Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Lt Dan
    Deltagare

Det tog 5½ månad från beställningen i Japan tills Legacy kokarna idag stod reggade och besiktigade hos bilprovningen.
      Farsan beställde en 2000 B4 RSK Twinturbo och jag en 2004 GT 2.0 Twinscroll turbo. Bättre bilder kommer.

http://img187.imageshack.us/img187/5103/dsc00626ssg3.jpg

Dan – Helt otroligt glad och lättad 🙂

syke
      Blockerad

Grattis! Idag verkar vara en bra besiktningsdag för subaruägarna.

tendency
        Deltagare

Vad lustigt, bara för någon dag sen “upptäckte” jag Legacy B4 RSK, den har för mig varit relativt okänd tidigare. Och nu finns det en i sverige. Såldes de bara i Japan?

Verkar vara trevliga bilar. Med 280hk lär den röra sig friskt. 🙂 Grattis!

Impreza GT sedan 1999

Mats
          Deltagare

Jävlar va stenhårt.
            Grymma bilar grabbar.

Välkomna “to the right side”

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

Lt Dan
            Deltagare

Jävlar va stenhårt.Grymma bilar grabbar.Välkomna “to the right side”Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Tackar!

Riktiga bilar styr till höger 😀
              Lite fusk är det kanske då båda har Automat…

Tendency – det “bara” 260hk i automat bilarna mot 280hk med manuell. Såldes i Japan, Nya Zeeland och Australien.

/Dan

Kvarnis
              Deltagare

Fy f-n va fränt , redigt fina bilar 🙂

Grattis

SecretAgentMan
                Deltagare

Sicken gubbräser löjtnanten skaffat sig! 😀

Fin skit, och rätt färg är det med, en får gratinera! 🙂

/J

LegacyLarsa
                  Keymaster

Riktigt snygga bilar du och farsan har, det är ju nästan att man blir lite sugen..

/Lars

Lt Dan
                    Deltagare

Synd bara att tråden blev flyttad! Det gjorde mig ledsen och besviken. PM är skickat till Janne148 och jag hoppas på att han svarar tillbaka snart!

Några fler bilder och mer information kommer tyvärr inte då man tydligen har helt fel modell.

Om det inte ens är möjligt att lägga ut en bild på en Legacy GT – B4 RSK (som ju inte direkt växer på trän) och visa sin lycka efter 5½ månads väntan i “allmänt småprat” finns det ingen anledning att fortsätta att lägga ner tid på att informera er som eventuellt hittar till denna avdelning längst ner!

Tack till er som visat intresse!

Hursomhelst så åker jag gärna till någon träff i år och tittar på när ni kör om det går bra? (nån ansvarig får gärna meddela om det är ok?)

Mvh Dan

LegacyLarsa
                      Keymaster

Det vet du! Du är alltid välkommen på träffar, har vi haft Evosar, så går det bra med Legacys, om inte bättre!

/Lars

Manor
                        Deltagare

Äsch, kom igen nu med information och bilder…det spelar väl ingen roll var i forumet det sker. När jag går in på forumet så trycker jag alltid på “read new”…och då ser man ju alla nya trådar/inlägg.

En B4:a skulle vara “mumsfillibabba”, men jag vågar vägra högerstyrt.

mvh Mats N – som passerar två passerkortsläsare med bilen varje dag…och vägrar börja backa ner i garaget ;).

LegacyLarsa
                          Keymaster

Äsch, kom igen nu med information och bilder…det spelar väl ingen roll var i forumet det sker. När jag går in på forumet så trycker jag alltid på “read new”…och då ser man ju alla nya trådar/inlägg.En B4:a skulle vara “mumsfillibabba”, men jag vågar vägra högerstyrt. mvh Mats N – som passerar två passerkortsläsare med bilen varje dag…och vägrar börja backa ner i garaget ;).

Vadå, använder du inte speglarna när du backar? 😉

/Lars

Janne248
                            Deltagare

Hursomhelst så åker jag gärna till någon träff i år och tittar på när ni kör om det går bra? (nån ansvarig får gärna meddela om det är ok?)Mvh Dan

Kom och KÖR på någon träff istället. Visa vad Legacy-kokarn går för!

Hoppas du kommer med på SSI-träffar i vår och sommar. Säkert många (inkl. mig) som är nyfikna på en JDM Legacy med turbo. Hoppas du kommer bli lika aktiv som Larsa, Tallen, etc… var på sin “Legacytid” så du kan bli SSI medlem igen. Vi behöver lite fler eldsjälar innom klubben.

OzO
                              Deltagare

Synd bara att tråden blev flyttad! Det gjorde mig ledsen och besviken. PM är skickat till Janne148 och jag hoppas på att han svarar tillbaka snart! Några fler bilder och mer information kommer tyvärr inte då man tydligen har helt fel modell.

För allmän information:

Allmänt mer eller mindre ointressant prat läggs i “Allmänt småprat”.

Mer intressanta inlägg försöker vi placera i rätt avdelning för att göra det lättare för er att söka och för att vi vill ha lite ordning i forumet.

Mer intressanta inlägg om övriga modeller i Subarus sortiment vars efternamn inte är Impreza, lägger vi i denna avdelning.

Vi placerar inte trådar i avdelningar där vi tror att flest folk läser. Alla läser i alla avdelningar, eftersom de flesta använder sig av “nytt inlägg”-funktionalitet.

Dan, varför inte skapa en projekttråd om din bil? Lite text o bild o lite uppdateringar så får vi följa livet i en Legacy? Känner du dig fortfarande orättvist behandlad kan du maila mig (ozo@impreza.nu).

/G ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

Lt Dan
                                Deltagare

“varför inte skapa en projekttråd om din bil? Lite text o bild o lite uppdateringar så får vi följa livet i en Legacy?”

Ok, jag trodde inte man fick använda sig av projektråden för icke Impreza modell. Min tanke var att göra ett (1) inlägg i Allmänt småprat för att få lite exponering för att sen fortsätta med nya trådar om bilen i Legacy, outback, forester avd (framgick tyvärr dåligt får jag erkänna). Jag ville just undvika att klampa in på Impreza avdelningarna och då kändes allmänt småprat vettigt.

/D

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.