SSC Allmänt snack Träffar Angående: Örebro. Träffar och aktiviteter.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
  • Författare
    Markus
    Deltagare

Jag tycker det har varit väldigt dött i Örebro och vill med denna tråden ge oss en möjlighet att diskutera träffar och andra aktiviteter för oss i Örebro med omnejd utan att behöva starta nya trådar hela tiden för småträffar. Har admins synpunker på detta så säg till men det brukar fungera bra på andra forum.

Det finns uppenbarligen några som är aktiva i Örebro-området och även om de flesta av oss tillhör Västerås-gruppen så tycker jag att vi gott kan anordna lite egna träffar.

Så, skriv vad ni tycker och ge förslag på datum, mötesplatser, aktiviteter som grillning och fototillfällen så ser vi till att det händer lite mer!

Mvh
      Markus

.zip
      Deltagare

Att skrapa ihop folk till träffar är fritt fram för alla och dessutom bara roligt för klubben 🙂
        Ta en fika, bränn lite gummi, dricka lite stark etc etc och förhoppningsvis i den ordningen 😛

Dont drink and drive

//.zip

Markus
        Deltagare

Att skrapa ihop folk till träffar är fritt fram för alla och dessutom bara roligt för klubben :)Ta en fika, bränn lite gummi, dricka lite stark etc etc och förhoppningsvis i den ordningen 😛 Dont drink and drive//.zip

Bra 🙂

Kom igen nu Örebroare, är det någon som vill träffas en stund och bara snacka lite skit nu i helgen som kommer? (15-17:e) Hade inte tänkt någon speciell aktivitet mer än att bara samlas, hälsa lite på varandra och försöka få igång något. Jag är i alla fall nyfiken på att träffa fler likasinnade här i trakterna.

nize
          Deltagare

Har personligen lite halvsvårt att komma ifrån på helgerna, om vi inte snackar söndag eftermiddagar då jag brukar vara hemma. Men styr upp något så är det ju bara att alla som kan dyker upp! Om jag kan så tar jag iallafall med mig kameran och fotar.

Markus
            Deltagare

Har personligen lite halvsvårt att komma ifrån på helgerna, om vi inte snackar söndag eftermiddagar då jag brukar vara hemma. Men styr upp något så är det ju bara att alla som kan dyker upp! Om jag kan så tar jag iallafall med mig kameran och fotar.

Många städer har diverse träffar på onsdagar. Det kanske vi också kan ha men vi behöver inte ha varje vecka. Varannan eller var tredje kanske räcker? Gäller att bestämma tid och lämplig plats. Vi är ju inte många så det är nog bäst att ändå stämma av här innan aktuellt datum så man slipper stå och prata med sig själv 🙂

För er som inte är lika nördiga som mig och hänger på nästan alla tänkbara bilforum så kan jag tipsa om att det är planerat grillning med garaget-folk i morgon fredag 15:e vid naturens hus kl 18:00! Hoppas på att vi slipper regn för då vill nog ingen komma… Bara att rulla dit och hänga med oss en stund. Efter det blir det förmodligen avfärd till Marieberg syd där vi numera ska försöka få till lite seriösare träffar än med fulla raggare på Örebromässan.

Jag misstänker att jag har lite mer ledig fritid än de flesta här just nu så jag kan tänka mig att ta stafettpinnen en stund och hålla i lite aktiviteter så att vi kommer igång men ni får mer än gärna hjälpa till, eller ta över 😉

Steewe
              Deltagare

Många städer har diverse träffar på onsdagar. Det kanske vi också kan ha men vi behöver inte ha varje vecka. Varannan eller var tredje kanske räcker? Gäller att bestämma tid och lämplig plats. Vi är ju inte många så det är nog bäst att ändå stämma av här innan aktuellt datum så man slipper stå och prata med sig själv :)För er som inte är lika nördiga som mig och hänger på nästan alla tänkbara bilforum så kan jag tipsa om att det är planerat grillning med garaget-folk i morgon fredag 15:e vid naturens hus kl 18:00! Hoppas på att vi slipper regn för då vill nog ingen komma… Bara att rulla dit och hänga med oss en stund. Efter det blir det förmodligen avfärd till Marieberg syd där vi numera ska försöka få till lite seriösare träffar än med fulla raggare på Örebromässan.Jag misstänker att jag har lite mer ledig fritid än de flesta här just nu så jag kan tänka mig att ta stafettpinnen en stund och hålla i lite aktiviteter så att vi kommer igång men ni får mer än gärna hjälpa till, eller ta över 😉

