SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Är det brukligt att kopplingen förlorar tryck i längre köer?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    moken
    Deltagare

Hade tidigare problemet att min koppling tog väldigt långt ner när jag stod en stund i kö, så jag tog och lämnade in den på verkstad och fick min kopplingscylinder utbytt och slavcylindern ompackad (iallafall enligt kvittot)

Till en början tog kopplingen efter det konstant långt ner, men det gick till sej utan att jag behövde justera, var säkert kolven på slaven som justerade sej och allt var normalt.
      Dock förra veckan hände det igen, dvs efter lång kökörning tog pedalen ändast i bottnen, precis som innan verkstadsbesöket.
      Värt att tillägga är att det var väldigt varmt ute och kö väldigt länge, men samtidigt tycker jag att kopplingen ska stå sej!?
      Eller vad säger ni gurus, är det normalt?

Ante_J
      Deltagare

Jag skulle tippa att kopplingen helt enkelt blev för varm och slutade greppa ordentligt, prova lägg ur växeln när du står still i köer så går det nog bra.

SecretAgentMan
        Deltagare

Låter bekant det där, har hört det flera ggr, händer det inte under ”normala” situationer skulle jag inte bekymra mig (fundrar om det inte är vätskan, eller tätningar i huvud/slavcylindrarna som inte gillar längre misshandel).

/J

moken
          Deltagare

Lägger alltid ur växeln i köer då mitt knä inte gillar kopplingstramp så jättemycket.
            Tror som SAM på packningar, troligen i slaven då, därav funderingen om det var normalt eller ej med tanke på att den är renoverad och inte ny.
            Men om ni inte tror det är något fel så struntar jag i att göra något åt det och tackar för svaren.

Mvh Patrik

sti_erik
            Deltagare

jag hade liknande problem, ”dock har jag inte lika dan bil”

dålig bromsvätska va mitt problem förmodligen lite ”mycket” vatten i den, för när man använt den för mycket och den blivit varm så la den av :S

tessta byta vätska kanske prova någon lite värre ochså när du endå håller på

bara för att utesluta menar jag. synd o byta för mycket

moken
              Deltagare

Dom bytte även vätskan vid bytet av kopplingscylindern,så den har ingen kondensvatten i sej iallafall.

Well, efter den extrema kökörningen har jag inte märkt något igen, så jag tror jag låter det bero.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.