SSC Allmänt snack Allmänt småprat ÄNTLIGEN fått…

Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
  • Författare
    convoy
    Deltagare

Styyyyyvt!!

Faaaan va härligt Slak!!

Grattis till kokarn.

/byrådirektörn

ps. Får bege mig till thn för ett STORkok snart :9 😀 😀 :9 ds.

Simon
      Deltagare

Riktigt fin bil
        Nu lite fråger om modelen. klara dessa låda-motor mycket mer än en gt
        tex 400hk 450nm eller måste man byta drevsatts kolvar stakar och allt annat?

Grusdraparn
        Deltagare

Riktigt fin bilNu lite fråger om modelen. klara dessa låda-motor mycket mer än en gttex 400hk 450nm eller måste man byta drevsatts kolvar stakar och allt annat?

Tackar-tackar! Nix, lådan skall tydligen bara vara marginellt mer hållbar än GT:ns. Men ca: 300hk skall inte vara några bekymmer. Däremot är det smidda kolvar och stakar som standard, så lite mer än orginal borde den väl palla med.

/K

Kocken
          Deltagare

Marginellt, hmm.

Min polare Jase har bänkat sin kärra till 450++ och han har åkt orginal låda i 3 år utan problem. Sedan har vi Harvey som har englands snabbaste kombi, ca500hk med orginal låda. Säga vad man vill men det håller rätt bra. Men den e dock inte sprängsäker så klart. Sedan beror det på hur man kör osv.

Men det e ku aldrig fel att han en ny låda av starkare karaktär i garderoben 😉

Mvh

Andreas

Grusdraparn
            Deltagare

Marginellt, hmm.Min polare Jase har bänkat sin kärra till 450++ och han har åkt orginal låda i 3 år utan problem. Sedan har vi Harvey som har englands snabbaste kombi, ca500hk med orginal låda. Säga vad man vill men det håller rätt bra. Men den e dock inte sprängsäker så klart. Sedan beror det på hur man kör osv.Men det e ku aldrig fel att han en ny låda av starkare karaktär i garderoben ;)MvhAndreas

Sedär-ja, det var mer än jag visste. Men skulle som sagt ändå ta med ett lådbyte i budgeten om man är ute efter de effekterna. Själv skall jag försöka lära mig hantera bilen som den är först, blir nog en utmaning bara det 🙂

/K

SecretAgentMan
              Deltagare

Mycket effekt i 2-litersmaskiner ger inte alls samma problem med elakt vrid i mellanregistret (som kommer hart) pa en mindre turbo…vridet ar problemet, inte toppeffekten (men jag tror jag redan namnt det..).

/J – har meckat lite med stidrev med.. (fortfarande inte i Svedala 😀 – har klamt pa ett par av europas snabbaste imprezor ;))

Blocken
                Deltagare

Marginellt, hmm.Min polare Jase har bänkat sin kärra till 450++ och han har åkt orginal låda i 3 år utan problem. Sedan har vi Harvey som har englands snabbaste kombi, ca500hk med orginal låda. Säga vad man vill men det håller rätt bra. Men den e dock inte sprängsäker så klart. Sedan beror det på hur man kör osv.Men det e ku aldrig fel att han en ny låda av starkare karaktär i garderoben ;)MvhAndreas

Sedär-ja, det var mer än jag visste. Men skulle som sagt ändå ta med ett lådbyte i budgeten om man är ute efter de effekterna. Själv skall jag försöka lära mig hantera bilen som den är först, blir nog en utmaning bara det :)/K

Aaah, fasen Slaksson, sa avancerat ar det inte att kora Kokare! Hall i nar det gar pa tvaren, ta mera, hall i de’ e rakt, Stattaaaaa osv 😀

/AB – fortfarande i Svedala 😉

Min STi

Kocken
                  Deltagare

Mycket effekt i 2-litersmaskiner ger inte alls samma problem med elakt vrid i mellanregistret (som kommer hart) pa en mindre turbo…vridet ar problemet, inte toppeffekten (men jag tror jag redan namnt det..)./J – har meckat lite med stidrev med.. (fortfarande inte i Svedala 😀 – har klamt pa ett par av europas snabbaste imprezor ;))

Fortfarnade inte i svedela, jasså du………………

Lycka till å hälsa K.

MVH

Ante

Grusdraparn
                    Deltagare

Jaha…då har den fått sig ett svenskt registreringsnummer också, bara att invänta plåtar och reg-bevis innan den kan ställas-på.

Det första besiktningsherren sade var: Jaha…är det en sånhär med sån stygg sak på bakluckan, denna skulle man inte vilja bli påkörd av. Flyga över taket och bli delad 😮 av vingen…
                      Vad säger man? Nä jag skulle hellre kliva ut framför en SAAB 9-5 istället, fläppo…

Fick dock en 2:a på glapp i vänster spindelled och slitna belägg bak, blir till att byta och göra vanlig ombesiktning.

/K

Manor
                      Deltagare

Stort grattis till nya bilen :).

mvh Mats N

Perra
                        Deltagare

Självklart ordnar vi en provtur till Mr: Right-Hand-Drive him self (Perra). Frugans bil snart redo?/K – som kanske skulle ta å jobba lite nu också

Coolt! Det ser jag fram emot! 🙂 :9

Nja, det dröjer för det är utlandsjobb som kommer i vägen innan reggning. Jag måste vara hemma ett par dagar för att hinna fixa allt. Men snart så… 😉 😀

BTW, dags att byta avatar kanske, Klas? 😉

/P

MarieT
                          Deltagare

*hurra, hurra, hurraaaaaa*

Massor med GRATTIS! 🙂

Förstår att du har ett stort flin i plytet nu, vi får
                            väl se skönheten live på 5-årsjubileet?

/Herr und Frau Tall

OzO
                            Deltagare

Elake fotografjeveln har skaffat en riktig bil!!! :7 :9 :* :9 :7

_______________________________________________________________________________
                              ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.