Var lite sugen på detta till min förra bil men fick till svar att en rätt mappning är bättre än att börja laborera med vattensprut. Vad jag har förstått kan man använda den på två sätt dvs som en oktanhöjare eller att få ner tempen på motorn. Skall på detta sätt gå att få en motor att ladda lite extra tack vare att man förhindrar spikningar.
Prata med etapp.
Dom kan detta med vatteninsprutning.
Vatteninsprutning kan man använda för att få ner tempen i insugsluften men bidrar också till att ta ner tempen i avgas och förbränningen.
Då det inte blir så varmt så sparar man grejerna pålus att man får lite extra häst utan att höja trycket.
Vill man höja trycket med insprutningen så funkar detta bra men då går man miste om lite säkerhetsmarginaler plus att man måste om man har höjt trycket i samband med vatteninsp så måste man se till att alltid ha vatten i behållaren annar går det illa.
Författare
Inlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.