SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Är subaru motorer skit?

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

Du menar i sverige eller?
      Annars finns det ett helt gäng som gått 9: or iaf.

Mats
      Type R ’99

lunkan
      Deltagare

Tycker det blev lite barnstuga i tråden så jag skickade ett Pm till dig!!

Digits
        Deltagare

Tackar för ett bra svar!Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!

Det ar val open deck block pa 2.5’an i forestern, eller hur? Isf sa skulle jag atminstone byta block mot ett closed deck 🙂

Forsok att fa tag i en forrester STI-lada om du vill ha en ”standard-lada”, eftersom den har lite langre drevning an impreza-ladorna, vilket kan vara trevligt med en vridstark motor (som din 2.5’a sakert blir). Ett annat alternativ ar att kora annan drevsats, beror lite pa hur mycket vrid du tankt plocka ut.

Om jag skulle bygga en 500+ motor skulle jag nog nastan kora ett 2.3 impreza block (strokat 2.2 closed deck block), eftersom de verkar halla for mycket (mycket) effekt, medan 2.5-blocken garna blaser topp-packningar nar de kommer over 450-500hk (verkar det som).

Tyvarr borjar det kosta multum vid sanna har effekter, men det vet du sakert redan nar du har en stark cossie pa garden redan 🙂

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.