SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Är denna rost normal på en 06a?

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
  • Författare
    MISFITS
    Deltagare

Hur har man lyckats med att få så mycket rost på så få mil ?.
      Min WRX 05:a som har gått 18700 mil året om har ingen rost på skärmkanterna Men så spolar jag rent ordentligt och torkar bort allt smuts och grus som samlas innanför skärmkanterna + att jag tvättar rent gummi listen runt skärmkanten vare vår.

Garagekungen
      Deltagare

Jag skrev ju det innan. Någon har valsat skärmkanterna = lacken sprucken = oskyddad plåt = rost på nolltid.

Oskar – du är ju ett av ”våra” proffs på rostlagning, med ditt imponerande egna projekt…
        …men jag tycker mer det ser ut som att däcket har ”slipat” av färg mm. Verkar ju sitta bur i bilen och till och med jag (gammal gubbe !?!) utan bur och enbart på gatdäck har lyckats få lite skrap under innerskärmarna i nån böj, då och då…
        …så vad borde man inte kunna lyckas med om man börjar åka lite klibbigare gummi ?!? :confused:

Sedan har man klippt bort den gemensamma falsen (där inner- och ytterskärm möts) utan att lägga på något väderskydd, vilket ger en grymt fin start för rostangreppet att hugga tänderna i såväl yttersida som innerskärm på en gång… SUCK !

Hoppas ägaren får stopp på angreppet snarast.
        /
        GK

Visar 2 inlägg - 16 till 17 (av 17 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.