Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28743
    Sjögren Racing
    Deltagare

      Jag håller på att bygga bur i en GC8.
      Jag vet att på tex BMW E36 så är det vanligt att man förstärker bakvagnsinfästningarna ihop med fjäderbenstornen/buren.

      Jag hittade en bild på en WRC bil:

      Behövs det göras på en GC8?
      Bilen ska gå på bana/timeattack.
      Om det är klokt att göra det så är det lika bra att göra det nu när man ändå bygger bur.

      Vad anser ni?

      #245383
      goffemannen
      Deltagare

        det skadar väl aldrig att förstärka. så go for it säger jag.

        #245387
        Sjögren Racing
        Deltagare

          Ja, det rör sig inte om så stora pengar när man ändå håller på att bygga buren, så det lutar åt att vi gör så=)
          Om ingen annan tycker att det är helt onödigt.

          #245384
          goffemannen
          Deltagare

            Precis…bara kör på

            / David J – Superior Media

            #245388
            Sjögren Racing
            Deltagare

              Sitter den gängade delen upp igenom golvet eller är det bara en gänga upp i en balk?

              #245385
              goffemannen
              Deltagare

                Ahaa nu fattar ja va du menar. Nej de är gängade upp i golvet tror jag. Om just dessa behövs förstärkas vet ja inte..

                Det är ju 4 bult till bryggan den där länkarmarna sitter. Sen är de två till den främre som diffen sitter i.

                / David J – Superior Media

                #245389
                Sjögren Racing
                Deltagare

                  Det brukar vara problem med att plåten ger sig på BMWs bakvagnsinfästningar så därför gör man såhär.

                  Nu sitter min bakvagnsbrygga i solida stålbussningar med så det kan nog vara en god idé att förstärka lite:)

                  #245390
                  Sjögren Racing
                  Deltagare

                    Ja, det blir ju 6 punkter att bygga stag över isf

                    #245386
                    Gyver
                    Deltagare

                      Kikar man på dessa bilder så ser det ut som att dem bara gjorde den främre bakvagnsinfästningen styvare genom att integrera den med buren?



                      Bilderna är på en S5 1998.

                      #245391
                      Sjögren Racing
                      Deltagare

                        Gyver: Har du fler bilder på den bilen?

                        #245392
                        Sjögren Racing
                        Deltagare

                          Infästningen av både bakvgnsbryggan och bryggan för bakdiffen går ju upp i rambenen/balkarna och inte upp i golvet, WRC bilarna har/hade ju special-special med infästningen där alla fästpunkter gick till buren precis som bilden visar. =) Ska du göra någon sån förstärkning får du göra extra infästningar på bakvagnsbryggan, men inte ens RCM’s Gobstopper har ju det…. 😉

                          Kan tilläggas att innan WRC bilarna kom 97, så hade grupp A Imprezan och Legacyn inte några rör ner till bakvagnen.. =)

                          Tackar för det svaret =)

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.