› SSC › Annonser › Säljes – Delar › APS Turbo Inlet Pipe System – 02+ WRX / 04+ STi
- Detta ämne har 13 svar, 1,261 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
p_ilis.
-
FörfattareInlägg
-
13 oktober, 2006 kl. 11:20 #19975
FlyingFin
DeltagareAPS Turbo Inlet Pipe System – 02+ WRX / 04+ STi köpt från
http://www.gruppe-s.com/Helt ny, aldrig monterad.
För bilder och monterings anvisning, kolla på nedan länk.
http://www.airpowersystems.com.au/wrx/intake/intake.htmAPS Turbo Inlet Pipe System 299 U.S. dollars = 2208kr
Frakten 50 U.S. dollars = 369kr
Sen till kommer det ju några 100kr för tull också… x(Du få den för 1900kr eller skönt pris som du själv ger. 🙂
Finns i Stockholm, kan hämtas eller skickas med postförskott.
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :713 oktober, 2006 kl. 13:00 #179292Hulken
DeltagareVarför ska du sälja det? Exakt vad blir det för skillnad med den här mot orginal?
13 oktober, 2006 kl. 14:36 #179300dragster
DeltagareVad jag har förstått så gör denna ingen större nytta om man inte byter till en större Turbo.:-)
14 oktober, 2006 kl. 08:51 #179294pannan
DeltagareDen gör skillnad då original är hämmande. Fast den ger nog mest som Roger säger på en eftermarknadssnurra.
mvh
J14 oktober, 2006 kl. 09:08 #179301FlyingFin
DeltagareDen gör skillnad då original är hämmande. Fast den ger nog mest som Roger säger på en eftermarknadssnurra.mvhJ
Ja, den gör kanske lite skillnad jämfört med original, speciellt om man byter andra grejer till större, starkare och bättre. Annars kan man ju montera den för att den är så snygg… 😀
Jag tror att du nog skulle märka mera skillnad än vad jag skulle göra, med tanke på allt vad du har gjort på din STI.
Kolla på nedan länk för att se skillnaden mellan original och APS.
http://www.iwsti.com/forums/showthread.php?t=42632&page=2&highlight=aps+turbo+inlet
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :714 oktober, 2006 kl. 09:23 #179295pannan
DeltagareJa, den gör kanske lite skillnad jämfört med original, speciellt om man byter andra grejer till större, starkare och bättre. Annars kan man ju montera den för att den är så snygg… :DJag tror att du nog skulle märka mera skillnad än vad jag skulle göra, med tanke på allt vad du har gjort på din STI.Kolla på nedan länk för att se skillnaden mellan original och APS:en.http://www.iwsti.com/forums/showthread.php?t=42632&page=2&highlight=aps+turbo+inletMvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen :DÄlskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7
Jag hade beställt APS insuget förut men fick ett silikoninsug istället då de skickade fel 🙂 APS:en är enligt mig den bästa om man skall byta till en ny inlet pipe. Priset du säljer den för är bra det med.
15 oktober, 2006 kl. 10:46 #179293Hulken
DeltagareDet var ju lite skillnad mot orginal!!!! 😮
17 oktober, 2006 kl. 07:49 #179302FlyingFin
DeltagareDet var ju lite skillnad mot orginal!!!! 😮
Ja visst, lite nyfiken är man ju på hur det skulle vara att ha den moterad.
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT”-Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :717 oktober, 2006 kl. 11:46 #179297p_ilis
DeltagareJag har en sån monterad. Satte dit den samtidigt som den större turbon. Ser mycket bra ut! ”Orginalkänsla”.
Rekommenderas framför alla silikon-varianter. 🙂
/Peter
25 oktober, 2006 kl. 12:46 #179303FlyingFin
DeltagareJag har en sån monterad. Satte dit den samtidigt som den större turbon. Ser mycket bra ut! ”Orginalkänsla”.Rekommenderas framför alla silikon-varianter. :-)/Peter
Monterade du den själv, några smidiga tips som man kan ha hjälp av?
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :725 oktober, 2006 kl. 13:00 #179298p_ilis
DeltagareNej tyvärr, JRM monterade den åt mig.
Mvh
Peter25 oktober, 2006 kl. 14:01 #179296pannan
DeltagareOm du skall montera den så måste du lossa på det mesta dvs slangar, insug osv. Det du bör köpa är nya packingar då de brukar ge med sig tyvärr. Några timmars jobb får du räkna med.
17 november, 2006 kl. 08:13 #179304FlyingFin
DeltagareNej tyvärr, JRM monterade den åt mig.MvhPeter
Minns du vad JRM tog för att monteringen?
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :717 november, 2006 kl. 22:05 #179299p_ilis
DeltagareNej tyvärr, JRM monterade den åt mig.MvhPeter
Minns du vad JRM tog för att monteringen?Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen :DÄlskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7
Nej tyvärr. Det var tillsammans med annat (byte av turbo, mappning etc) så det blev ett paketpris. Men ring och fråga så kan de säkert svara på vad det skulle kosta!
/Peter -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.