› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › åsikter angående ev köp
- Detta ämne har 8 svar, 1,244 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
11 september, 2011 kl. 16:34 #26718
adam.b.w
DeltagareHej har kikat på 2 st gt från 00 bådra har lite vanlig bakskärms rost den ena lite mer de som skiljer bilarna är att den lite mindre rostiga har rullat ca 20.000 och den med betydligt mer har ny renoverad motor och har rullat 14,000 obs kommer behöva byta bakskärmar på 14,000 milaren och de går ju på ca 20-25,000
inte kul att slänga ut för att få en bil man är nöjd med utöver köpet.båda vill ha 55 för sin bil med viss prutmån på plats.
vilken låter de som är vettigast att köpa båda är helt orginal.
skattade och bes året ut.kom med så många åsikter som möjligt mvh adam:)
11 september, 2011 kl. 16:49 #229354Manor
DeltagareJättesvårt att svara på.
Milen i sig är egentligen en dålig värdemätare.
Skicket på lack, inredning och plåt visar mer än en vägmätare.
Antal ägare är också intressant…ju färre desto bättre.20000 mil i lugn landsvägsfart är bättre än 14000 stenhårda mil på bana/stan.
Varför behövde motorn renoveras i den som hade gått 14000 mil?
Det kan ju indikera att den gått hårdare och det påverkar ju en hel del andra saker på bilen också.Rost är bilens värsta fiende…det är värre och dyrare än att fixa det mekaniska.
11 september, 2011 kl. 17:00 #229360adam.b.w
Deltagarejo tack rost hatar jag därför räknar jag med de i priset då jag med en gång kommer lämna in bilen då jag köpt den.
killen köpte den med rasad motor renoverade den och ångrade sig och vill sälja den.vet inte riktigt hur långt en boxer motor kan klara sig innan de börjar bli ”sliten”
Jag vill hällre köpa en bil med lite små fix så jag själv kan bestämma hur jag vill ha den och hur den ska få se ut.
och kunna seja om folk fråga att de faktiskt är jag själv som fixat iårdning bilen och inte någon annan och den är köpt sådan.är så osäker på hur jag ska göra vilken jag ska välja:confused: så många svar som möjligt uppskattas då jag ska köpa en av dom inom 2 veckor
11 september, 2011 kl. 17:49 #229355Manor
DeltagareDen bilen som matchar…
killen köpte den med rasad motor renoverade den och ångrade sig och vill sälja den.
…skulle jag inte ta. Det känns inte som de bästa förutsättningarna på något sätt.Å andra sidan vet jag inget om den andra heller…mer information kanske du kan lämna!!?
11 september, 2011 kl. 18:29 #229357Turbovin
DeltagareSkulle aldrig köpa en bil med helruttna bakskärmar. Tycker nästan det är snudd på ocker att begära 55k för en sån med tanke på vad det kostar att åtgärda SERIÖST.
11 september, 2011 kl. 18:58 #229361adam.b.w
DeltagareJo det är ju de som är problemet. jag vill ju ändå ha en bra bil och är inte under några omständigheter sugen på att lägga mellan75-100 för en bilfrån 98-00. även om de är en ortoligt rolig bil med bra kvaliteom man sköter den rätt så jag får nog sikta på den som rullat 20.000
12 september, 2011 kl. 11:26 #229359Taggen
DeltagareDet Oskar90 skrev om bakskärmarna.
Håller inte helt med där. Hade själv en GT innan. Och just
bakskärmarna är ett problem med alla dom. Bara för att dom
rostar så behöver inte allt rosta.
Och som det värkar på din beskrivning så har dom aldrig gjort
vid detta.
Sen detta gjordes iordning på min gamla GT som nu var snart 7 år
sen och där har inte kommit rost där igen.Taggen
WRX STI -0812 september, 2011 kl. 12:19 #229356nilsson
DeltagareJo det är ju de som är problemet. jag vill ju ändå ha en bra bil och är inte under några omständigheter sugen på att lägga mellan75-100 för en bilfrån 98-00. även om de är en ortoligt rolig bil med bra kvaliteom man sköter den rätt så jag får nog sikta på den som rullat 20.000
Jag hade satsat på någon som gått lite mindre mil.
bara att pruta på dem som finns till salu.
finns ju hur många som helst till salu nu.12 september, 2011 kl. 12:33 #229358Turbovin
DeltagareVet inte om jag skulle hänga upp mig så mycket på milen. Min har ju rasat både vevlager, drivknut, hjullager mm på 5500 mil så det hänger ju väldigt mycket på hur hårt bilen är körd. 20k landsvägsmil kanske bara är bättre rent av om den är servad som den ska.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.