SSC Allmänt snack Allmänt småprat Äntligen färdig för i år!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Impreza112
    Deltagare

Nu är bilen äntligen färdig för i år.
      Bilder kommer senare.
      Bilen kommer stå på Säve i helgen, om någon av er skall ditt så kom gärna fram och prata lite hade varit skaj att träffa några från klubben.

Här kommer ialla fall vad som är gjort i vinter, säkert glömt endel.

Bilen en Impreza Gt-00 Deep blue mica.

Motor,chasi,bromsar:
      Hks downpipe, Hks catback, invidia uppipe, Portat grenrör, Apexi powerintake, förstärkt lmm, greddy catch tank, frontmonterad ic( Iveco) med egna gavlar och tryckrör, Jrm(prospeed) popof-ventil, Ecu tec 3 mappad av Jrm, massa siliconslangar och rostfritt krafs.

Kw-coilovers, powerflex poleruitan bussningar, Fjäder benstag fram övre och undre från Summit och 3-punkts bak från Cusco.

Rotora big brake kit fram” innehålande 330x34mm slitsade och borade skivor och 4-kolvs aluok och belläg, Ebc turbo grov skivor samt stålomspundna slangar fram och bak.

Fälgar och däck:
      18×7,5 Advan racing RG guld, Toyo Proxes 215/35.

Intriör:
      Defi mätare ladtryck oljetryck oljetemp och controlunit, Sti mätarhus, Momo moca ratt med snap off, momo knopp och pedaler, momo Cup Gt stolar svarta med grå alc, momo gråa 3″ 4-punktsbälten med svarta tryckutjämnare, grahame good mator lite lakat osv.

Extriör:
      Frontspoiler med egen gjutna luftintag, rensat mitten hål, igenlagda spolarmunstycke inga dimljus och blink, blinkers uppflytat till posionsljus, Thrust front läpp.
      Egengjutna sidokjolar med grund av bmw m3 som bredas ut mot hjulhus och en bit upp på skärmar.
      Bakspoiler gjuten på frihand.
      Rensad bak lucka och igenlagd låscylinder.
      Sti v5 vinge, 22b huvgällar, gandoor speglar, crystal clear sido blinkers och bakljus, tonad runt om steg 2 av solfilms montören.

som sagt säkert glömt lite i nattens tröthet 🙂

Mvh/Christian

Niklas
      Deltagare

Får se om jag letar mig ut på utställningsområdet i år. Ser du mig så kom fram; lång o smal med Subaru-jacka, Subaru-keps och Xbox-väska! 😀

Strat
        Deltagare

Grymt! Ser fram emot lite bilder, och naturligtvis att se den på riktigt nån gång 🙂 Dom fälgarna är inte lite snygga 😉

SecretAgentMan
          Deltagare

Kul att du får ihop bilen! 🙂
            Bilder…bilder…bilder. 😉

/J

SubaruPhille
            Deltagare

Låter som en höjdare.

Hoppas du har möjlighet att komma till vallåkra 😉
              så man får se monstret och gämföra lite!

Bilder är ju aldrig fel!

/mvh phille

X3000
              Deltagare

Låter ju riktigt nice.. Jag skall dit å titta så då kommer jag fram å kikar på bilen.. Syns på Lördag.. 🙂

Impreza112
                Deltagare

Bra då ses vi på Lördag:-)

Bilder kommer i helgen, då en kille kommer och plåtar bilen imorgon.

Mvh/Christian

Impreza112
                  Deltagare

Blir inga foto pga dåligt väder imorgon utan skjuts framåt någon dag, men det kommer så snabbt som möjligt.

Till Jerry PS: jag skall be om en ett extra foto till dig( Närbild på lexusbakljus) 😀 😉

Mvh/Christian

c70
                    Deltagare
                      Niklas
                      Deltagare

Får hoppas att Bosse går med på att du snor hans bilder. 😮 😀 😉

Måste säga att detta är första bilen som verkligen passar med den stora läppen monterad. En kraftigt förstorad sidokjol och det modifierade bakpartiet (tuff lösning att se plasten som går ner runt slutburken) gör att bilen inte ser ut den är född med underbett a’la Bubba i Forest Gump!

Du får :7 :7 :7 :7 :7 i betyg av mig. 😉

/A – fotografen

Kvarnis
                        Deltagare

:):7

Mycket nice även fast det va nå fel på baklysena :o…såg inte vad det va dock 😉

X3000
                          Deltagare

Jag såg bilen ”Live” på Säve.. Minst lika snygg som på bilderna.. Toppbetyg!!

Strat
                            Deltagare

Mycket vackert! Varenda liten skruv ser ju ut att vara putsad 😉

Skulle vara intressant att se bilder utan det höga gräset, just för kjolpaketet.

Kanonjobb!

SecretAgentMan
                              Deltagare

Tufft värre, stilig och välputsad – men jag håller med Claes – lite bilder så man ser helheten skulle uppskattas. 🙂

Lexus går fetbort dock. 😀

/J

Blocken
                                Deltagare
                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.