Tja! Tack för senast, var väldigt najs att komma iväg lite. Tog det ganska lugnt på vägen hem från Västerås (bensinen är dyr som den är). Kan tyvärr inte komma imorn, dels för jag kör en Impreza GL imorn och dels för poker. Men lördag har jag inget planerat så kanske kan styra något då? Söndag blir det fotboll!

mangan
                Deltagare

Många städer har diverse träffar på onsdagar. Det kanske vi också kan ha men vi behöver inte ha varje vecka. Varannan eller var tredje kanske räcker? Gäller att bestämma tid och lämplig plats. Vi är ju inte många så det är nog bäst att ändå stämma av här innan aktuellt datum så man slipper stå och prata med sig själv :)För er som inte är lika nördiga som mig och hänger på nästan alla tänkbara bilforum så kan jag tipsa om att det är planerat grillning med garaget-folk i morgon fredag 15:e vid naturens hus kl 18:00! Hoppas på att vi slipper regn för då vill nog ingen komma… Bara att rulla dit och hänga med oss en stund. Efter det blir det förmodligen avfärd till Marieberg syd där vi numera ska försöka få till lite seriösare träffar än med fulla raggare på Örebromässan.Jag misstänker att jag har lite mer ledig fritid än de flesta här just nu så jag kan tänka mig att ta stafettpinnen en stund och hålla i lite aktiviteter så att vi kommer igång men ni får mer än gärna hjälpa till, eller ta över 😉

det låter trevligt många ideer på än gång =)
                  ska grilla här hemma ikväll vare tänkt men naturenshus vart ligger det? 😛
                  kanske kommer till marieberg sen..
                  annars tror jag nog att d inte skulle va omöjligt att ses nån da i veckan just nu i helgen blir nog svårt för min del..
                  men nästa lörda ska vi säkert många av oss till realcar..
                  har ju pratats om o ses där vid örebro skroten lite o sen vidare till odensbacken lr om vi subba folk skulle ses o åka ihop från stan 😀

Markus
                  Deltagare

det låter trevligt många ideer på än gång =)ska grilla här hemma ikväll vare tänkt men naturenshus vart ligger det? :Pkanske kommer till marieberg sen..annars tror jag nog att d inte skulle va omöjligt att ses nån da i veckan just nu i helgen blir nog svårt för min del..men nästa lörda ska vi säkert många av oss till realcar.. har ju pratats om o ses där vid örebro skroten lite o sen vidare till odensbacken lr om vi subba folk skulle ses o åka ihop från stan 😀

Sjukthuset->förbi koloniträdgårdarna->Alnängsbadet->Naturens hus

Japp nästa helg är det karavan till Vingåker som gäller!

Steewe
                    Deltagare

Kära Örebroare!

Vad sägs om en liten Subaru-träff på söndag eftermiddag? En minigolf på Gurran eller något annat kreativt? Några förslag?

//SS

Markus
                      Deltagare

Jag är givetvis på! Förmodligen komplett utfattig efter en långhelg i verkstan och besök på Vingåkraträffen men något ska vi göra såklart!

Ett alternativ kan exempelvis vara att åka till nya strippen i Lindesberg som öppnar på lördag men har aktiviteter även på söndagen.

http://www.shra.nu/pg003.html

nize
                        Deltagare

Helgen är nog helt körd för mig, kanske söndag sen eftermiddag kan funka… Men styr upp nåt ni som kan så gör jag mitt bästa!

Markus
                          Deltagare

Helgen är nog helt körd för mig, kanske söndag sen eftermiddag kan funka… Men styr upp nåt ni som kan så gör jag mitt bästa!

Kan inte heller så tidigt. Hur ser det ut nu? Förslag på tid? Vore kul att träffa fler än Steewe, börjar bli lite less på den snubben nu haha! 🙂

nize
                            Deltagare

Eventuellt kan jag efter 17.00, men det kanske kan bli senare. Är det aktuellt överhuvudtaget så sent eller ska vi satsa på nåt annat datum? Min bil är för övrigt svinigt skitig!!!

Steewe
                              Deltagare

Kan inte heller så tidigt. Hur ser det ut nu? Förslag på tid? Vore kul att träffa fler än Steewe, börjar bli lite less på den snubben nu haha! 🙂

HAHA! Jag ska hålla mig på avstånd! 😉

För mig fungerar det bättre om det är framåt eftermiddagen/kvällen. Kanske en mat någonstans?

Markus
                                Deltagare

HAHA! Jag ska hålla mig på avstånd! 😉 För mig fungerar det bättre om det är framåt eftermiddagen/kvällen. Kanske en mat någonstans?

😉

Mat funkar alltid! Kommer vara upptagen till runt 17 jag också men sen är jag fri. Förslag på var vi kan rada upp lite subbor och äta en bit mat? Ciao Ciao på Hagmarksgatan kanske?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.