SSC Allmänt snack Allmänt småprat Är inte Jrm lite onödigt dyra?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Gystompa
    Deltagare

Har jämfört priser på Link G4 mellan Jrm och Motornord för skojs skull.
      Har länge tyckt svenska mappfirmor inte direkt skäms för att ta betalt, sen tar vissa ut extremt.

Jrm ska ha 28500 :- för ett Link Plug N Play G4

13500:- för Ecun
      5000:- för installation ( Tar kanske 30 min o göra för en rutinerad mappare )
      10000:- för mappningen

Motornord ska ha ca 17000:- för rubbet, exakt lika Ecu.

Har svårt att tänka mig att det är kompetensskillnad mellan företagen som motsvarar runt 11000:- som konsumenten ska behöva stå för.

Jämför man med England så är det äckligt dyrt, spec med tanke på att det blir bättre mappat i England. Andyforrester tar exempelvis ut 895 pund, motsvarande ca 10000:- för ett Apexi eller Simtek sprut.

Gilarski
      Deltagare

Om du har möjlighet så mappa själv, det är inte rocket science ärligt talat. Se bara till & köra med bredbandslambda.

Visst, det kommer ta lite mera tid innan du tunat in det ordentligt, då de som mappar till vardags har bättre koll på alla kör-scenarion och kan balansera det där. Även om de får ut 10-15 hk mer än dig, så är jag personligen tveksam till att lägga ut mappningen på grund av det du skriver helt enkelt.

Jag tror inte de tjänar så oerhört mycket mer på jobbet här än de i England, det är så mycket mer skatt & moms här 😡 Montering för 5 ksek kan man ju dock fundera på :rolleyes:

Niklas
        Deltagare

Åker folk dit ändå så varför inte ta ut höga priser. Om folk inte åkte dit skulle väl priserna sjunka för att locka till sig kunder. Eventuellt så andra gör, dvs mindre marginaler även om 50% mer är en ganska stor skillnad, speciellt när vi snackar så höga belopp som vi ändå gör.

JaPe
          Deltagare

Varför blir det bättre mappat i England? Bara intresserad…

STIred
            Deltagare

Edit: nja var bara massa svammel från min sida 😀

/r

STIred
              Deltagare

Edit: här med så jag tog bort igen, fan börjar bli en vana det här 😀

/r – bör nog sluta posta helt om det fortsätter såhär 😀

Subarumicke
                Deltagare

Man kan gå och klippa sig för 130 kr i Bredäng, man kan även välja en frisör vid Stureplan för 700 kr osv…….

Det viktigaste är väl att man som kund blir nöjd?!

En sak som slagit mig genom åren är att folk kan lägga ner massor med pengar på att bygga fräna motorer för 100000 kr+ , men när man kommer till det viktigaste MAPPNINGEN då får det inte kosta något??? helst ska grann kärringen mappa bilen för en 50-lapp , sen att det går sönder hela tiden, det mörkas och skylls oftas på mtrl.. fel osv.. ???

Min bil är tunad av JRM = är nöjd kund!!!

arellano
                  Deltagare

Man kan gå och klippa sig för 130 kr i Bredäng, man kan även välja en frisör vid Stureplan för 700 kr osv…….

Min bil är också tunad av JRM = är nöjd kund!!!

HighLevelOfSweden
                    Deltagare

En sak som slagit mig genom åren är att folk kan lägga ner massor med pengar på att bygga fräna motorer bla bla bla…………..

Min bil är tunad av JRM = är nöjd kund!!!

”Skitföretag”, ”dyra arbeten” mm, men ett företag som jag är mycket nöjd med pga deras kunskap & resultat, ett företag vars personal jag har fullt förtroende för och som av mig får en motor kommande vecka som kommer att bli ”skitdyr” att modifiera men minst lika bra!! ;0)

Med andra ord, ytterliggare en nöjd kund!!

Och för er som inte förstår mitt inlägg – alla ord med ”” på varje sida är ett ord med klar ironi!! *ler stort*

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.