SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ännu ett motorras på STI 2008

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    folie
    Deltagare

Jag lämnade in bilen på diagnos efter den börjat låta konstigt från motorn. Det knackade. Den gick även trögt och ojämnt på starten.

Det visade sig att det inte fanns något komp på 2 av cylindrarna vilket dom på verkstaden trodde berodde på kassa kolvringar

Så nu väntas antagligen ett motorbyte. Frågan är hur länge den ”nya” motorn håller.

Risken att få en helt ny motor kan man glömma eller? Om inte, vart kommer motorn ifrån i så fall?
      Hittar ingen på bildelsbasen

Christian S
      Deltagare

Risken att få en helt ny motor kan man glömma eller? Om inte, vart kommer motorn ifrån i så fall?
        Hittar ingen på bildelsbasen

fråga Andersson, han fick en helt ny motor till sin som han dessutom stoppad i riktiga kolvar och stakar i innan motorn monterades i bilend—0.o—b

folie
        Deltagare

fråga Andersson, han fick en helt ny motor till sin som han dessutom stoppad i riktiga kolvar och stakar i innan motorn monterades i bilend—0.o—b

Har funderat på det jag med. Men jag är inte speciellt duktig på att skruva samt att jag inte har plats.

Zlasher
          Deltagare

Jag kostade på och kasta i ett helt nytt block med innehåll från cosworth.
            Har du försäkrat så står ju de för jobbet.
            Och du slipper mecka själv.
            Beror väl lite på vart du tar bilen och hur villiga killarna på verkstaden är att stoppa i annat.

Andersson
            Deltagare

Ja jag fick en ny på garantin då den gamla tog lite mycke olja, tror det va 1,6l på 100mil. Passade på att slänga i smidda kolvar och stakar innan motorn monterades. Så nya kolvar och stakar har jag om någon behöver som aldrig snurrat.

folie
              Deltagare

Hur tänkte subaru när dom gjorde en motor dålig som denna?

Andersson
                Deltagare

Hur tänkte subaru när dom gjorde en motor dålig som denna?

Har fått till svar att det va ojämn kvalité på kolvringarna som gjorde det :confused:

folie
                  Deltagare

Menar dom att kvalitén skiljer sig från motor till motor? Känns ju som att den ”nya” motorn kan rasa när som 😉

Om man inte skulle få en helt ny motor, byter dom turbo och hela skiten endå?

Zlasher
                    Deltagare

Menar dom att kvalitén skiljer sig från motor till motor? Känns ju som att den ”nya” motorn kan rasa när som 😉

Om man inte skulle få en helt ny motor, byter dom turbo och hela skiten endå?

De byter bara det som är skadat.
                      Nya kolvar och kolvringar.
                      Om inte cylinderna är skadade.
                      Då får du ett helt nytt block med innehåll från subaru för 30K

Jag har hört om en sti 08 som har fått ny orginal motor för tredje gången. Rasat efter 500 mil.

Fricke.w
                      Deltagare

Jo jag läste någon tråd på engelskt forum om folk som hade fåt både 2 och 3 motorer ut bytt, i enstaka fall hade folk där fåt cosworth short block monterade, och bara lagt till de extra pengar som över sköt för ett orginal block vad jag fattade?
                        Skulle de gå att della så med subaru verkstan, kan de ju helt klart var kostnads effektivt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.