› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › ÄNTLIGEN fått…
- Detta ämne har 57 svar, 2,817 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
3 juni, 2005 kl. 08:05 #98045
convoy
DeltagareStyyyyyvt!!
Faaaan va härligt Slak!!
Grattis till kokarn.
/byrådirektörn
ps. Får bege mig till thn för ett STORkok snart :9 😀 😀 :9 ds.
4 juni, 2005 kl. 19:40 #98044Simon
DeltagareRiktigt fin bil
Nu lite fråger om modelen. klara dessa låda-motor mycket mer än en gt
tex 400hk 450nm eller måste man byta drevsatts kolvar stakar och allt annat?4 juni, 2005 kl. 19:58 #98039Grusdraparn
DeltagareRiktigt fin bilNu lite fråger om modelen. klara dessa låda-motor mycket mer än en gttex 400hk 450nm eller måste man byta drevsatts kolvar stakar och allt annat?
Tackar-tackar! Nix, lådan skall tydligen bara vara marginellt mer hållbar än GT:ns. Men ca: 300hk skall inte vara några bekymmer. Däremot är det smidda kolvar och stakar som standard, så lite mer än orginal borde den väl palla med.
/K
4 juni, 2005 kl. 21:29 #98024Kocken
DeltagareMarginellt, hmm.
Min polare Jase har bänkat sin kärra till 450++ och han har åkt orginal låda i 3 år utan problem. Sedan har vi Harvey som har englands snabbaste kombi, ca500hk med orginal låda. Säga vad man vill men det håller rätt bra. Men den e dock inte sprängsäker så klart. Sedan beror det på hur man kör osv.
Men det e ku aldrig fel att han en ny låda av starkare karaktär i garderoben 😉
Mvh
Andreas
6 juni, 2005 kl. 08:18 #98040Grusdraparn
DeltagareMarginellt, hmm.Min polare Jase har bänkat sin kärra till 450++ och han har åkt orginal låda i 3 år utan problem. Sedan har vi Harvey som har englands snabbaste kombi, ca500hk med orginal låda. Säga vad man vill men det håller rätt bra. Men den e dock inte sprängsäker så klart. Sedan beror det på hur man kör osv.Men det e ku aldrig fel att han en ny låda av starkare karaktär i garderoben ;)MvhAndreas
Sedär-ja, det var mer än jag visste. Men skulle som sagt ändå ta med ett lådbyte i budgeten om man är ute efter de effekterna. Själv skall jag försöka lära mig hantera bilen som den är först, blir nog en utmaning bara det 🙂
/K
6 juni, 2005 kl. 10:14 #98007SecretAgentMan
DeltagareMycket effekt i 2-litersmaskiner ger inte alls samma problem med elakt vrid i mellanregistret (som kommer hart) pa en mindre turbo…vridet ar problemet, inte toppeffekten (men jag tror jag redan namnt det..).
/J – har meckat lite med stidrev med.. (fortfarande inte i Svedala 😀 – har klamt pa ett par av europas snabbaste imprezor ;))
6 juni, 2005 kl. 10:22 #98013Blocken
DeltagareMarginellt, hmm.Min polare Jase har bänkat sin kärra till 450++ och han har åkt orginal låda i 3 år utan problem. Sedan har vi Harvey som har englands snabbaste kombi, ca500hk med orginal låda. Säga vad man vill men det håller rätt bra. Men den e dock inte sprängsäker så klart. Sedan beror det på hur man kör osv.Men det e ku aldrig fel att han en ny låda av starkare karaktär i garderoben ;)MvhAndreas
Sedär-ja, det var mer än jag visste. Men skulle som sagt ändå ta med ett lådbyte i budgeten om man är ute efter de effekterna. Själv skall jag försöka lära mig hantera bilen som den är först, blir nog en utmaning bara det :)/K
Aaah, fasen Slaksson, sa avancerat ar det inte att kora Kokare! Hall i nar det gar pa tvaren, ta mera, hall i de’ e rakt, Stattaaaaa osv 😀
/AB – fortfarande i Svedala 😉
6 juni, 2005 kl. 10:35 #98025Kocken
DeltagareMycket effekt i 2-litersmaskiner ger inte alls samma problem med elakt vrid i mellanregistret (som kommer hart) pa en mindre turbo…vridet ar problemet, inte toppeffekten (men jag tror jag redan namnt det..)./J – har meckat lite med stidrev med.. (fortfarande inte i Svedala 😀 – har klamt pa ett par av europas snabbaste imprezor ;))
Fortfarnade inte i svedela, jasså du………………
Lycka till å hälsa K.
MVH
Ante
10 juni, 2005 kl. 08:42 #98041Grusdraparn
DeltagareJaha…då har den fått sig ett svenskt registreringsnummer också, bara att invänta plåtar och reg-bevis innan den kan ställas-på.
Det första besiktningsherren sade var: Jaha…är det en sånhär med sån stygg sak på bakluckan, denna skulle man inte vilja bli påkörd av. Flyga över taket och bli delad 😮 av vingen…
Vad säger man? Nä jag skulle hellre kliva ut framför en SAAB 9-5 istället, fläppo…Fick dock en 2:a på glapp i vänster spindelled och slitna belägg bak, blir till att byta och göra vanlig ombesiktning.
/K
19 december, 2005 kl. 06:19 #98018Manor
DeltagareStort grattis till nya bilen :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #98010Perra
DeltagareSjälvklart ordnar vi en provtur till Mr: Right-Hand-Drive him self (Perra). Frugans bil snart redo?/K – som kanske skulle ta å jobba lite nu också
Coolt! Det ser jag fram emot! 🙂 :9
Nja, det dröjer för det är utlandsjobb som kommer i vägen innan reggning. Jag måste vara hemma ett par dagar för att hinna fixa allt. Men snart så… 😉 😀
BTW, dags att byta avatar kanske, Klas? 😉
/P
19 december, 2005 kl. 06:21 #98047MarieT
Deltagare*hurra, hurra, hurraaaaaa*
Massor med GRATTIS! 🙂
Förstår att du har ett stort flin i plytet nu, vi får
väl se skönheten live på 5-årsjubileet?/Herr und Frau Tall
19 december, 2005 kl. 06:21 #98008 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.