› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Ang. Subaru Köp
- Detta ämne har 5 svar, 1,152 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Andreas_GT.
-
FörfattareInlägg
-
3 januari, 2005 kl. 21:54 #8282
mullet
DeltagareHej.
Är ny på forumet och har ingen vidare erfarenhet av Imprezan som bil.
Ska köpa bil i februari och tittar runt på olika bilmärken.Har därför några frågor till er alla som vet.
Är Imprezan en bra bil, kan man köpa en Subaru privat som gått 12000-15000 mil utan att vara rädd att bilen endast rullar 5000 mil till?
(pratar främst om en 00-Gt)Vad drar bilen, blandad körning?
Dyra reservdelar vid behov?Tack på förhand / MVH mullet
4 januari, 2005 kl. 06:37 #93114Patrik.L
DeltagareTror det finns endel sånna här trådar på forumet redan men jag ska väl försöka svara lite ändå….
-Är impreza en bra bil?
DEN BÄSTA SOM FINNS! 😀En impreza som rullat 12-15000 får du nog räkna med som på vilken bil som helst att alla slit delar och sånt måste bytas…
Vi hade en tråd uppe här för ett tag sen där vi kollade vems bil som gått längst… tydligen så skulle det finnas någon som gått 19000mil… men får jag säga vad jag tycker så är det ju inte direkt milen som spelar störst roll utan hur bilen har blivit körd av tidigare ägare(na)…Reservdelar är lika dyra/billiga som vilken ”sport” bil som helst i denna klassen….
Min GT -00 drar ca 1,1-1,2 i genomsnitt
5 januari, 2005 kl. 14:37 #93116subban
Deltagare>Hej.
>
>Är ny på forumet och har ingen vidare erfarenhet av Imprezan
>som bil.
>Ska köpa bil i februari och tittar runt på olika bilmärken.
>
>Har därför några frågor till er alla som vet.
>
>Är Imprezan en bra bil, kan man köpa en Subaru privat som gått
>12000-15000 mil utan att vara rädd att bilen endast rullar
>5000 mil till?
>(pratar främst om en 00-Gt)
>
>Vad drar bilen, blandad körning?
>Dyra reservdelar vid behov?
>
>Tack på förhand / MVH mullet
>Min impreza rasade efter bara nån vecka. ( men den måste varit hårt körd innan, blev nog rejält blåst )
har stått sen dess. den har gått över 10.
har även sett att det är bytt motor i många som gått över 10.
snackade med en kille på turbocenter sthlm han sade att det saknas en kylkanal på en av cylindrarna. hur det stämmer vet jag icke.
men jag borde ha fått ihop min till februari du får gärna köpa den då 🙂/ KRistoffer
6 januari, 2005 kl. 19:34 #93112LegacyLarsa
KeymasterHej och välkommen!
Jag tycker att subaru är en bra bil, mitt förtroende för motorerna är att jag tycker de är i klass med volvos b21-23 motorer,:)(dock ska b16 vara omöjlig att ha ihjäl har jag hört..)dvs bra.(kört >11.000mil med en legacy turbo, dock var deras lådor mindre bra.) bilarna är törstiga, och du får räkna med 1.2-1.5 första halvåret med bilen(för att du kommer att tycka det är roligt att gymnastiera högerfoten), försäkringen är dyr:o(svindyr om du bor i stockholm). det går att köra på 95, men rekommenderar att köra på 98, då man slipper spikningar, vid hård körning.(rätta mig om jag har fel.)MEN det är absolut den roligaste bil jag ägt/äger och du kommer att älska kurviga vägar tack vare väghållningen, då den är byggd för det.
så är du beredd att lägga en stor slant på försäkring och soppa, så kommer du inte att bli missnöjd!har åkt subaru sedan 1997
/
Lars19 december, 2005 kl. 06:19 #93113Manor
Deltagare…och min drar oftast precis under litern, men är då mer landsvägskörning än blandad körning.
mvh Mats N
PS. Hållbarheten är det inget fel på. Som någon skrev i en annan tråd så finns det Legacy turbo som gått rejält långt utan större problem. Allt är dock beroende på hur de körs (inkl. uppvärmning och avkylning).19 december, 2005 kl. 06:19 #93115Andreas_GT
Deltagareförbred dej på att dom kan dra bra mkt mer än så oxå…
Jag snittar 1,4 – 1,5 ifs bara stattskörning -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.