SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Är subaru motorer skit?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1494
    Sydis
    Deltagare

    Går det att trimma subarus motorer?
    Hur mycket kan man trimma dem?
    ____________________________
    OT. jag gillar effekt, och vill ha mer, gärna +200%

    #45219
    p_ilis
    Deltagare

    Går det att trimma subarus motorer?Hur mycket kan man trimma dem?____________________________OT. jag gillar effekt, och vill ha mer, gärna +200%

    Med NOOOOZ så kan du få ur 15000 hästkrafter ur en 98:a. Men akta dig för 99orna och uppåt.

    #45226
    Sydis
    Deltagare

    Med NOOOOZ så kan du få ur 15000 hästkrafter ur en 98:a. Men akta dig för 99orna och uppåt.

    Ojdå! subarus ömma tå!
    hörru pajas om du inget vet skriv inget här, jag vill veta och frågar där efter.
    /sydis

    #45220
    p_ilis
    Deltagare

    Med NOOOOZ så kan du få ur 15000 hästkrafter ur en 98:a. Men akta dig för 99orna och uppåt.

    Ojdå! subarus ömma tå!hörru pajas om du inget vet skriv inget här, jag vill veta och frågar där efter./sydis

    Vilken motor/bilmodell, vilken budget, vilka mål är bra att veta för att kunna svara på en sån fråga.


    Alla motorer går att trimma, utöver grundtrim såsom mappning och avgas så kostar det mycket pengar. Ska du ha ut mer än 200% effekt ur en motor så kostar det fruktansvärt mycket pengar och blir omöjligt att besikta. Detta är oavsett märke på bakluckan.

    Peter

    Ps. Du har en utmärkt sökfunktion på detta forum där du hittar läsning för många veckor framöver.
    Ds.

    #45225
    izual
    Deltagare

    Använd sökfunktionen och tagga ner lite…

    #45216
    b20mannen
    Deltagare

    Går det att trimma subarus motorer?Hur mycket kan man trimma dem?

    Tja? Går det?
    Inte vet jag, men ta en titt på följande länk. Kanske kan ge lite “hintar” om vad man kan göra med “skiten”. 😉

    http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/gobstopper.asp

    #45214
    lunkan
    Deltagare

    Har själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉

    #45223
    .zip
    Deltagare

    Jag har hört att man får 15hk genom att bara byta motorolja :+

    //.zip

    #45221
    thorlake
    Deltagare

    Å jag trimmade 300hkr bara genom att montera ett nytt dekalpaket. 🙂

    #45224
    neriksson666
    Deltagare

    huhuhu 😀

    #45227
    Sydis
    Deltagare

    Har själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉

    Tackar för ett bra svar!

    Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!
    Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.

    Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).
    Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!
    Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!

    #45217
    Mats
    Deltagare

    Slå en signal till Per på Autotech i Trollhättan eller till grabbarna på JRM Racing i stockholm. Vilket som ligger närmast för dig.

    JRM har precis släppt loss en best i röda kläder. Du kan kika i denna projekttråd för att få ett hum om hur mycket och vad du behöver bygga om för att komma upp i effekterna du snackar om.

    http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=1436&mesg_id=1436&page=

    Per har stora erfarenheter av olika motorer i rally/rallycross/racing världen och har pysslat ganska mycket med Subaru.

    Autotech sida: http://www.atechmotor.se/

    Mats
    Type R ’99

    #45222
    Addson
    Deltagare

    Haha INGEN FORD PÅ VÅRAN GÅRD!!! Sydis har en sierra 1.6 a med sport luft filter o jackad kolv! Lite halon saft på däcken o även den gör 0-100 på under 20 sec!!!

    MVH DIN ÖVERMAN Addmeister!

    #45212
    Manor
    Deltagare

    Har själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉

    Tackar för ett bra svar!Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!

    Du kommer att få problem med växellådan i Forestern, en 6-växlad låda från en Impreza STi löser det problemet.

    Håller förövrigt med Addmeister…ingen Ford på våran gård ;-). Jag förstår att du vill basera näste bygge på något som har en chans att hålla, och då menar jag inte motorn utan resterande Ford-skit…

    #45228
    Sydis
    Deltagare

    Har själv 430hk i min motor och då är det turbon som satt den gränsen! 500hk ur en 2,5liters borde inte vara några problem, och har man 500 riktiga hästar så rör det nåt förjävligt på sig 😉

    Tackar för ett bra svar!Då jag tänkt trimma en Subaru Forester 2.5xt till en 500 -550hk, behöver jag veta lite mer. Tex. Hur mycket varvar motorn, när slutar oljepumpen fungera, måste man fodra blocken?!Skulle vara fint och få kontakt med någon som har erfarenhet av Motorn. gärna i Sverige.Att 500hk får bilen att flytta på sig vet jag. Det skulle vara kul och ha en subaru med den efekten också, hemma står en Ford Cosworth 576hk / 610nm).Bygger en ny maskin dvs en MotherFucker +700hk 2.1liters Ford Cosworth!Så bygga motor borde inte vara några problem, bara man slipper leta barnsjukdommarna själv!

    Du kommer att få problem med växellådan i Forestern, en 6-växlad låda från en Impreza STi löser det problemet.Håller förövrigt med Addmeister…ingen Ford på våran gård ;-). Jag förstår att du vill basera näste bygge på något som har en chans att hålla, och då menar jag inte motorn utan resterande Ford-skit…

    Tack för den!
    Ps. när kommer första Subarun som går under 11sec på strippen? (då menar jag på 402m och inte 201m).
    det kommer alldrig och hända va? 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.