Hjälper en bekant som har en Legacy 2,2 -93 på verkstan för drivaxelbyte. Verkstan räknar 26 splines och hittar bara knutar med 27 splines att få tag i.
Vet att det finns olika knutar men 26/27 låter mysko…
Nån som kan hjälpa mig lösa knuten? Besiktning i morgon.
Lars 070-520 62 42
Edit: Vad jag fått fram så finns det bara 27 utv. men 22 el. 30 invändigt i knuten. Tipsar verkstan att räkna om 😉
Hjälper en bekant som har en Legacy 2,2 -93 på verkstan för drivaxelbyte. Verkstan räknar 26 splines och hittar bara knutar med 27 splines att få tag i.Vet att det finns olika knutar men 26/27 låter mysko…Nån som kan hjälpa mig lösa knuten? Besiktning i morgon.Lars 070-520 62 42Edit: Vad jag fått fram så finns det bara 27 utv. men 22 el. 30 invändigt i knuten. Tipsar verkstan att räkna om 😉
Svarar själv.
Drivaxel beställdes men när den kom hade inte verkstan tid att byta…? Förståeligt i semestertider men det hade inte skadat att tala om det innan. Detta är alltså INTE den Fantom-Subba-Firman jag nämnt i andra inlägg.
Slutade med att jag tog på mig att byta drivj*vlaaxelh-vetet kl.21 nu på fredagkvällen. Inre knuten var också kass därav komplett axel. Lika lätt som den gamla slank ut slank den nya med 27 splines in.
Besiktningen föll på en trasig glödlampa och för slak handbroms. Snarare ägarfel än bilens fel. Några tior och en mejsel så är kärran som ny igen 😉
Subaru is teh real sh*t
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.