- Detta ämne har 15 svar, 2,396 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av OzO.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2007 kl. 21:17 #22164Lt DanDeltagare
Det tog 5½ månad från beställningen i Japan tills Legacy kokarna idag stod reggade och besiktigade hos bilprovningen.
Farsan beställde en 2000 B4 RSK Twinturbo och jag en 2004 GT 2.0 Twinscroll turbo. Bättre bilder kommer.http://img187.imageshack.us/img187/5103/dsc00626ssg3.jpg
Dan – Helt otroligt glad och lättad 🙂
18 januari, 2007 kl. 21:31 #190591sykeBlockeradGrattis! Idag verkar vara en bra besiktningsdag för subaruägarna.
19 januari, 2007 kl. 00:25 #190605tendencyDeltagareVad lustigt, bara för någon dag sen “upptäckte” jag Legacy B4 RSK, den har för mig varit relativt okänd tidigare. Och nu finns det en i sverige. Såldes de bara i Japan?
Verkar vara trevliga bilar. Med 280hk lär den röra sig friskt. 🙂 Grattis!
19 januari, 2007 kl. 08:42 #190604MatsDeltagareJävlar va stenhårt.
Grymma bilar grabbar.Välkomna “to the right side”
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg19 januari, 2007 kl. 09:13 #190601Lt DanDeltagareJävlar va stenhårt.Grymma bilar grabbar.Välkomna “to the right side”Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Tackar!
Riktiga bilar styr till höger 😀
Lite fusk är det kanske då båda har Automat…Tendency – det “bara” 260hk i automat bilarna mot 280hk med manuell. Såldes i Japan, Nya Zeeland och Australien.
/Dan
19 januari, 2007 kl. 10:25 #190600KvarnisDeltagareFy f-n va fränt , redigt fina bilar 🙂
Grattis
19 januari, 2007 kl. 12:26 #190592SecretAgentManDeltagareSicken gubbräser löjtnanten skaffat sig! 😀
Fin skit, och rätt färg är det med, en får gratinera! 🙂
/J
19 januari, 2007 kl. 15:01 #190595LegacyLarsaKeymasterRiktigt snygga bilar du och farsan har, det är ju nästan att man blir lite sugen..
/Lars
20 januari, 2007 kl. 01:30 #190602Lt DanDeltagareSynd bara att tråden blev flyttad! Det gjorde mig ledsen och besviken. PM är skickat till Janne148 och jag hoppas på att han svarar tillbaka snart!
Några fler bilder och mer information kommer tyvärr inte då man tydligen har helt fel modell.
Om det inte ens är möjligt att lägga ut en bild på en Legacy GT – B4 RSK (som ju inte direkt växer på trän) och visa sin lycka efter 5½ månads väntan i “allmänt småprat” finns det ingen anledning att fortsätta att lägga ner tid på att informera er som eventuellt hittar till denna avdelning längst ner!
Tack till er som visat intresse!
Hursomhelst så åker jag gärna till någon träff i år och tittar på när ni kör om det går bra? (nån ansvarig får gärna meddela om det är ok?)
Mvh Dan
20 januari, 2007 kl. 08:31 #190596LegacyLarsaKeymasterDet vet du! Du är alltid välkommen på träffar, har vi haft Evosar, så går det bra med Legacys, om inte bättre!
/Lars
20 januari, 2007 kl. 11:04 #190599ManorDeltagareÄsch, kom igen nu med information och bilder…det spelar väl ingen roll var i forumet det sker. När jag går in på forumet så trycker jag alltid på “read new”…och då ser man ju alla nya trådar/inlägg.
En B4:a skulle vara “mumsfillibabba”, men jag vågar vägra högerstyrt.
mvh Mats N – som passerar två passerkortsläsare med bilen varje dag…och vägrar börja backa ner i garaget ;).
20 januari, 2007 kl. 11:56 #190597LegacyLarsaKeymasterÄsch, kom igen nu med information och bilder…det spelar väl ingen roll var i forumet det sker. När jag går in på forumet så trycker jag alltid på “read new”…och då ser man ju alla nya trådar/inlägg.En B4:a skulle vara “mumsfillibabba”, men jag vågar vägra högerstyrt. mvh Mats N – som passerar två passerkortsläsare med bilen varje dag…och vägrar börja backa ner i garaget ;).
Vadå, använder du inte speglarna när du backar? 😉
/Lars
21 januari, 2007 kl. 11:52 #190598Janne248DeltagareHursomhelst så åker jag gärna till någon träff i år och tittar på när ni kör om det går bra? (nån ansvarig får gärna meddela om det är ok?)Mvh Dan
Kom och KÖR på någon träff istället. Visa vad Legacy-kokarn går för!
Hoppas du kommer med på SSI-träffar i vår och sommar. Säkert många (inkl. mig) som är nyfikna på en JDM Legacy med turbo. Hoppas du kommer bli lika aktiv som Larsa, Tallen, etc… var på sin “Legacytid” så du kan bli SSI medlem igen. Vi behöver lite fler eldsjälar innom klubben.
22 januari, 2007 kl. 07:58 #190593OzODeltagareSynd bara att tråden blev flyttad! Det gjorde mig ledsen och besviken. PM är skickat till Janne148 och jag hoppas på att han svarar tillbaka snart! Några fler bilder och mer information kommer tyvärr inte då man tydligen har helt fel modell.
För allmän information:
Allmänt mer eller mindre ointressant prat läggs i “Allmänt småprat”.
Mer intressanta inlägg försöker vi placera i rätt avdelning för att göra det lättare för er att söka och för att vi vill ha lite ordning i forumet.
Mer intressanta inlägg om övriga modeller i Subarus sortiment vars efternamn inte är Impreza, lägger vi i denna avdelning.
Vi placerar inte trådar i avdelningar där vi tror att flest folk läser. Alla läser i alla avdelningar, eftersom de flesta använder sig av “nytt inlägg”-funktionalitet.
Dan, varför inte skapa en projekttråd om din bil? Lite text o bild o lite uppdateringar så får vi följa livet i en Legacy? Känner du dig fortfarande orättvist behandlad kan du maila mig (ozo@impreza.nu).
/G ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
22 januari, 2007 kl. 08:43 #190603Lt DanDeltagare“varför inte skapa en projekttråd om din bil? Lite text o bild o lite uppdateringar så får vi följa livet i en Legacy?”
Ok, jag trodde inte man fick använda sig av projektråden för icke Impreza modell. Min tanke var att göra ett (1) inlägg i Allmänt småprat för att få lite exponering för att sen fortsätta med nya trådar om bilen i Legacy, outback, forester avd (framgick tyvärr dåligt får jag erkänna). Jag ville just undvika att klampa in på Impreza avdelningarna och då kändes allmänt småprat vettigt.
/D
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.