› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Är det inte dax snart att…
- Detta ämne har 27 svar, 1,839 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av
Lt Dan.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2008 kl. 19:33 #10580
Lt Dan
Deltagare..öppna upp för alla Subaru turbo modeller i klubben. Ja vet att detta varit uppe med stor motgång förut. Men tiden går framåt och om man tittar på hur den nya Imprezan blivit mottagen så är risken rätt så stor att medlemsantalet inte direkt kommer att öka med åren!
Titta på hur Golf GTI klubben gjort. Numera ingår alla VW GTI modeller i klubben.
Har aldrig riktigt förståt varför bara det är Imprezan som är gilltig. Det var faktiskt i en Legacy det började i. Kolla in Colin som körde en 555 legacy RS vilket Impreza är utvecklad ur. Även Foresten är ju en Impreza igentligen. Nya Imprezan är den nuvarande Legacyn (samma bottenplatta). Ändra gamla regler och släpp in nytt folk./Ltd – kört Subaru sen -85, gillar SUBARU och väntar sig påhopp nu..
18 januari, 2008 kl. 20:07 #116875bobban
Deltagare..öppna upp för alla Subaru turbo modeller i klubben. Ja vet att detta varit uppe med stor motgång förut. Men tiden går framåt och om man tittar på hur den nya Imprezan blivit mottagen så är risken rätt så stor att medlemsantalet inte direkt kommer att öka med åren!Titta på hur Golf GTI klubben gjort. Numera ingår alla VW GTI modeller i klubben.Har aldrig riktigt förståt varför bara det är Imprezan som är gilltig. Det var faktiskt i en Legacy det började i. Kolla in Colin som körde en 555 legacy RS vilket Impreza är utvecklad ur. Även Foresten är ju en Impreza igentligen. Nya Imprezan är den nuvarande Legacyn (samma bottenplatta). Ändra gamla regler och släpp in nytt folk./Ltd – kört Subaru sen -85, gillar SUBARU och väntar sig påhopp nu..
bra förslag
18 januari, 2008 kl. 21:11 #116873Klasagasa
DeltagareEdit
18 januari, 2008 kl. 21:25 #116857Lt Dan
DeltagareDet är ju som att gå med i Volvo Turbo Performance Club med en Volvo 745… 😀
Nä det är ett av problemet här att det ska jämföras med Volvo hela tiden. Jösses! Jag hittar inte en enda likhet x(
Jag ser det så här! imprezan är inte unik som bilmodell utan det är en Subaru som gör det. Vi Borde värna om märket mer än just en modell!
D
18 januari, 2008 kl. 21:29 #116874Klasagasa
DeltagareEdit
18 januari, 2008 kl. 21:38 #116858Lt Dan
DeltagareDet är ju som att gå med i SAAB Turbo Club Sweden med en SAAB 99… 😀 😀 😉
Haha nä nu orkar jag inte lobba längre 🙂 för nu iaf…
We are the Subaru, You will be assimilated, resistance in futile!
Löjtnant
18 januari, 2008 kl. 21:42 #116871alrik
DeltagareVad du editerar mkt Klas! 🙂
/Mikael
18 januari, 2008 kl. 21:42 #116859Lt Dan
DeltagareEDIT?
Vad nu då Klasagasa?18 januari, 2008 kl. 21:47 #116864Yonaz
DeltagareJag ser i en förlängning när fler visar intresse att ev. starta en syterklubb/ny gren.
Men det kräver minst 4 personer som brinner för Subaru (exklusive impreza). Tror inte att folk som kör ”familje-subaru” har tid och energi. Det krävs XXXX antal timmar idellt arbete för att klubben ska gå runt.Jag vill gärna bli överbevisad, kommer troligtvis själv köra runt i något annat än impreza i framtiden.
Diskutera på forumdelen för Legacy/Outback/Forester/mfl och presentera en motion till styrelsen. Ska detta genomföras måste stadgarna ändras.
Kör hårt!
