SSC Allmänt snack Allmänt småprat Är det ngn som vet ngt om denna?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    boomer
    Deltagare

Är det ngn som vet ngt om denna bil?
      http://www.blocket.se/goteborg/Impreza_GT_NU_SKALL_DEN_BORT_27731863.htm?ca=1_4&w=3

Kanske rent av ngn medlem?
      Är sugen på den men har ca 145mil dit.

Bodyshot
      Deltagare

Verkar vara schysst bitar på den iaf, wilwood bromsar osv 🙂

abacus
        Deltagare

Verkar vara schysst bitar på den iaf, wilwood bromsar osv 🙂

va f-n jag tyckte den så bra ut, kanske lite för lite åt hållet need for speed men annars fin

ernie4x4
          Deltagare

Vet inte så mycket om bilen men ja vet vem första ägaren Magnus/byggherren är.
            Såldes för ca 1 år sen till göteborgaren som har den nu.

Finns lite bilder i galleriet här http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi315

Kvarnis
            Deltagare

Känner igen den bilen, den har väl gått flesta milen på bana då jag vet att första ägaren var en flitig besökare på banträffarna för några år sedan.
              Sitter väl lite uniballs m.m på den vriden turbo front ic m.m

Så bilen har använts om man säger som så, men jag tror det är hyfsat byggt.

tendency
              Deltagare

Glasfiberbodykit = Karossen är förstörd.

Åbäket har varit tillsalu LÄÄÄNGE (flera år i olika omgångar) så du kan nog förhandla ner priset en del.

Vad menar du med att karossen är förstörd?

Med olika ägare isåfall..

tendency
                Deltagare

Är det ngn som vet ngt om denna bil?
                  http://www.blocket.se/goteborg/Impreza_GT_NU_SKALL_DEN_BORT_27731863.htm?ca=1_4&w=3

Kanske rent av ngn medlem?
                  Är sugen på den men har ca 145mil dit.

Har inte direkt någon info. Men med tanke på uppgraderingar, miltal och få ägare så tycker jag priset är lågt satt, även med resekostnaden inräknad. Står inget om mappning, så det lär du fråga om.

Turbovin
                  Deltagare

Det brukar väl alltid förr eller senare spricka i lacken där man satt skarven mellan glasfiberskärmen och plåt. Riktigt synd att det inte finns 22B-skärmar bak i plåt till rimligt pris för då skulle jag breddat för länge sen.

tendency
                    Deltagare

Kolla bakskärmarna så ser du varför den är förstörd… För något annat ord finns inte.

Men man kan säkert kapa bort dom gamla, dit med nya skärmar och bakdörrar så är den nog ok igen, glasfiber är ju bajs. Dessutom ser den ju helt efterbliven ut (bilen alltså). Anledningen till priset är ju såklart pga breddningen…

Det är alltså en smaksak.

tendency
                      Deltagare

Du kanske inte tycker att spackla/limma på äcklig glasfiber över bakskärmar och bakdörrar är att förstöra, så ja det kanske är en smaksak.

Jag skulle inte ta i den med tång, men delarna under skalet är ju fina.

Ens egen smak är väl inte så relevant info för boomer, som frågade om någon visste något om bilen. Jag undrade eftersom det kunde tolkas på flera sätt, som att just glasfiber hade förstört karossen på något annat sätt än utseendemässigt.

Nä, jag gillar personligen inte breddningen särskilt mycket på just denna bil, även om det nu inte har något som helst med saken att göra.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.