Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    christopher
    Deltagare

Och det fetaste!
      LBC Ruchen i Lima!
      Amnälningslista:
      http://www.resultatdata.com/lbcentry.pdf

Info mm:
      http://www.limams.com/inbj.lbc-04.html

Bätte än svenska…….

239 anmäla hittils:P 😛 :7 😛 😀 😉
      /
      fraSSe

Sso
      Deltagare

Gillar man vinterrally är det ett måste att nån gång ta sig till Lima, så varför inte redan i år? 😉
        Enda som är roligare än att titta på rally i Lima är att åka i den tävlingen, vilket jag ska göra 😀
        Är ni på plats får ni gärna komma förbi o hälsa, sitter i högerstolen i vit/gul Suzuki med startnr 5.

Sso
        Deltagare

Då var årets vinterhöjdare avklarad då, åkmässigt var det :7 😀 :7 att få starta först o åka på orörda vägar, tyvärr får man väl ;( lite över att det dröjer ett tag till nästa tävling, men men…

christopher
          Deltagare

>Då var årets vinterhöjdare avklarad då, åkmässigt var det :7
            >:D :7 att få starta först o åka på orörda vägar, tyvärr får
            >man väl ;( lite över att det dröjer ett tag till nästa
            >tävling, men men…

Vart kom ni?
            Otroligt att det fortfarande finns så många “zucker” kvar, det är nästan mer än när man själv åkte “zucka” -94…Riktigt kul:)

Får den förste som rullar fortfarande en ny framruta? Så var det förut;-)
            /
            fraSSe

Sso
            Deltagare

Blev tyvärr lite tjafs om däcksregler knappt nån visste fanns efter Ludvikas deltävling som vi vann. Vi åker 13″ på MK2:an som är tillåtet i grpN men inte i Sukka-cupen tydligen. Så Hofors o Lima har vi åkt bland övriga Sukkor utan att få räknas i cupen eftersom vi inte haft råd o möjlighet att skaffa 14″ som cupreglerna krävde. Självklart har vi ju ändå jämfört tiderna mot Sukkaåkarna, o vi har varit snabbaste Sukka i samtliga tävlingar, nu i Lima var vi 1.44 före cupsegraren. vi har ju istället fått åka i B2wd i Supercupen, vi lyckades faktiskt vinna den klassen i Ludvika samt vara 10:a i Lima, helt ok med en sån bil tycker jag 😀 Limavägarna gynnar ju något motorstarkare bilar än vår moppe om man säger så… Vi ligger 5:a i B/C i Supercupen efter vintern.

Nu ska det förhoppningsvis bli grpH till sommarsäsongen, så vi kan börja utmana ordentligt.

Var du uppe o tittade med Niclas o Krippa eller?

christopher
              Deltagare

>Blev tyvärr lite tjafs om däcksregler knappt nån visste fanns
                >efter Ludvikas deltävling som vi vann. Vi åker 13″ på MK2:an
                >som är tillåtet i grpN men inte i Sukka-cupen tydligen. Så
                >Hofors o Lima har vi åkt bland övriga Sukkor utan att få
                >räknas i cupen eftersom vi inte haft råd o möjlighet att
                >skaffa 14″ som cupreglerna krävde. Självklart har vi ju ändå
                >jämfört tiderna mot Sukkaåkarna, o vi har varit snabbaste
                >Sukka i samtliga tävlingar, nu i Lima var vi 1.44 före
                >cupsegraren. vi har ju istället fått åka i B2wd i Supercupen,
                >vi lyckades faktiskt vinna den klassen i Ludvika samt vara
                >10:a i Lima, helt ok med en sån bil tycker jag 😀 Limavägarna
                >gynnar ju något motorstarkare bilar än vår moppe om man säger
                >så… Vi ligger 5:a i B/C i Supercupen efter vintern.
                >
                >Nu ska det förhoppningsvis bli grpH till sommarsäsongen, så
                >vi kan börja utmana ordentligt.
                >
                >Var du uppe o tittade med Niclas o Krippa eller?

