om passformen?

O va har Manuel för plattor!?! De passar ju. 😛

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 198 totalt)
                                • Ämnet ”Ang. mina Backspeglar ( Kolfiber Race look )…” är stängt för nya svar.