- Detta ämne har 26 svar, 4,308 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av kingo.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2011 kl. 09:31 #230658mikkeDeltagare
Tycker också vi ska fortsätta ha något samarbetet kvar på något sätt men som det sagts tidigare, prishöjning till 500, 300 är på tok för billigt (dock lät det där med “prova på rabatt” inte helt fel). Dra ner på antalet körningar samt billigare banor.
18 oktober, 2011 kl. 11:04 #230663Jonas.LDeltagareHar ej varit på någon banträff i år, Men tycker vi ska fortsätta samarbeta och en prishöjning fån 300 till 500kr låter helt ok..
Sen som “GT99” skrev så vore det skoj med någon slags Time attack tävling varje träff.18 oktober, 2011 kl. 12:37 #230675ZewDeltagareSjälv är jag ny så jag har inte varit med på någon av detta ännu men det låter kul med banträff och med ev time attack mellan varandra 🙂
—
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.371531,18.02336918 oktober, 2011 kl. 12:57 #230673LindbloomDeltagareÄr ganska ny så har inte hunnit vara med på någon banträff än men är sjukt sugen på att vara. 500 är inte en så stor summa att de skulle skrämma iväg folk från att komma, skulle de hjälpa till att rädda träffarna är det en liten summa att betala tycker jag, de e ju trots allt något roligt vi får ut av de? 😉
så tycker vi ska fortsätta med sammarbetet, men som övriga talare säger, kanske kolla över upplägget.18 oktober, 2011 kl. 12:58 #230661karlzzon.DeltagareJag vill också att vi skall vara kvar i kartellen!!! Men som många andra sagt
så måste man titta på alternativa banor som är billigare!!!Hur många brukar vi va som kör på träffarna i kartellen alltså?????
Mantorp tar 48st startande och Sveista tar 38st och är i mina ögon lika rolig och lika snabb men mycket mer teknisk!!!
18 oktober, 2011 kl. 15:35 #230671amoDeltagareDet klart att vi ska åka bana höj priset till 1000kr
Anders Moberg19 oktober, 2011 kl. 01:03 #230657roadtip85KeymasterOm vi inte skulle gå med kartellen nästa år, vad skulle bli alternativet?
2-3st “storträffar” på typ Malmby och Emmaboda och några “mindre” konbaneträffar? (Vet inte budgeten)
Då skulle jag nog hellre rösta för det.Blir alternativet att vi inte gör någonting så åker jag ju hellre “riktig” bana än ingenting!
19 oktober, 2011 kl. 19:09 #230676PSI PerformanceDeltagareKan bara tala för min egna åsikt, jag tycker verkligen vi ska forsätta att köra bana. Detta även om vi måste höja priset en aning. Tror att vi har för få “Aktiva” förare i klubben, missförstå mig inte men om man utgår från dessa träffar jag har varit på i sommar så är det samma (Härliga) gäng. Dock är vi inte mer än ett 15 tal bilar som kör.
Fokus måste att vara att få med sig fler medlemar som har “Aktiv körning” som intresse om vi ska kunna köra själva som klubb.
Vi kommer att göra så gott vi kan för att kunna få med “kunder” på SSC event.
20 oktober, 2011 kl. 20:15 #230668STImmyDeltagareSjälvklart ska vi vara med i bankartellen höj priset, mer timeattack åt folket:)
20 oktober, 2011 kl. 21:13 #230651OzODeltagareDet kommer inte fler till banträffarna om priset höjs till 1000:-, det är jag nästan säker på. 300:- kanske är i underkant. 500:- lagom. Eller ta en liten avgift för besökare/passagerare? Infor olika prisnivåer? Om man vill prova lugna timmen EN gång under träffdagen/helgen kan sätta priset lite billigare, och lite dyrare för de som åker tusen varv hela dagen genom…
Boka billigare banor. Lättare sagt än gjort.
Time-attack är en bra idé. Inför även andra körmoment. Bromsprov, stafett, slalom, osv. Tror definitivt inte att alla är pigga på att “tävla” bantider mot varandra. Finns mycket annat man kan göra. Eller är Bilsport Action Meet till för det??
Som klubbträff är det väl mest intressant är väl att testa sin bil och köra mot sig själv? Proffsbanrävarna åker ju ändå till Gotland Ring för att tävla mot Supror & Co…
Jag är för bankartellen. Om vi inte går under ekonomiskt.
23 december, 2011 kl. 18:59 #230674TypeRDeltagaremy first meet was in a friends ford i now have a scooby that will be used with you guys next year so the more meets the better 🙂 an increas to 500k is ok with me.
11 februari, 2012 kl. 19:29 #230670kingoDeltagarebara såg det här nu. Det var min ford fiesta st, sedan var jag med på kinnekulle förra året i en type RA. den bil är hos PBZ nu efter motorras. enda anledning jag köpte den var för banträffar…
500 spänn är inte så farligt. hade varit väldigt besviken med med 2 banträffor om året.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.