18 januari, 2008 kl. 22:01 #116860Lt Dan
DeltagareJag ser i en förlängning när fler visar intresse att ev. starta en syterklubb/ny gren.Men det kräver minst 4 personer som brinner för Subaru (exklusive impreza). Tror inte att folk som kör ”familje-subaru” har tid och energi. Det krävs XXXX antal timmar idellt arbete för att klubben ska gå runt.Jag vill gärna bli överbevisad, kommer troligtvis själv köra runt i något annat än impreza i framtiden. Diskutera på forumdelen för Legacy/Outback/Forester/mfl och presentera en motion till styrelsen. Ska detta genomföras måste stadgarna ändras.Kör hårt!
Jag är en riktigt Subaru nörd. Inte bunden just till Impreza.
Jag ställer upp som icke Impreza ägare på det du skriver som förslag.
Förhoppningsvis så ser några forester och Legacy turbo ägare detta.Hör av er till mig så jobbar vi vidare för en systerklubb 🙂
/LTD
20 januari, 2008 kl. 19:52 #116861Lt Dan
DeltagareGärna lite mer input från Impreza medlemmar! Är det bra eller anus?
Som jag tänker ska det fortfarande vara en Impreza klubb men med en liten gren på sidan för de som vill vara aktiva och köra med sina icke Impreza bilar. Se det så här…Du kanske kör impreza nu men om ett tag så måste det bytas bil pga av barn m.m. Köper men sig då en Forester XT, legacy spec.B eller en import Legacy turbo så vill man ju fortfarande stanna i sveriges bästa klubb….på sidan om..!
/D – Jag e på iaf. Lägg till på stadgarna bara, Vill inte klampa in och ändra utan bara göra nåt bara ännu bättre!
20 januari, 2008 kl. 23:55 #116872PPP
DeltagareDet är väl ingen (och inte tänkt att vara) en märkesklubb? Är det inte lite rally över temat? Trim och pulande? (Använd för övrigt inte ”pula” i denna mening på norska forum, helt annan betydelse. 😮 )
Man kan ju ändra stadgarna till att man ska ha en Subaru som gör 0-100 under 6.5 sekunder (eller 6.0, eller nå’t). Om man vill fånga upp folk som trimmat familjebilen till fruns förskräckelse.
Eller också får man göra som jag, köpa en Impreza WRX som andrabil! Vad gör man inte för att få vara med i klubben! 😉
// Per
I och för sig kan man väl göra det mesta på forumet ändå, utan att betala?
21 januari, 2008 kl. 11:12 #116854Palm
DeltagareDet kanske skulle vara ide att om det finns frivilliga som kan och orkar starta ett forum på nätet till att börja med som skulle kunna vara öppet för alla subaru, då märket verkar få fler anhängare. skulle ju kunna kallas svenska subaru registret eller något, kanske bara forum/mötesplats på nätet till att börja med och sedan ”riktig” klubb om intresse finns. Naturligvis så kommer väll ”vi” har en ganska tät gemenskap i alla fall misstänker jag 😉
21 januari, 2008 kl. 14:34 #116876Niklas
DeltagareDet är väl ingen (och inte tänkt att vara) en märkesklubb? Är det inte lite rally över temat?
Märkesklubb är väl just vad det är, därav det ibland tajta samarbetet med IM. En märkesklubb med fokusering på Imprezamodellen.
Om fokus skulle ligga på rally kan vi snart lägga ner klubben då det allt mindre handlar om att bevara själen i bilen och fokus har flyttas över till F&F, streetracing och gatstilen där det istället handlar om att kränga på så mycket plast och tingeltangel så möjligt för att få sina fem sekunder i rampljuset.
SSI är för Imprezor i mina ögon.
Däremot skulle jag kunna tänka mig medlemskrav på att piska bilen på antingen en frusen sjö eller en lerig skogsväg minst en gång om året för att få stanna kvar. :+ 😀
21 januari, 2008 kl. 14:47 #116869Pasi_k
DeltagareDäremot skulle jag kunna tänka mig medlemskrav på att piska bilen på antingen en frusen sjö eller en lerig skogsväg minst en gång om året för att få stanna kvar. :+ 😀
RBH XXX -> AVST 071002 :+ :+ :+ :+ :+ :+ 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.