- Detta ämne har 6 svar, 2,076 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 11 månader sedan av GT99.
-
FörfattareInlägg
-
27 januari, 2011 kl. 22:13 #25037tendencyDeltagare
1. Jag har en fundering, om man inte kan kasta om rubrikerna under Annonsavdelningen? Jag tycker att det är lite rörigt med ordningen säljes, köpes, köpes, säljes. Jag förstår att ordningen har satts efter att först lista delar och sedan bilar. Men för min del, och de flesta andras gissar jag, så är säljesannonserna mest intressanta. Så för mitt ögas skull blir mitt förslag för rubriksättning och fördelning:
Säljes – Delar
Säljes – Bilar
Köpes – Delar
Köpes – Bilar2. Ni har kanske redan koll på det. Men jag uppmärksammade också att beskrivningen under avdelningsrubriken inte stämmer riktigt. “av Imprezan” lär väl bytas ut mot “av Subarun” eller liknande. 🙂
SSC :: Annonser
Köp/sälj hela eller delar av ImprezanOch kan inte hela annonsdelen hoppa upp ett steg, för att hamna ovanför klubbdelen?
3. När jag skulle skriva ett tekniskt inlägg som inte var modellspecifikt så noterade jag att det inte fanns någon riktigt passande kategori för det. Allmänt småprat känns som lite fel avdelning. Men problemet är väl var man kan placera ut en sådan kategori? Det börjar ju bli en del kategorier. Och en ny för detta ämne borde väl placeras i närheten av de modellspecifika.. någonstans.
Förövrigt gör ni ett strålande jobb. Keep up the good work! 😎
27 januari, 2011 kl. 22:23 #218213sykeBlockeradNu är visningsordning och namn på annonsavdelningen fixat 🙂
Ang. ytterligare en kategori så får vi ta en diskussion om det:
Vad tycker ni andra? 🙂
27 januari, 2011 kl. 22:25 #218214OzODeltagareNu är visningsordning och namn på annonsavdelningen fixat 🙂
Ang. ytterligare en kategori så får vi ta en diskussion om det:
Vad tycker ni andra? 🙂
Hmm, vi måste ha läst och fixat samtidigt…. :p 🙂 undrar hur det blev nu?
27 januari, 2011 kl. 22:40 #218217tendencyDeltagareHär går det undan! 🙂
Hmm, vi måste ha läst och fixat samtidigt…. :p 🙂 undrar hur det blev nu
Det blev finemang!
En sak till. Bakgrundsfärgen till alla avdelningsrubriker har samma blåa färg som de modellspecifika kategorierna, så de flyter ihop med “SSC :: Annonser” som ligger placerad precis under. Går det att separera dom en bit? Eller kanske ännu hellre ändra nyansen en aning för de modellspecifika? Förslagsvis till den ljusare blå som syns bakom SSC-loggan eller samma nyans som Subarumärket längst upp.
28 januari, 2011 kl. 18:14 #218215ManorDeltagare3. När jag skulle skriva ett tekniskt inlägg som inte var modellspecifikt så noterade jag att det inte fanns någon riktigt passande kategori för det. Allmänt småprat känns som lite fel avdelning. Men problemet är väl var man kan placera ut en sådan kategori? Det börjar ju bli en del kategorier. Och en ny för detta ämne borde väl placeras i närheten av de modellspecifika.. någonstans.
Ja, denna punkt håller jag också med om.
Jag skrev en “Extra oljebyte” tråd under Outback…men det är ju kanske egentligen en mer generell fråga. 16 visningar på 3 dygn och inget svar. Det hade varit bättre med en mer generell tråd som fler troligtvis kollar på.
Det är helt klart inget drag på annat än Impreza trådarna än så länge på forumet. Då gäller “Svenska Subarist-forumet” där Legacy och Outback är populära…och även Forester.
28 januari, 2011 kl. 19:20 #218218SnofiDeltagareTycker det ska läggas till en ny del i säljes och det är att man lämnar omdöme i alla affärer man gör.
Tex detta upplägg som vi har på supraklubben
Reglerna är enkla.
Man skapar en tråd om den person man gjort en affär med förutsatt att det inte redan finns en om den personen. Sök alltid innan!
– Endast affärer gjorda via detta forum eller företag är tillåtna.
– Affärer från tidigast 2011 är tillåtna.
När vi skapat en tråd så använder vi följande mall:
Inblandade i affären: (X köper/byter/säljer vara av Y)
Typ av affär: (köp, försäljning, byte)
Tidpunkt för affären: (exempelvis maj -07 )
Vara som affären handlar om:
Omdöme i korta ord:
————————————————————————————–
Om det redan finns en tråd med den personen du gjort affär med så fyller du bara på med info i den tråden.
Och kom ihåg, fatta er ganska kort!
Och i denna tråden så kan vi komma med förslag på hur vi förbättrar denna delen.
Mall: Kopiera nedan och skriv in efter varje rad.Code:
Tidpunkt för affären: (exempelvis maj -08 )
Omdöme i korta ord:
2 februari, 2011 kl. 15:50 #218216GT99DeltagareTycker det ska läggas till en ny del i säljes och det är att man lämnar omdöme i alla affärer man gör.
Tex detta upplägg som vi har på supraklubben
Reglerna är enkla.
Man skapar en tråd om den person man gjort en affär med förutsatt att det inte redan finns en om den personen. Sök alltid innan!
– Endast affärer gjorda via detta forum eller företag är tillåtna.
– Affärer från tidigast 2011 är tillåtna.
När vi skapat en tråd så använder vi följande mall:
Tidpunkt för affären: (exempelvis maj -07 )
Omdöme i korta ord:
Om det redan finns en tråd med den personen du gjort affär med så fyller du bara på med info i den tråden.
Och kom ihåg, fatta er ganska kort!
Och i denna tråden så kan vi komma med förslag på hur vi förbättrar denna delen.
Mall: Kopiera nedan och skriv in efter varje rad.Code:
Tidpunkt för affären: (exempelvis maj -08 )
Omdöme i korta ord:
Annars finns ju iTrader man kan implementera direkt i vB.
Kanske något för web ansvarige att ta tag i nu när ni har ångan uppe 😉 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.