SSC Annonser Säljes – Delar APS ss45 turbo

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

APS ss45 turbo, säljes till rätt pris, väldigt sparsamt använd, knappt använd alls faktist,
      säljes till rätt bud då jag funderar på att köpa en störe turbo till mit bygge, har även power enterprise 650cc spridare som kan följa med vit rätt pris.

Pris BUD!!!!

Poyan
      Deltagare

Pm

Myzkoo
        Deltagare

Pris på spridarna? Antar att de är top-feed och passar new age?

Myzkoo
          Deltagare

Undra hur turbon skulle bete sig på en 2,2L stroker 😀 tror att något som motsvarar en 18G skulle vara mer lämpligt för mig dock.

Kvarnis
            Deltagare

Undra hur turbon skulle bete sig på en 2,2L stroker 😀 tror att något som motsvarar en 18G skulle vara mer lämpligt för mig dock.

Tja har inte koll på hur stort turbinhus turbon, eller vilken motorvolymen den är utvecklad för…
              Men med en stroker så kan man åka med 20G lr större utan problem.
              S206, MD321T är populära i UK med strokad motor.

Bodyshot
              Deltagare

TD06 hus på SS45an

Kvarnis
                Deltagare

TD06 hus på SS45an

Du syftar på turbinhjulet antar jag, men mao antaglien ett 8cm hus med TD06 hjul, lär nog inte spool alt för snabbt då tyvärr.
                  Gissar på att det i stort är en TD06-20G med ett 8cm mitsu avgashus.
                  Hade nog kört på en vanlig 20G i så fall, om inte priset är dvs 😉 😀

Fricke.w
                  Deltagare

Japp alldeles riktigt aps ss45 är i stort sätt en TD06-20G fasst i stället för att pumpa dom 44L en vanlig 20g gör, så pumpar ss45an hella 45L 😉 ha ha hela en 1liter mer.

Fricke.w
                    Deltagare

Myzkoo säljer tyvär bara spridarna om jag får turbon såld, då jag ej vill stå med en turbo jag ej får sålt, och måste köra med den ändå men inte har nå spridare till den i de fallet 🙂

Bodyshot
                      Deltagare

Kan intyga att den där turbon är riktigt fin då den är exakt som min SR40 som jag hade innan fast ”nyare” men i princip samma snurra, ger en härlig knuff väldigt tidigt och håller jämnt tryck hela vägen upp i topp!

Kanonsnurra!

Fricke, blir det en GT3076R ? 😀

Kvarnis
                        Deltagare

Ska du ha en bolt-on så skicka pm så ska ge dig ett tips 😀
                          Under 600 behöver man inte rotera.

Bodyshot
                          Deltagare

Jag skulle säga under 500hk så behöver man inte rotera.

Adam K
                            Deltagare

Edit: OT

Kvarnis
                              Deltagare

Jag skulle säga under 500hk så behöver man inte rotera.

Mer OT..
                                Nja redan för 6 års sedn så hade Paul innan han startade Zen en bit över 500 och åkte en 10 på 402m med en bolt-on snurra.

Men en bolt on snurra så är det möjligt att fixa ~500 på Vpower och runt 600 på E85.
                                Utan kammar etc, men det gäller att man väljer rätt snurra.

Mats
                                Deltagare

Håll er till ämnet grabbar. I denna tråden säljs det turbo och spridare. Vill ni snacka om vilken turbo som gör vad så starta egen tråd om det.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.