- Detta ämne har 6 svar, 849 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av Movski.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2012 kl. 18:36 #27508MovskiDeltagare
hejsan …
Jag är en lycklig ägare fra Danmark till en Subaru Impreza WRX STi 1993, men jag har ett litet problem som jag hoppas nogan kan hjälpa mig med …
Berättelsen är att bilen har exporterats från Japan till England, men jag vet inte om bilen har registrerats i Japan ..
Bilen är registrerad i England 8/12-1999 och kom till Danmark 2011 och då måste man betala ( billigt i Danmark :-S ) skatt innan du kan få den registrerad och ha registreringsskyltar på .. Men sedan kommer problemet .. När bilen måste vara registrerad i Danmark måste du kontakta en plats där de kommer att besigtige din bil och betala skatt, men de kan bara se att bilen är regstreret 8/12-1999 och kommer därför att att jag måste betala skatt på en 99 “-modellen och det kostar mycket mer än en 93” modell. De säger att om jag kan få bevis på att det är en 93 “modell är ok, och undrade om det kan ha vissa data på denna modell som jag kan visa dem …hoppas ni kan hjälpa mig med detta lilla problem 🙁
Bilens chassinummer (Vin-kod) är: GC8-003321
Vanlig hilsan Movski….
16 januari, 2012 kl. 19:08 #235293Christian SDeltagaredet räcker ju att man tittar på den så ser man ju att det inte är en 99 då dom har helt andra kofångare, huv, grill, framlampor samt inredning.
det går att utläsa exakt vilken modell det är genom Applied model nummret på den plåten som VIN nummret står på. hur man gör det står på den här sidan http://www.catherineandken.co.uk/sti/wrx.html där finns även tabell över viken Engine Type samt Transmission Type som sitter i vilken modell.
16 januari, 2012 kl. 19:22 #235296MovskiDeltagareDe danska skattemyndigheterna är mycket kvadrat, de kan bara se att bilen först registreras 1999/08/12 eftersom det står i den engelska registreringsbeviset, men om jag kan få vissa uppgifter om bilen som visar att denna bil är en 93 “modell de vill godkänna detta, men det är svårt eftersom bilen har den japanska Vin kod, Subaru här i Danmark kan inte hitta den i deras system … men måste försöka din länk …
16 januari, 2012 kl. 19:27 #235295GilarskiDeltagareKontakta Generalagenten i Danmark och be om ett utdrag
ur deras register för din bil, börja med årmodell för ditt VIN.Kostar 800+moms i Sverige, per uppgift, kanske billigare i Danmark.
JDM har mycket kortare VIN, eu modellerna har 12 nummer eller nåt
så du kan absolut inte kontakta en vanlig Subaruverkstad om de inte
har magic fingers, du måste kontakta Generalagenten för Subaru i Danmark.16 januari, 2012 kl. 20:07 #235297MovskiDeltagareok, jag måste försöka göra det och se om de kan hjälpa mig där .. Men jag tackar så mycket för ert snabba svar, och snabba bilar snabb respons 😉
16 januari, 2012 kl. 20:20 #235294Christian SDeltagareKontakta Generalagenten i Danmark och be om ett utdrag
ur deras register för din bil, börja med årmodell för ditt VIN.Kostar 800+moms i Sverige, per uppgift, kanske billigare i Danmark.
JDM har mycket kortare VIN, eu modellerna har 12 nummer eller nåt
så du kan absolut inte kontakta en vanlig Subaruverkstad om de inte
har magic fingers, du måste kontakta Generalagenten för Subaru i Danmark.det är samma generalagent som här i sverige.
här ser man subarus återförsäljare i danmark http://www.subaru.dk/dealers/liste_forhandlere och längst ner på den sidan så står det
Importør for Danmark: SUBARU Nordic AB, 0046 42 490 4900
16 januari, 2012 kl. 21:24 #235298MovskiDeltagareTacker igen 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.