SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Art. nr. på packningar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Ringde subba verkstaden och skulle beställa tre packningar.
      Killen jag pratade med sökte art.nr via datorn i 10min utan att hitta något.

Packningarna som jag är på jakt efter är

packning?? -> up-pipe -> packning?? -> turbo -> packning?? – >down-pipe

//.zip

challe
      Deltagare

om det är en gt du söker till så har du nr på packningen mellan turbo – dp här

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=4419&mesg_id=4419&page=

.zip
        Deltagare

Tack och bock.
          Två packningar kvar. Någon som sitter på art. nr här?

//.zip

Mats
          Deltagare

Storm! Kolla i boken nu!

Mats GBG
            Regionsansvarig Göteborg

Storm
            Deltagare

44022AA170 -> up-pipe -> 44022AA150 -> turbo -> 44022AA180 – >down-pipe

packning?? -> up-pipe -> packning?? -> turbo -> packning?? – >down-pipe

Inte hundra man jag tror att det stämmer :+

.zip
              Deltagare

Tackar!
                Packningar beställda.

//.zip

.zip
                Deltagare

Så då var man här igen. beställde packningarna. Den enda packningen som blev rätt var den mellan turbo och downpipe.
                  Enligt beställningskillen så va/är det ”bristvara” på dom andra två, så nu undrar jag om det finns fler ställen som säljer packningarna. Eller i värsta fall återanvända dom gamla?

//.zip

Kvarnis
                  Deltagare

JO då det gåt att återanvända dom gammla om dom är i hyfssat skicka

.zip
                    Deltagare

Tackar, då får jag försöka med det.

//.zip

.zip
                      Deltagare

Vid närmare efertanke.
                        Hur blir det om man kränger på ett större up-pipe? Då borde org. packningarna inte fungera längre. Någon som har koll på detta?

Vill även minnas en sida som va uppe för ett tag sedan där man kunde shoppa massvis med packningar till bl,a Impreza.
                        Kan inte hitta den längre.

//.zip

IMPREZA FOREVER
                        Deltagare

Det är väll samma fläns på turbon fortfarande,Så där borde det ju passa.

mvh/B

Mats
                          Deltagare

Fastän downpipen blir större så blir ju inte ”utblåset” eller flänsen på turbon större. Så det funkar perfa med orginal packning mellan turbo och DP.

Mats GBG
                            Type R ’99

.zip
                            Deltagare

Jag vet inte om jag tänker fel nu eller om jag har fått i mig för många semster öl….. men.
                              Jag fick med en omonterad up-pipe när jag köpte bilen.
                              Nu när turbo byte sker så funderar jag på att montera up-pipen.
                              Inloppet till turbon där up-pipen sitter är 4,5cm medans hålet på up-pipen är 5cm.
                              Hålet som sitter mot grenröret är 5,5cm.
                              Jag har ingen aning vilka mått det är på org. up-pipe, men kommer det passa?

Det gör det inte heller bättre att jag har världens sämsta Subaru verkstad som inte ens hittar packningar, int eens när man knallar in med art.nr, pekar ut på skärmen och förklarar för dom 🙂

//.zip

Mats
                              Deltagare

Det är här den berömda Dremel’n kommer in i bilden.
                                Porta (fila) så det är så liten skillnad som möjligt i övergångarna.

Mats GBG
                                Type R ’99

.zip
                                Deltagare

Aha på så vis. Då ska det gå bättre 🙂
                                  Vad är det för mått på hålet i grenröret? Någon som har kolla på det?

Men då tillbaka till packningsfrågan. Om packningen håller samma mått som inloppet gör orginal dvs 4,5cm, då måste det packningen bli en flaskhals om jag slipar ut hålet till 5cm? Fast nu vet jag inte om packningen är exakt 4,5cm eftersom den verkar vara helt jä*** omöjlig att få tag på.

//.zip

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.