Nix jag var i Sälen helgen innanoch pallade inte att åka 45mil helgen efter. Så man fick följa tävlingen via m4s forum (sms-rapporter).
                Men 13″ är ju fritt?? vad är det för dumma cup regler??
                Bra kört i allafall. Har ni kort styrväxel?
                /
                fraSSe

Sso
                Deltagare

Cupregeln om däck är tydligen tänkt för att jämna ut skillnaderna mellan MK1 o MK2, 1:an får åka 13″ medans 2:an ska åka 14″ för att 2:an går stadigare på vägen är förklaringen jag fått.. Säger inget om att det finns regler, men det var lite trist att få reda på dom först när säsongen dragit igång. Men men, bara att ta nya tag, förhoppningsvis blir det grp-H till sommarn :7 :9 :7

Sso
                  Deltagare

Även om det kanske egentligen borde varit en ny tråd passar jag på att fortsätta här.. Tänkte nämligen skicka med ett foto på oss som visar att det går att lätta även med en 110-kusars Suka 😉

/Stefan

http://rally.init5.net/da2004.jpg

griml0ck
                    Deltagare

:7 De är kärlek 😛

Sso
                      Deltagare

Jajemen! :9

Lärde mig dock i landningen att man inte ska försöka läsa en not just vid nerslaget, tappade luften duktigt…
                        bilen är nu såld o nybygge på G, mer info kommer när det blir mer klart att det blir som det är tänkt. 😉

christopher
                        Deltagare

Det är ingen höjdare att sitta och kika ner i notblocket med gamnacke, precis när man landar:-( 😉
                          Känns några veckor.;-)
                          Det går att flyga med Ekonomi kärror också…
                          Satt brevid i en ekonomi Audi här om året och trodde inte vi skulle lätta på ett känt krön, men faan va vi flög och landningen på “inte Öhlndämare” med tung bil blev interessant:D 😮 😀

Ni hade väl kort styrvxl i Swiften hoppas jag, utan det är den lite läskig att ratta:+
                          /
                          fraSSe

Sso
                          Deltagare

Nä, tittade upp innan vi landade, annars hade nacken mått fint skulle jag tro. Som det kanske syns på bilden blev det en ganska rejäl noslandning..

Det var lite det jag ville visa att det inte behövs en WRC-bil för att flyga (dock underlättar det..) utan även bilar med mindre ork (som sukor o ekonomiare) klarar av det på rätt ställen 😉

Har hållt mig borta från allt vad skruvande heter på bilen, så jag vet faktiskt inte om det är kort styrväxel i den, men omöjligt är det väl inte 🙂

christopher
                            Deltagare

>Nä, tittade upp innan vi landade, annars hade nacken mått
                              >fint skulle jag tro. Som det kanske syns på bilden blev det en
                              >ganska rejäl noslandning..
                              >
                              >Det var lite det jag ville visa att det inte behövs en
                              >WRC-bil för att flyga (dock underlättar det..) utan även bilar
                              >med mindre ork (som sukor o ekonomiare) klarar av det på rätt
                              >ställen 😉
                              >
                              >Har hållt mig borta från allt vad skruvande heter på bilen,
                              >så jag vet faktiskt inte om det är kort styrväxel i den, men
                              >omöjligt är det väl inte 🙂

Det var inte tilllåtet förrut att köra med kort styrväxel men kanske är det nu. Men när jag kollade med killen som sålde sånna så hade han krängt 10 st bara det året, till sucka killar.;-) 😉
                              Men det kallar inte jag för fusk utan sunt förnuft. Kort styr växel räddar (liv) karosser:P 😉

Vad blir nästa?? Gotland??

/
                              fraSSe

Sso
                              Deltagare

Ok, är det så att det inte är tillåtet med kort styrväxel är jag rätt säker på att vi inte hade det i bilen. Vi åkte ju SM ifjol o bli av med poäng pga fel grejer på bilen hade inte varit skoj..

Vet inte riktigt vad som blir nästa för min del, ska inte till Gotland i år då det är jobbresa den helgen, men nått i maj borde det ju bli. Finns en liten liten förhoppning om att nybygget ska bli körklart till SSR :7

Kocken
                                Deltagare

Nå, har du fått tillstånd att åka;)

//Ante

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.