Hejsan kära SSi:are o annat löst folk
Bakgrund:
Jag bytte till 6vxl på min GT förra året och fick en GT-låda över som jag tänkte sälja till bättre behövande här på klubben efter att jag kollat skicket på den.
Nuläge:
Enligt förra ägaren (och ägaren före det) så ska lådan vara ”förstärkt” men jag kan inte se hur. Det är inga rakskurna drev och det enda som skiljer sig, vad jag kan se, mot en annan GT-låda jag kollat i, är att ett kugg är lite mörkare i metallen. Kan det vara ett annat material kanske? Det är uppenbart att lådan varit isärplockat för den var omlimmad. Enligt förra ägaren var den inne på service 2008 för byte av synkringar i stockholmsområdet och det kan nog stämma för dem är i bra skick. Kanske någon inom klubben som gjort jobbet? Han hade inga papper på några växellådsjobb.
Jag har en rutinerad mekaniker inom växellådor som hjälper mig men han har dålig erfarenhet på Impreza-lådor och kan inte heller se några ”förstärkningar”. Vi vill inte riva isär stockarna i onödan för att leta efter eventuella ingraveringar. Mycket möjligt är också att den är helt original och att tidigare ägare ljugit om detaljer…
Frågan lyder:
Hur ser jag om lådan är förstärkt på något sätt?
Bild: (fler kan fixas)
http://temp.sneproductions.com/CIMG1193.JPG
Mvh
Markus