SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Åsikter om STi Racing

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 44 totalt)
  • Författare
    Mumin
    Deltagare

Bilen kom till oss för ca en vecka sedan kanske mer iaf test kört har jag gjort. Går bra rolig bil att köra fina egenskaper men finns en del att klaga på.. tex steron.. inge nav.. ser plastigt och tråkigt ut. Men det skiter ju rally åkarna iaf i 😀 Priset är ju som förr dyrt och sen ska man ha Carbon kittet till så eewww.. hamnar man säkert på +500k så en rejäl prislapp. Och Hyundai Accent lyserna är ju inte så fina.. men det är ju staternas fel!! 🙁

Lt Dan
      Deltagare

Går bra rolig bil att köra fina egenskaper men finns en del att klaga på.. tex steron.. inge nav.. ser plastigt och tråkigt ut. Men det skiter ju rally åkarna iaf i 😀

Inte rally längre, banracing ska det va 🙂

Bodyshot
        Deltagare

Jag tittade precis på den, jag blev väl inte direkt impad, ganska ful bil, gillar hatchen mer!

Sternborn
          Deltagare

Jag såg den uppe på Lindholm bil i haninge idag, tyckte faktiskt att den var rätt snygg 🙂

Garagekungen
            Deltagare

Jag provkörde nya ”STi Racing” hos Bättre Bil i Södertälje i fredags 😀

Titta in och fråga om ni är nyfikna.

Tyckte att den drog bra genom hela registret, dock ligger varvtalsstopp på 6700 rpm (i stället för 7000 rpm på min -07).

Kul det där med olika körlägen, Christer visade skillnaden vid konstant gaspådrag då han slog om väljaren till vassaste läget och hur gasresponsen ändras markant.

Verkar vara en kul bil – dock lite mjukare i fjädringen än mina eftermarknadsben vilket gjorde att jag kanske inte imponerades så mycket som jag annars borde… :p

Ses !

Bodyshot
              Deltagare

den gjorde sig väldigt dåligt i silver, men en röd såg jag idag och den såg bra mycket bättre ut!

tendency
                Deltagare

Jaha, då har man varit och klämt, känt och provkört STi Racing hos Landrins Bil i Avesta. Snygg i svart och med vingen. Lite tråkigt att den vanliga klassiska rallyblå färgen inte finns längre. Men de har ju gått från rally till racing, och den blå förknippas med rally… Finns ett ”carbon”-paket som tillval som kostar $$$, men priset är väl lite exklusivare än vad paketet innebär – kolfibervinyl på huv och tak, samt 1″ större fälgar.

Bilen var förövrigt väldigt trevlig att köra. Dom har lyckats klämma in lite komfort fastän den är såpass sportig. Angående prestanda så ska den göra 0-100 på 5.2s.. vid gynsamma förhållanden antagligen. Min Type R skjuter på bättre. :p

Sternborn
                  Deltagare

Jag var förbi den lokala subaruhandlaren idag och kollade in den nya modellen, på något sätt så tycker jag faktiskt att den var riktigt snygg även fast den var i silver som enligt mig inte är den roligaste färgen, dom hade även en röd men den satt det ingen vinge på och då såg den riktigt tråkig ut..
                    Man satt riktigt bra i den och ratten va mysig 😛
                    vart tyvärr ingen provkörning idag eftersom dom hade sommardäck på den och det är vinterväglag ute.. men ska nog dit i veckan och prova den om vädret blir bättre 🙂

tendency
                    Deltagare

dom hade även en röd men den satt det ingen vinge på och då såg den riktigt tråkig ut..
                      Man satt riktigt bra i den och ratten va mysig 😛

Visst är vingen ett måste! Den förhöjer utseendet väldigt mycket. Håller med ang ratten, fin läderklädd kringla.. 🙂

Sternborn
                      Deltagare

En annan sak jag tänkte på var hur jäkla mycket större den är än min GT
                        Ser ut att ha mycket längre hjulbas och den är bra mycket bredare oxå 🙂

tendency
                        Deltagare

Jag kan inte måtten, men med 08’an så växte ju bilen en aning. Innerutrymmena blev bättre jämfört med tidigare, bland annat blev det lite mer plats för benen i baksätet. 🙂

Lt Dan
                          Deltagare

Imprezan från 08–> och STI Racing är byggda på gamla Legacy plattan så visst är dom större. Det är ingen större skillnad på att sitta i min Legacy 04 och nyare Imprezor.

Sternborn
                            Deltagare

Var och provkörde STI Racing idag 🙂
                              Tyckte den var riktigt rolig att köra jämfört med min lilla gt..
                              Kan väl säga att både däcken och bromsarna gick varma, tog ett tag innan jag förstod att man var tvungen att hålla i knappen för antispinnen ett tag för att slå av den helt.

Riktigt impad av hur lättkörd den var för att vara så mycket större än min GT

Janne248
                              Deltagare

Här kan vi skriva åsiker om nya STi Racing.
                                Flyttat en hel del inlägg från anna tråd…

ljungberg
                                Deltagare

Körde nya STI racing i början på veckan och jag vart inte alls imponerad.

Vet inte om ni andra lade märke till resonansljudet i coupen från avgassystemet? Ett dovt brölande som var riktigt störande. Sedan vet jag inte om man har blivit för kräsen, men bilen gick ju inget 😮 varvstoppet kom för tidigt samt att gaspedalen var avskyvärd :confused: kan ha att göra med att den är elektronisk.

Stereon vet jag inte vad Subaru tänkte med när dom stoppade in den. I en bil för 450.000 kr kan det väl sitta en snygg dubbel-din stereo med touchdisplay eller liknande, och ett hyfsat ljudsystem? STI:n idag är ju inte som dom var förut, utan riktar sig mer in på komfort och då skall man inte tumma på vissa saker tycker jag.

Designmässigt tycker jag den är riktigt snygg. Kombin var praktisk men inget snygg. Så en sänkning och andra fälgar kommer göra under för STI:n, STI läpp är även det ett måste.

Offtopic: Körde däremot Legacy GT 2.5, så mycket bättre bil 😀 Kan ha att göra med att man blivit äldre på senare år 😎

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 44 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.