Glöm det där med dagis, allt osäkert igen. Varför? För kommunpolitik är en jävla skit! x(
Vi kan få en plats på ett privat dagis i Vallentuna från mitten på mars men vi har två månaders uppsägning från vårt kommunala dagis i Danderyd. Det innebär att skolpengen som Vallentuna betalar till Danderyd inte kan gå till privatdagiset förrän april vilket skulle innebära att vår son skulle få vara där gratis, något som inte lär hända. Vi kan inte heller få platsen på dagis i Vallentuna förrän vi sagt upp platsen i Danderyd. Vilket innebär att vi säger upp platsen i Danderyd och kan stå där med rumpan bar i April när platsen som vi var tilltänkta till inte längre är tillgängligt. De kan ju inte hålla en ledig plats ”bokad” hur länge som helst. JÄVLA SKIT SÄGER JAG! x( x( Men imorgon är det jag som ringer runt till kommunerna och jag tänker fanimej inte ge mig. Det värsta är att vi gör kommunernas jobb, det är för fan de som skall ringa runt och fixa – inte vi. Vad fan betalar man kommunalskatt till egentligen?! Feta pappersvändarrövar skall bli fetare eller?!
/N – pissed